hostel
Hm såg filmen hostel och läste den är baserad ¨på verkliga händelser typ ngt som hände i Thailand på 1900 talet, någon som vet mer om det?
Nej den är inte baserad på verkliga händelser överhuvudtaget.
Från imdb FAQ: Is this movie based on a real story?
"Technically, no. Eli Roth claims he got the idea from various websites offering a similar "experience" to the one in "Hostel" and based the screenplay on what he had seen. Whether the sites where legitimate or not has not been confirmed, but It most likely that they were fake themselves."
Ah okej:P läste det här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hostel
Men många säger wikipedia är en osäker källa..undra vem hitta på det som står där..
#2 Jag brukar också kolla en del info på wikipedia, men man får akta sig för att ta allt som står för 100% sant. Detsamma gäller iofs även IMDB där användare själva kan skriva in information.
Just i det här fallet så har jag dock läst en intervju med Eli Roth som stämmer överens med det som står på imdb så det känns mer trovärdigt :) I vilket fall som helst så är filmen inte baserad på några verkliga händelser, däremot inspirerad av eventuellt verkliga händelser.
Ju det är alltid så svårt att veta vad som är sant och inte :P. Hm…inspirerad av eventuella verkliga händelser, vet man vilka?
#4 Tänker alltså på det som står i #1. Eli Roth (regissören) har alltså sett webbsidor som erbjuder liknande tjänster som i filmen (betala för att döda folk). Sedan om det är fejksidor eller på riktigt är väl frågan…
Ju bra fråga,vad hemskt, men snart är jag inte förvånad över vad som sker/kan ske ute i världen med alla dagliga hemsktheter…
har du sätt 2:an?det har inte jag :p
om 2:an bara är hälften så dålig som 1:an så skulle jag inte ens se den på bio om jag fick betalt. Vill man se porr kan man tanka hem det, det lilla blodet som var i slutet var skrattretande.

Har också sett 1:an. Den var inte så himla bra tyckte jag, väldigt porrig, i alla fall i början. Sen blev det ju mer blod och tortyr. Men ingen höjdare direkt, tycker inte jag =)
Ja nu har jag sätt tvåan, tkr den va lite bättre än ettan faktiskt..inte lika blodig och dem försökte göra den lite rolig på ngt sätt..
Men det va lite intressant hur i filmen(ni som har sätt den) dem kontaktar rika människor , cheffer och alla lägger bud. Att varifrån dem fick idéen att amerikaner var mer värda pengar en en afrikan till exempel. Men det låter endå rimligt om det skulle existera..

Men jag måste säga att slutet på ettan var lysande! Om det var jag så skulle jag aldrig våga följa efter en person som hade mördat mina kompisar och nästan en själv. Riktigt bra slut!