Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 3757 ggr
hannakb
0

Buffy the Vampire Slayer

Hej!

Jag såg färdigt säsong 7 av Buffy för en månad (?) sen. Och jag är helt enkelt värsta Buffy-nörden. Inte så att jag kan så mycket om Joss Whedon eller så men jag älskar skådespeleriet och karaktärerna. Finns det någon mer som bara Älskar Buffy?

Anken
0

Jag älskade Buffy när jag var mindre, har faktiskt funderat på att köpa boxarna så jag kan se serien igen. Tungan ute

Atensia
0

Jag älskade också Buffy när jag var mindre, särskilt Angel ;) Kan ju inte vara därför jag kollar på Bones? :P

Om jag minns rätt så var slutet väldigt hemskt? Ska inte skriva det här ifall det är någon som inte har sett det än.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

hannakb
0

#1 -Anken! Du måste  köpa alla säsongerna, grymt bra!

hannakb
0

#2 Du har rätt, jag blev lite hängig efter att ha sett det men det blir lyckligt också..Tungan ute

hannakb
0

Är det någon som "Angel"? Det är väl lite som en forsättning på hans liv efter Buffy och så? Är den så bra så att man ska köpa de fem säsongerna?

Atensia
2

#5 Menar du serien Angel? Jag har bara sett några avsnitt av den serien men det jag kommer ihåg av den var att den inte var särskilt bra :/ I Bones är ju David Boreanaz med (han som spelar Angel) så om man som jag gillar honom som skådespelare borde man kolla på Bones (som förövrigt är en riktigt bra serie!)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Anken
0

Jag har en fråga om första boxen, det står avsnitt 1-12, men i de andra säsongerna så är det ju 22 avsnitt? Obestämd

hannakb
0

#7 Första boxen är bara tre dvd-skivor, de 6 andra är det sex dvd:er

Anken
0

#8, jaha då förstår jag! Såg att de hade alla(väldigt många iaf) säsongen av buffy nere på rocks i centrum. 2st för 499kr.

hannakb
0

#9 Annars har de en box med ALLA säsonger för 1099 eller något sådant. Sen kan man köpa dem var för sig för 149 : -  tror ja… Kolla in cdon.com eller ginza.se Jag köpte nästan alla mina där.Cool

Anken
0

#10, beställde säsong 1 från ginza för 99kr, passade på o köpa en bok och två riktigt billiga filmer(10kr) oxå när man endå ska betala frakt, hehe. Skrattande

hannakb
0

#11 Vilket kap! Cool

[Equidem]
1

Jag får typ Buffy-abstinens efter några veckor bara. Men jag brukar se på Buffy kanske ca var fjärde månad. Jag kan inte få nog av serien helt enkelt. Men jag har tyvärr kollat sönder de första säsongerna, och så har jag bytt favoritvampyr från Angel till Spike, så jag tenderar att hoppa över de första säsongerna numera… Men jag älskar verkligen dialogerna i serien. Joss Whedon is the funniest.

Man kan aldrig, enligt mig, bli för gammal för denna serie. Det är faktiskt många vuxna som ser på den. Den första säsongen är väl ganska barnslig, men serien bara växer och växer i säsongerna. Det är verkligen inte en av dem serierna som blir sämre efter varje säsong, utan den blir bara bättre.

Surtsey
0

Brukar se om både Angel och Buffy en gång om året. Har samtliga på dvd. Men för mig räcker inte tv-serien utan läser även serieböckerna.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

[Equidem]
0

Åh, jag läser också serieböckerna/tidningarna. Gör ett efterlängtat besök hos Science Fiction Bokhandeln varje månad =)

Surtsey
0

#15 Jag väntar tills tidningarna samlas till böcker. Så de känns lite drygt att behöva vänta tills augusti på första albumet av säsong 9 faktiskt.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Catta-
0

Jag har sett alla säsonger :) Riktigt bra !

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

joheck
0

Jag har alla säsonger av både Buffy och Angel. Älskade Buffy tidigare men har vuxit ifrån det lite. I alla fall första säsongerna när hon är lite yngre, va ju i ungefär samma ålder när jag tittade. Tycker sista säsongen är rätt dålig tyvärr, men helt klart en se värd serie. Angel är ju lite "mognare" om man säger så. Tycker det är en helt ok serie, nu va det ett tag sen jag såg den.

Cafesinner
1

Buffy har typ varit MITT LIV sedan jag var 12 och nu är jag 19:)

hannakb
0

Var länge sen jag var aktiv ¨på både iFokus och Buffy-fronten. Fick lite abstinens nu när jag loggade in här ;)

[jerryy]
0

Denna har jag också sett. Men den var inte så läskig rätt trevlig vad jag minns(?)

hannakb
0

#21 Jag tycker inte att Buffy var särskilt otäck, det var ju mycket humor och komik i serien men samtidigt alla monster och vampyrer m.m. :)

DeniceP
0

Haha, Buffy är så dålig att den blir underbar! Alla kassa scener där man ser mikrofoner längst upp i bild, och den scenen när hon är ute i öknen och ska följa efter en puma, så ser man pumans tränare i kanten

You just got to love It!

Har alltid varit beroende av Buffyserien! :D

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

hannakb
0

#23 det har jag aldrig sett faktiskt. Får se om alla säsonger ;)

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bom i bild och andra bloopers eller misstag finns alltid att hitta. Eller som den här fina av när Xander blir fasthållen för att inte ramla ner i hålet. Misstänker att det inte skulle vara meningen att visa hans snygga vita kallingar Oskyldig

Fast Buffy var och är en helt underbar serie!

Grodan
0

#25 Hehe…

Jag har nog sett de senare säsongerna mer noga. tycker skådisarna är väldigt bra i buffy och monstrena är söta för det mesta… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hannakb
1

Trots små fel så är Buffy en underbar serie! :)