Running Free
http://www.youtube.com/playlist?list=PLB023703BA8997BC3
Den finns tydligen på youtube.
Var den finns att köpa är jag osäker på.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#1 Inlägg redigerat pga Sajtreglerna
#2 Men, jag länkade inte till TPB ju:/
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#4 Nämndes. "Diskutera illegal fildelning och fildelningssajter."
#5 Det var ingen diskussion. Visst är du sajtvärden, men jag länkade inte till sajten, och det nämndes kort. Om du vill ha ett ordförbud får du säga så, men det är lite väl diktaturartat i så fall.
-Stephen Hawking
#6 Har ingen betydelse om det var en diskussion eller inte. Den nämdes och det räcker. Det går ju att PM:a om sånt eller hur?
#7 Det gör det, men det är inget lagbrott att nämna ett namn. Men sure, står det i trivselreglerna så får jag väl anpassa mig till det.
-Stephen Hawking
#8 Tack
#9 Fast rent juridiskt så borde jag inte få länka till Youtube heller, det är lika mycket ett lagbrott som TBP:p Filmen finns på båda platser utan godkännande.
-Stephen Hawking
#10 Schhh inte nämna det namnet var det väl!? Njae youtube är ju inte riktigt likadant..oftast lägger företagen själv ut filmer på youtube. Och ska vi hårddra det här nu så diskuterar du det precis nu..Och vad står det i sajtreglerna?
#11 Haha, nej, jag diskuterar inte TPB; jag diskuterar Youtube :) Många saker på youtube är inte egentligen tillåtna att ha där, det som jag menade. Bland annat den där filmen, skulle jag tro.
Anledningen att den tillåts är antagligen för den är uppdelad.
-Stephen Hawking
#13 Kanske inte men en del saker är tilllåtna där eftersom företagen själva lägger upp dom eller hur? Det är dom väl inte på det andra?
Men nu är det dags att nanna kudden..sussa gott! 
#13 Det är rätt ovanligt när det kommer till långfilmer. I så fall kan man lika gärna använda *sajt nämnd ovan* för att göra det, eftersom den inte blir copy skyddad då :p
Hur som, natti :)
-Stephen Hawking
stblues35; skillnaden är att när du kollar på youtube/andra streamingsajter så laddar du ej hem innehållet till din dator, oftast är det ett lika stort intrång i upphovsrätten från den som lägger upp det, därför försvinner mycket innehåll lika fort som det läggs upp. Däremot kan mindre eftertraktat innehåll ligga uppe länge/för alltid då ägarna ej effektivt söker för att ta bort detta material.
VSK; det är skillnad på att ladda hem kompletta sebara filer/filmer och att cookies sparas.
Cookies?
VSK; ja? Vad avser du om det ej är dem du syftar på?
Du streamar väl inte en cookie?
VSK; cookies är det som går att spåra till olika sajter och kan visa vart jag har varit.
En film i sin helhet sparas ej på min dator om jag kollar exempelvis på Youtube. Så då undrar jag vad du avser?
Jag menar det jag sa tidigare. Allt som visas på din skärm (som kommer från internet) måste laddas ned till din dator för att du ens ska kunna se det.
Sen finns det olika tekniker om hur man behandlar den nedladdade informationen.
VSK; ja, men laddas ned, absolut, sparas är en helt annan sak.
Allt som laddas ned på hårddisken kan sparas såvida det inte är självraderande.
Nog om detta.
VSK; nej, påvisa vad du menar, för jag förstår inte alls vad du avser och anser för tillfället att du har fel.
Ja nog om detta..nu låses tråden!
Om du inte förstår vad jag menar så har du två val.
1. läs om.
2. släpp det.