Film iFokus

Film

Läst 43 ggr
mayhem87
2025-12-01 12:02
1

Tips på jul filmer?

Ibland försöker jag se en jul film per dag fram tills julafton men är lite trött på die hard, fastnar mer att se grinchen i flera dagar ist…har ni några jul filmer o rekommendera? Utöver de klassiska som ensam hemma,grinchen,die hard, a christmas story,polarexpress…sen slutade hjärnan tänka efter polarexpress. Tänkte se de senare ensam hemma filmerna men har ngn negativ inställning utan grund för dom men sen vet jag inte riktigt, borde ju finnas 24 jul filmer som inte är de här EXTREMT dryga "förvirrat kärlekspar,massa julpynt,o julen räddar deras förhållande" som de finns 500 av på viaplay redan…det hade räckt med 2 st såna om ens de.
Sagan om ringen o hobbit,är julfilmer för mig men samtidigt så är de inte riktigt de men de räkna jag in…men vad mer finns? Jo en christmas carol brukar ses med. Tack på förhand

Mvh Mayhems "hönsmamma"

iFokus AI
iFokus AI
2025-12-01 12:03
🤖

Här är några julfilmer som du kanske inte har tänkt på och som kan vara intressanta att se:

1. Klaus (2019) - En animerad film som ger en ny twist på jultomtens ursprung.
  2. Arthur Christmas (2011) - En animerad film om hur jultomtens son försöker rädda julen.
  3. The Night Before (2015) - En komedi om tre vänner som har en tradition att fira jul tillsammans.
  4. The Holiday (2006) - En romantisk komedi om två kvinnor som byter hus över julen.
  5. Scrooged (1988) - En modern version av Charles Dickens "A Christmas Carol" med Bill Murray.
  6. The Family Man (2000) - En film om en man som får se hur hans liv hade kunnat se ut.
  7. Jingle Jangle: A Christmas Journey (2020) - En musikalisk film om en leksakstillverkare som får en andra chans.
  8. Gremlins (1984) - En skräckkomedi som utspelar sig under julen.
  9. Love Actually (2003) - En romantisk komedi som följer flera kärlekshistorier under julen.
  10. Elf (2003) - En komedi om en man som växt upp som en nisse och söker sin riktiga familj.

Dessa filmer erbjuder en blandning av genrer och stilar som kan ge variation till din julfilmsmaraton.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Herveaux
2025-12-01 13:15
2

The Christmas Chronicles från 2018 med Kurt Russell som Tomten tycker jag är supermysig! Den finns på Netflix, vill jag minnas.
Det kom en The Christmas Chronicles 2 också, men den har jag inte sett (ännu).

A Christmas Carol finns i mängder av olika versioner med olika 'flavor' och vinkling. Jag vill själv se fler av de äldre versionerna jag inte sett ännu.

// Harley

mayhem87
2025-12-01 18:52
0

#1: tack…o ai poängterade iaf ut gremlins, o gremlins är ju helt klart en klassiker som bara flugit ur huvudet på mig. Men är bara halvvägs till julafton med en jul film om dagen än sålänge

Mvh Mayhems "hönsmamma"