Ratatouille
I lördags var jag på bio & såg Ratatouille på engelska.
Helt klart den bästa Disneyfilmen på länge som släppts! Och sja man jämföra råttfilmer så bankade den ju skiten ur Bortspolad.
Eftersom jag själv är råttägare får jag säga att jag gillade att utseendet på råttorna verkligen var råttor (och inte som i Bortspolad) och dom gick på alla 4 och inte på 2.. (ja förutom Remy då ^^)
Vad tyckte ni?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag har inte sett den ännu men jag känner att jag kommer att tycka om den mycket
/Maria

*putt*
// Emma, aka Althea
den va helskön :)
väldigt söt film
Håller med om att det är den bästa disneyfilmen på länge :D
Bortspolad är jävligt dålig om man ska jämnföra. gillade den inte innan heller iofs.
glöm inte bort att pixar har ett finger med i spelet, då kan det ju inte bli något annat än bra.
tänkte jag skulle ta och se den..snart.

Jo, Pixar gör ju nästan inget annat än bra.. Men numera så ägs ju pixar av Disney+ =)
// Emma, aka Althea

Jag längtar jääääättemycket tills jag ska se den! Haha

Heeeeelt underbar!!!! Älska! <333
Hihhi.
Har inte sett den än .. men ska .. *ler*
Ratatouille var jättebra! Såg den på bio för ett par veckor sedan. :D Tyckte att det var bra att de gjorde djuren som djur ska vara, de ska inte bete sig som människor. Att råttorna gick på sina fyra tassar och så var bra. Filmen var t.o.m. bättre än jag förväntade mig. :)

Kanske den bästa animerade film som någonsin gjorts! Gillade den skarpt!
det finns ännu bättre animerade filmer som jag har sett…haha…

har sett den, och den är jättebra! :D

Jag förstår inte, alla hyllar den och tkr att den var så hiimlans bra. Jag kan inte komma på en enda sak i filmen som var kul ens :S
OCH då har jag lätt för humor samt gillar även animerat!
Men jag hade jävligt höga förväntningar på den också, kan va därför?
Fick filmen i julklpapp. Jag visste att jag skulle gilla den. Underbar.
Det bästa var att som ni skrivit att råttorna var just "råttor" Gick på alla fyra t.ex och att Remy inte kunde tala med sin människovän utan hjälpte till med "tecken"
En riktig gladfilm.
/Maria
Jag har sett den på franska under en franskalektion, även om jag det var långt ifrån allt som jag förstod gillade jag den :)

#16 Va, har den släppts!? Nä…hemtankaf version eller?
// Emma, aka Althea
#18 Antar det…
/Maria

Kollade nu på discshop.se och filmen släpps först den 20 Feb så..
// Emma, aka Althea

Underbart söt, mycket bra animerad, jag gillar handlingen.. Inte favoritfilm men kan inte se något minus med den :) En av de bästa Disney+ som gjorts på länge måste jag säga.
Och Bortspolad.. den blev bortspolad av Ra-ta-to-ee xD
(Måste bara säga att de få som kan matcha dessa animationer är Hitta Nemo och även den nya filmen Bee Movie. Om nån av dessa inte är animerade så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Inte så inne i dessa men jag tror att de är det.)
haha jag älskade den filmen sett den 3 gånger 
ni ska se alvin and the chipsmunks den är himla rolig :D
en av mina favorit filmer, helt underbar och fin film :)
Den var mycket, mycket bättre än jag hade väntat mig! Jag tyckte verkligen om den! :)
Remy var svingulligt tecknad, men jag HATAR verkligen den där "stilen" av animering för människorna är så fuuula! >_<
Jag är helt kär i filmen! x'D Han är bara så söt att man vill äta upp honom xD Jag älskar bara filmen!! Dom rör sig på sådant sött sätt!!
Jag har sätt lite av Bortspolad, såg den på Bio men jag tål bara inte den sortens tecknat(lera?) så jag blundade mkt x'D jag kan inte titta på Wallace and Gromit heller pga av leran(?) hehe xD
Älskar den filmen! Tycker för övrigt att Pixar ofta håller ganska hög kvalitet, även om det ibland varierar lite..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]