Star Wars - var börjar man?
En berättelse som helt gått mig förbi är Star Wars. Minns att jag var med pappa och såg någon av filmerna som gick på bio på 80-talet. Men efter det har jag duckat för allt. Vet egentligen inte varför.
Så, om man ska ge berättelsen en chans nu, var någonstans ska man börja?
// Staffan
Film 4 är det väl se flesta anser att man ska börja eftersom det är första filmen som gjordes.
4, 5 och 6 är klassikern. Har främst sett dem. Sett 1 och 2 också men minns inte om jag sett 3. Sen såg jag iaf 7 och kanske 8 (minns inte riktigt) men inte sett 9.
Utöver det har jag sett Mandalorian seriern (av allt som dykt upp inom star wars världen).
Anser väl själv man ska se dem i ordningen de kom ut och vill man inte se alla se iaf 4 5 och 6.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

#1 Maleficum
Ok, så fyra alltså, vad heter den?
Tack för svar!
#2: Hette väl från början bara Star Wars men tror den heter Star Wars episode IV New Hope numera.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst är det här ledtemat från "Star Wars episode IV New Hope"?
Bara det gör ju att man vill se filmen… :)
En månad senare, men jag rekommenderar alltid att man ser 4, 5, 6 först och främst. Sen om man känner att man måste kan man väl se 1-3. Därefter 7-9. Personligen är jag allergisk mot 1-2, 3 såg jag inte ens för jag står inte ut. Och då är jag en sån där fånig Star Wars nörd. 7-9 är egentligen inte jättebra, men jag connectar lite extra med dem för de var de sista filmerna jag och mamma såg ihop på bio innan hon gick bort. Plus att de har ändå originalskådisar med också, vilket är ett plus.
Men därutöver finns det både animerade och live action serier och filmer. Så allt beror ju lite på hur djupt in i Star Wars världen man vill bege sig. Jag har långt ifrån sett allt. Och när jag får lust att se om filmerna är det just 4-6 jag ser om.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"