Gamla filmer i hyllan
VHSen har ju varit död sen många långa år och det är få som fortfarande äger en VHS eller en VHS film för den delen.
Vi äger ingen VHS spelare men däremot har jag en VHS film i min ägo som aldrig kommer lämna detta hem, nämligen en Lassie film från 1951 (The Painted Hills på engelska) . Nästan omöjlig att få tag på idag.
Har ni några filmer hemma som man lika gärna kan ställa på ett museum?
Mina disneyfilmer vägrar ja å slänga fast ja inte har nån vhs spelare men tror det va teknikmagasinet ja va på där dom säljer de fortfarande för folk hade visst velat ha vhsspelare :) så dom efterfrågas allt fortfarande ;)
#1 Möjligen men de är inte lika vanliga och VHS filmer tycker jag blir allt svårare att få tag på i bra skick och hela.
Disney+ har ju några riktigt gamla filmer som kom på VHS. Själv har jag mani på Lassie men har bara en VHS, resten är DVD. Men skulle jag komma över en Lassie film på VHS skulle jag nog köpa den.
Åhh!! Tittade på de gamla Lassie-filmerna när jag var liten, och åh vad jag grät
Jag fick en tecknad Lassie-film i början på 90-talet också eller runt 80/90-skiftet, inte alls samma sak men den var populär hemma, hehe.
Skulle tro att det finns en och annan VHS-kassett kvar hos mina föräldrar, men jag är inte säker och vet inte vilka. Dansar med vargar och Robin Hood tror jag finns åtminstone.
Här slängde jag faktiskt mina sista filmer i somras under en rensning jag gjorde. Det var The Crow som innehöll en intervju med Brandon Lee, och Dune av David Lynch… Gods Army med Christopher Walken.. har för mig det var någon mer men minns inte.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#3 Jag gråter fortfarande. Sjukt känslig för snyfft scener. The Crow har vi men på DVD skiva. Dune har jag haft men den filmen är så dålig att den åkte ut ur huset. 
Nää tycker du?? Jag älskar den
Det är känsla i den filmen.
Kluring om Ryssland
#4 Nej fy. Jag gillar sci-fi filmer och är lite känslig i det ämnet. Dune går inte hem hos mig, man ser hur trickfilmat allt är mm och det kan jag inte med på sci-fi filmer.
Haha, ja det är sån teknik. Jag tillhör dem som gillar filmer med känsla i så jag stör mig inte på den usla tekniken
Tycker att det är lika med de gamla Star Wars-filmerna, det är de som gör dem. Även de gamla Godzilla-filmerna ♥
Kluring om Ryssland
#7 Jag gillar inte Star Wars av just den anledningen. Godzilla är det den "nya" från 1998 som gäller. 
Jag äger en VHS
det är en dubbel kan man säga, DVD på ena sidan och VHS på andra.. fast den börjar tyvärr bli sämre o sämre..
Men attans..kasta inte vhs filmerna. Det finns fortfarande folk som köper!
Jag har också någon VHS… eller typ ganska många… ett gäng svartvita med Charlie Chaplin och annat
Ohh nice det ju Grodan 
#12 Ja, han är en av mina idoler.
Jag har en VHS-spelare och en ganska ny sådan, 1 år gammal ungefär. Men det gick inte få tag i enbart en vhs så det har dubbelt Vhs och DvD i ett :D
Den använder jag för att spela in på fortfarande med mina gamla band :D
Har upptäckt att en del videofilmer som inte spelas på väldigt lång tid blir riktigt kassa och har klibbat ihop på något sätt. Så vill man spara för att se på senare i livet eller nåt så ska dom nog spelas lite då och då.
#14 ja ljudet brukar vara det som går först. Lassie filmen jag har har inte spelats på över 10 år så den lär nog inte funka längre.
Number 5 is alive, Splash!, Tjejen som föll överbord xD
Såg en pryl i någon tidning som kostade 1.000-1.500 kronor som man föra över VHS-band till hårddisken och sedan bränna på CD. Men kvaliten på gamla VHS-band är oftast inte bra.
#17 Det hade jag velat göra med Lassie men det är nog försent. Filmen funkar nogbinte längre efter 10+ år på hyllan utan spelning.
VHS filmer har jag gott om de har dock inte åldrats speciellt bra de är väldigt gryniga. Har en duospelare med både VHS och DVD som jag köpte för 5mån sedan och på elgiganten trodde de att det var bland de sista apparaterna med VHS som kommer tillverkas.
2025 Den som inte slängde sina VHS-filmer 2012 kanske kan tjäna en slant nu? 😉
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)