Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 6969 ggr
Oriel
2

Sämsta filmen?

Vilken är den sästa filmen du någonsin sett?

Jag tror nog att Little Miss Sunshine är den sämsta av alla de jag sett ^^

-' Rebecca Johansson

Dojdan
3

Å nej, sunshine är ju en fin film!!

Oriel
0

#1 Nej x'D Helt konstiig och untan någon sensmoral.

-' Rebecca Johansson

Anna
1

Snakes on a plane…

Bara titeln skvallrar om hur filmen uppfattas.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LiindaH
0

hell boy , ryser bara jag tänker att jag ens kollat igenom hela den filmen

// Liinda

elyse
0

Crossroads!

Ebba-A
0

Ciao Bella. Hela skolan var och såg den för några veckor sen. Den var trög, bara massa problem, det var för mycket om sex i den med inget om känslor.

Nästan hela skolan höll med mig.

Värd på Choklad iFokus

Anna
0

#6 Den såg vi också med skolan… Ingen höjdare…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Pheobe
1

Måste vara TVÅ, Dag och natt samt bang bang orangutang

Ixion
0

bland de sämsta jag sett är

Camp Slaughter

Space Chimps

Teenage hooker became a killing machine

Within

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Saga85
0

Det finns ju en massa bottenskrap, men jag måste nog säga Pearl Harbour. Den klarade jag inte ens av att kolla igenom.

spiritedaway
0

Them tycker jag var skitdålig. Och wrong turn

Jag vet att jag sett ännu sämre filmer.. Men dom är för dåliga för att ens minnas namnet på :P

JennyR
0

Sett massor av ruggigt dåliga filmer.. en av dom var Beowulf… Blä säger jag bara *s* Sen kommer man ju inte ihåg namnet på dom flesta lågvattenmärkena :-P

Anken
0

Måste hålla med om att Beowulf är riktigt dålig, köpte filmen för att jag trodde att den var värdig att se, men jag satt i princip hela filmen och kommenterade hur dålig den var. Jag pausade inte ens när jag skulle på toan..Ingen höjdare!

spiritedaway
1

Nej nu minns jag den film jag blivit mest arg på för att den var så dåligt gjord! :P ERAGON! haha.

Dom som gjorde filmen skummade nog bara igenom boken, för det var riiiiktigt dåligt gjort.

Oriel
0

Pearl Harbour är ju bra x'D
Ergaon är också bra :D

-' Rebecca Johansson

spiritedaway
0

#15 har du läst boken Eragon? :P

Oriel
0

#16 Nej Oskyldig

-' Rebecca Johansson

Ixion
0

Hmm…jag tyckte Eragon filmen var helt OK, visserligen har jag inte läst böckerna.

Men oftast är böckerna bättre än filmerna. =)

spiritedaway
0

#17 då är det därför du inte tyckte Eragon-filmen var dålig.
De missade skitmycket detaljer och gjorde massvis med fel. Så jag satt bara och störde mig på hela filmen :P
Dom hittade ju på massa själv.

#18 jo oftast. Men filmerna brukar kunna bli helt okej också. Men inte Eragon.. Dom hittade ju på och ändrade viktiga detaljer.. Filmen var helt fel helt enkelt ;P

Testa läs boken, se filmen efter boken. Och säg då hur bra de gjort filmen utifrån boken :P

Pelikanen
0

Sämsta filmen jag har sett är Bad Boy, skall inte förväxlas med Bad Boys, det är två helt olika filmer.

Oriel
0

#19 Alla böcker som dt gjorts film utav är mycket bättre än filmerna. Testa själv och gör allting i en bok på 500 sidor x'D

-' Rebecca Johansson

Dojdan
0

#8 Dag & Natt är absolut med på min topplista för bästa svenska film!

spiritedaway
0

#21 haha jag vet att det är helt omöjligt att få med alla detaljer.

men man får ju inte ändra viktiga detaljer som beskrivs väl i boken. T.ex urgalernas utseende :P
Och Eragon och Arya ska inte prata med varandra genom drömmar sådär. Det enda han ser är en person som ligger på en brits om jag minns rätt. Inte mer än så :P
Tycker tyvärr att filmen missar alltför mycket från boken.

Visst.. snygga effekter finns i filmen. Men känns som att de koncentrerat sig mest på det.

Och jag funderade ärligt om personen som gjort filmen ens läst boken :P Möjligtvis skummat igenom den :P

Cessy
0

Tja på tal om att läsa böcker o sedan se filmen, så är ju böckerna om Arn hur bra som helst. Första filmen går med viss möda ann, men inte mer o 2:a filmen är riktigt, riktigt dåååååålig. Fast jag vet att de som inte har läst böckerna tycker att filmerna är ok, men eftersom jag läst dem så kan jag kännas att tvåan känns som någon rivit ur sidorna ur de 2 sista böckerna o sedan rört om sedan valde man slumpvis ut ca 20 sidor o så klistrade man ihop dem o lät dem berätta historien. Det säger sig själv hur bra det blir Obestämd

Filmen om Eragon är inte hälften så dålig som filmen om Arn, för i Eragon försöker de ju följa handlingen någorlunda o helt följer aldrig någon film en bok. Dessutom är sapphira (draken) helt underbart gjord. Däremot hade de hemskt gärna fått byta ut han som spelade Eragon, för i filmen fick han ju Eragon att framstå som helt korkad o så är det ju inte i böckerna. Så jag håller delvis med om att filmen inte levde upp till mina förväntningar, men rent tekniskt var den väldigt fint gjord, så hade de bara bytt ut han som spelade Erogon, så hade den varit helt ok för min del. Däremot filmerna om Arn - där räcker det def. inte att bara byta ut Arn - tyvärr.

IsabelleJ
1

House of the dead.
Påminner lite ibland om ett tvspel.
Jag satt och rynkade på ögonbrynen igenom hela filmen nästan.

elyse
0

Ingen har nämnt Tre Solar, kom jag på nu. Den var verkligen jättedålig!

Ixion
1

#25 Jo de har tagit sekvenser ur spelen direkt till filmen, ser helt fel ut! =S Men å andra sidan är det inget som är rätt med House of the dead…så fruktansvärt dålig film

KitoBonito
0

HÅLLER MED! Fy saaaaataaaaaaaan vad jag blev besviken. RIKTIGT dåligt gjord. ALLT var helt fel.

Inte ens hårfärgerna stämde! Alverna hade inte spetsiga öron?? Budskapet i filmen kom inte fram! Ingen känsla mellan karaktärerna. Eragon tränade inte i en kvart innan han gick i fight med fienderna. Saphira växte inte som en f*cking raket..

Riktigt, riktigt, riktigt besviken. MEN Garett Hedlund som spelade Murtagh var snygg. Höhö.

tantan
1

hmm, det finns ju ett antal riktigt usla filmer.. Borat, narniafilmerna och eragon är väl dom som kommer sådär spontant

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Link-
1

Tror inte att så många har sett min sämsta. Den är lite sjuk - Ilsa the tigress of Siberia. Haha.

spiritedaway
0

#28 haha ja det var många detaljer som var fel :P

#29 Borat tyckte jag var skitkul första gången jag såg den. Jag kunde inte sluta skratta.
Fast det är en film som inte går att se hur många gånger som helst.

Abico
0

Australia hör klart till de sämsta. Och sedan avskyr jag Gilbert Grape, bara tanken på filmen ger mig kväljningar…

Hanna 

Oriel
0

Jag såg en fim om Jane Austens liv en gång…. vilket tråkigt liv hon hade XD

-' Rebecca Johansson

tantan
0

#31 jag fattar allvarligt talat inte vad som skulle kunna klassas som bra med borat.. om du orkar får du gärna förklara :P

H9/V9 Årsta AIK

spiritedaway
0

#34 det har nog med min sjuka humor att göra.. :P men som sagt, den var jättekul första gången. Sen blir den bara sämre och sämre tyvärr. Men första gången skrattade jag nästan ihjäl mig.. hah.

tantan
0

hmm ok.. jag satt mest och funderade på om jag skulle gå ut från bion eller inte.

H9/V9 Årsta AIK

Lajja
0

Dagboken är ett riktigt bottennapp enligt mig :P nu blir jag nog populär bland tjejerna..

KadjaNina
1

Harry Potter filmerna. Jag ångrar att jag sett dem. Filmerna har förstört min uppfattning om hur allt i Harry Potters värld ser ut och är. Nu när jag läser böckerna och det står något om t.ex Hogwarts, då ser jag Hogwarts som är med i filmerna och det suger rejält. Filmerna var dåliga och de missade många viktiga grejer. Det enda jag kan göra är att klaga på dem. Nog för att jag är ett galet HP-fan och jag märker sånt. ;) Haha

Anken
1

Jag har ju inte skrivit i den här tråden innan, därför att jag älskar film och jag kan inte minnas någon film som är så dålig att den klassas som "sämsta filmen". Men nu tar jag nog och gör ett inlägg här ändå. Jag var på affären med mamma igår och såg ett erbjudande från coca cola. "Köp 3st 1,5l och få en film", gissa hur glad jag blev? En ny film till min fina samling. Efter att jag stått och velat i 5min så valde jag Ghost rider med Nicholas Cage, trodde den skulle vara bra. HERRE GUD, vilken värdelös film. Det sämsta jag någonsin sett. Jag skrattade åt deras "seriösa" scener, dom spelade fruktansvärt dåligt, effekterna var verkligen överdrivna och hela filmen var riktigt kass. Jag skulle valt en annan film.. Skrikandes

Gerbilflicka
0

"I've had It with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!" Huuur kan man hata en sa harligt hemskt dalig film? Jag tycker det ar ren komedi. Skrattande Men jag tror jag har en grej for riktigt daliga "skrack"filmer. Flört Har aldrig varit mycket for komedier, det har ar vad som far mig att skratta.

junilla
0

Blödaren…huuu så himla dålig…Obestämd

h00jff
0

Har förträngt titlarna, men vi blev tvingade att se konstiga filmer på Psykologin som handlade om psykiskt sjuka människor. Bland annat var det en italiensk film om en tjej, den mest underliga film jag sett.

botakt
0

har ganska många som jg tycker är B-Filmer:

* När Lammen Tystnar tyckte jag bara var tråkig.

* Populärmusik Från Vittula

*  Man Abaut Town

Alla dessa filmer  tycker jag inte om ett duggOskyldig

Mitralis
0

28 dagar senare och 28 veckor senare
är nog bland det sämsta jag sett.
Dålig handling och dåligt gjorda.
Musiken var det bästa med dom.
Det värsta är att när man läser på baksidan verkar dom inte så tokiga.
Gjorde missen att hyra båda samtidigt. Plågade mej igenom tvåan bara för jag betalt för den.

Saga85
0

Kom på ett till bottenskrap - Mänsklighet. En lång, fransk film utan handling. Eller, handlingen i filmen skulle med fördel förkortas till 5 minuter. Och det är knappt någon dialog i den. Fy. Jag som annars har en förkärlek till franska dramer, men denna ångrar jag att jag såg.

peaches
0

Cloverfield… riktigt dålig, det var lika spännande och intressant som att se en dokumentär om vandrande pinnar.

Sedan finns det en film, vad heter den, Plane eller Airplane(någons unge blir kidnappad på planet och en hysterisk mamma springer om kring i hela filmen).. i vilket fall var den inte så himla bra den heller

Anken
0

#46, är det en tjej som somnar och när hon vaknar på planet igen så är hennes dotter borta? Ingen på planet kommer ihåg dottern och så finns hon inte med på några listor och sånt, som om hon aldrig gått ombord på planet?

Den heter Flightplan isåfall. Om det är den alltså.

spiritedaway
0

#47 den är riktigt dålig :P

peaches
0

#47 Japp, den är det. Usch.

EllinorOlsson
0

sämsta film? finns sorgligt nog fler än en för min del.

kan ju börja med nåt som jag finner är störande: dåliga uppföljare!

här räknar jag med Disney+ i stora drag och skräckfilmer utan ände.

alla filmer med kate hudson funkar inte heller på mig(ja jag är väl inte så imponerad helt enkelt) och inte heller Adam sandlers medverkande i de fem senaste filmerna…..jag kan fortsätta, men det blir jobbigt.

tjohej

Furatekken
0

Tänk vad olika smak människor har.

Phone Booth är den enda filmen jag somnat till, riktig snarkfilm. Den allra sämsta jag sett är nog Antichrist, den är förskräcklig!

Diizkmedel
1

Milk, den är helt konstig. alla fd nior (nu har vi ju gått ut) såg den. Och det var skolan som hyrt in den. Den är väldigt konstig…

That that don't kill you can only make you stonger

Frogge33
0

Jag tycker att Transformers är suger! Såg typ bara halva o sen gick jag.

// Matilda

AnneN
0

Står mellan 3 st

1. Titanic
  2. Evita
  3. Jerusalem

Alla 3 är långa, tråkiga och väldigt enformiga filmer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Frogge33
2

#54 Men Titanic är ju jätte bra! Faktume att det är min favvo film :)

// Matilda

Atensia
0

Äntligen Midsommar är absolut en av de sämsta filmerna jag någonsin sett. Inte rolig överhuvudtaget!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Diizkmedel
0

Alla svenska ungdoms filmer!

That that don't kill you can only make you stonger

Basqal
0

Dålig film är något jag har sett mycket av! Den sämsta är nog The Raven av Ulli Lommel (som jag för övrigt anser vara världens sämsta regissör).

Andra filmer som konkurrerar om titlen är bla. Mummy Maniac, Night Train to Mundo Fine, alla filmer regisserade av Ulli Lommel jag någonsin sett, Bowling for Columbine, Faces of Death-serien, The Beast of Yucca Flats, The Secret och The Skydivers.

Arinya
0

Eragon filmen sög.

Beowulf sög.

Wolfman sög.

The Aviator sög.

The Curious Case of Benjamin Button SÖÖÖÖÖÖG.

kommer inte på fler nu:P

Arinya
0

OT

#38 Misstaget jag tycker du gör är att du läser böckerna igen efter filmen vilket du inte ska göra, du ska behålla bilden av hur allt såg ut för dig:)

Själv kollar jag på filmen först sen läser jag boken :P Typ Twilight då:P För läser man först sen kollar på filmen är de så lätt att man blir besviken på filmen :p inteee bra ^^

okej förlåt för OT men ville säga detta :)

malin--a
0

Hairspray!

Mandusius
0

The hills

Eragon

Låt den rätte komma in

House of wax

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

lilldiezel
1

My Little Eye, Blair Witch Project, Hata Göteborg..

zoncar
0

Svår fråga men jag tycker Avatar är en av de absolut sämsta filmerna någonsin

paow
0

Finns massa skräp men de jag kommer på nu är väll typ,

Miss Kicki

Låt den rätte komma in

Jo, sen en gång för länge sedan hittade jag en svensk rysare, och bara ordet svensk skräck skvallrar ju om att det inte kan vara  nått bra men ändå - Jag såg min bästa vän dö - massa konstigt och jag förstod ingeting och stängde av när huvudpersonerna hade dött för andra gången i filmen, så den sög ordentligt Obestämd

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Bergspuman
0

En film av Andrej Tarkovskij, Nostalgia. En konstfilm som fått typ 5 getingar och världsbetyg för foto, mm. Men - jag somnade. Så dålig var den. Jag har ALDRIG somnat under en film förut, aldrig!

Sedan har jag förstås sett en del B-rullar. Mumiens Återkomst var en riktigt urusel rulle, så dålig så man skrattar.

[Highonbluetomorrows]
0
  • Percy Jackson & the Olypmians: the Lighting Chief
  • Sex and the City 2

Jesus vad dåliga. Det värsta är ju att de ändå hade en stor budget.

[stblues35]
1

Twillight filmerna suger rejält!(tänkte skriva något annat men tänker på barnen)Skrattande

Sen var det en kristen film..tror den där som var med i Dawsons creek var med i den..den var bara urusel!

Finns säkert fler men kommer inte på just nu..

Surtsey
0

D-War är kass. Ful, fel & ologisk.

Mega shark vs Giant octopus är så dålig så de är inte ens roligt.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Vovvie94
0

#4 Hellboy äger ju!!! xD

den sämsta film jag sett måste nog va "Bigga than Ben"

såååååå dålig!!!!

Mysterious
0

Alla Final Destination och Scary Movie filmerna + alla parodier av den typen. Tål inte.

[Kaktuz]
0

Parodier kan gå i överstyr tillslut, första, andra kan vara oki, men sen spårar de ut..

Mysterious
0

# 72 Precis :)

[Kaktuz]
0

Cool

robobengt
0

Det finns alltså fler än jag som anser att My Little Eye tillhör filmhistoriens bottenskrap?

Själv tycker jag det är viktigt att skilja på "riktig" film och medvetet skräp.

Oavsett vilket så borde Uwe Boll få stryk för att han fortfarande gör film. Somliga av er har redan stiftat bekantskap med honom i form av The House of the Dead. Den är inte ens hans sämsta.

[1UpShroomish]
0

Jag kommer nog toppa alla era sämsta filmer genom att säga A Serbian film, den var verkligen det äckligaste jag någonsin sett. Genom halva filmen var jag illamående och behövde nästan springa och hurla.

Ångrar verkligen att jag såg den för mitt liv blir tamigfan aldrig detsamma igen.

XxKimxX
0

Det måste vara Home of the brave.

Finns inte så mycket att säga om den förutom att; Se den inte!

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[Kaktuz]
0

The Nude vampire klassar jag som kass.. Lånade den av en polare och visst det var en han.. Antar det är det som lockar i filmen ha ha

joheck
1

Hmm… Finns många dåliga filmer. Såg nyligen Merlin's Return med Sam Neill, hade glömt hur otroligt dålig den ärSkrikandes. Två delar dessutom!

robobengt
0

Annars är ju Jesus Christ Vampire Hunter en fantastiskt bra-dålig film!

joheck
0

Kom på en till modernare film. Conan barbaren med Jason Momoa. Usch vad jag blev besviken på den filmenSkrikandes.

[Kaktuz]
0

Children of the corn är lite åt kassa hållet med..

joheck
0

Och Robin Hood med Russel Crowe.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.