Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 10537 ggr
MissInAction
1

Sorgligaste filmerna?

Vilken eller vilka vill ni nominera? GråterGlad
Jag vill nominera dessa

The Bridges of Madison County
Trevande men samtidigt intensiv kärlekshistoria, mycket bra skådespel. Jag var deprimerad i flera veckor efter att ha sett den Förvånad den berörde verkligen…

I am Sam Jag grät mig igenom filmen.

Snow Cake En av favoritfilmerna. Andra halvan gråter jag mig igenom. Filmen ger perspektiv. 

Simon Birch En pojke som stannat i växten och som tror gott om alla. Nu börjar jag snyfta bara av att tänka på filmen… hehe

The Curious Case of Benjamin Button Benjamin åldras baklänges. Med allt vad det innebär. 

Och sedan har vi såklart filmerna om Lassie, och Svarta Hingsten Gråter

Fler gråtfilmer?? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Frosstis
0

Titanic!

Black beauty.. (har dock inte sett den men..)

DenDär
1

"Hur många lingon finns det i världen"

Kanske inte direkt supersorglig, men jag började gråta till den, och ett tips är att inte hålla tillbaka gråten för då får man jätteont i halsen

MissInAction
0

Förresten jag ska nog lägga till en Glad
Harry Potter and the Deathly Hallows - part 2
Som HP-nörd och dessutom med viss förkärlek för en viss trolldryckslärare.. och med tanke på att det här är sista filmen, som jag dessutom tycker är väldigt fin gjord, så blev den oroligt sorglig för mig. Jag grät och grät och det började nästan så fort Warner Bros-loggan kom upp i början Oskyldig

Kluring om Ryssland

[M1nho]
0
  • Wedding Dress
  • Do Re Mi Fa Sol La Si Do
  • Windstruck
  • Marathon

(Alla är koreanska)

Det är de jag kommer på just nu. Jag har rent u sagt grinat när jag sett dom. Alla måste ses enligt mig. :p

AnnaMoonshadow
0

Massa bra filmer av er här ovan men jag vill även nominera A walk to remember vilken jag gråtit många gånger till!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

rebeccajansson
0

Ängeln på Sjunde trappsteget (1999)

Romeo + Juliet (1996)

Kan faktiskt inte komma på någon mer film, då jag själv inte är särskilt förtjust i sådana filmer.

jizzy
1

Eldflugornas Grav. Den sorgligaste filmen någonsin. Och en av de bästa.

MissInAction
0

Oj, och den har jag lyckats missa totalt Förvånad
Min sambo borde känna till den, han har sett mycket japanskt. Högt betyg har den fått också. Den ska jag definitivt leta upp..

Kluring om Ryssland

[lucke]
0

De älskande vid Polcirkeln http://www.imdb.com/title/tt0133363/ är en av de absolut finaste och bästa filmerna jag någonsin sett (och jag har sett många). Speciell och vacker med ett sorgligt slut. Rekommenderas varmt!

jizzy
0

#8: Ja, det är ju japansk anime så därmed lite annorlunda. Men fruktansvärt gripande och bra. Jag älskar den men har samtidigt svårt för att se den p.g.a. storyn.

jizzy
0

…för att den är så "hjärtesnörpande" (eller hur man nu säger), förstås.

[Kaktuz]
2

Hachiko en vän för livet

[Highonbluetomorrows]
1

A walk to remember och Simon Birch gråter jag också till. My Girl är rätt sorglig, lite oväntat eftersom jag förväntade mig en barnfilm.

Sen måste jag nämna A Moment to Remember, en koreansk film, och PS I love you (men den förstnämnda är bättre). Såg dessa två med pojkvännen och han fick visst något i ögat heheKyss.

Niiinah92
0

Keith är sorglig liksom Remeber Me (de är fantastiskt bra båda två men jag drar mig för att se dem eftersom de är så sorgliga).

Allt för min syster är oxå sorglig men där rekomenderar jag boken istället då filmen blev förstörd av mesiga regissörer. Boken är grym dock, jag grät floder.

MissInAction
0

PS I love you tycker jag är ungefär hundra gånger bättre, och sorgligare, som bok. Men har man inte läst boken så duger filmen bra också Glad Hela den idén är så himla fin!

Kluring om Ryssland

Halvdansken
0

Hatar cancer och älskar vårlökar.

rebeccajansson
0

The Sleepers elr Sleepers med Brad Pitt är både sorglig o hemsk

Halvdansken
0

Murder in the First (Överlagt Mord på svenska?) är nåt av det värsta jag sett. Bra, men en gång räcker. Sann historia. Ohyggligt sorglig.

AnnaMoonshadow
0

ohh, vi har ju koreanska A Millionaire's First Love och japanska Kaisora. Den japanska serien One litre of tears måste jag också nämna även om det inte är en film.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MissInAction
0

Ja just, The Sleepers är sorglig och jobbig Rynkar på näsan

Kluring om Ryssland

Halvdansken
0

Mystic River. Också sorglig.

Cafesinner
0

Titanic, The Notebook, The Mist (slutet iaf), The time travellers wife, Dream Boy, Prayers for Bobby…

rebeccajansson
1

jag grät mkt i slutet av million dollar baby

IsabelleJ
0

The last song..

fotoninja
0

the mighty.

darkness
0

The notebook (dagboken)

fast gråter bara i slutet ^^

Min pojkvän gråter till slutet i Leon Oskyldig

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

cathyS
0

Remember me, som någon redan sagt, satan i gatan!

En liten lista…

• Remember me
  • The Notebook
  • Revolutionary Road
  • Titanic (såklart)
  • Extremly loud and incredibly close
  • Ps. I Love You (ÄLSKAR!)
  • The Green Mile
  • Marley & Me
  • Water for Elephants

One Day
LÄS BOKEN! PÅ ENGELSKA!! :P