Röda tråden 2
Längst ner till höger så är det iaf Diane Keaton
(från denna film )

Vi lyfter den till egen tråd när denna är löst :)
aha, nu ser den första bilden ut som Fucking Åmål. Det skulle betyda att det är Rebecka Liljeberg som är bortklippt kanske?
Ojoj.. Something got to give är en underbar film. Men vad heter den på svenska? Och vad har den med Fucking Åmål att göra?
Dom andra filmerna känner jag inte igen, även om jag känner igen Helen Hunt. Är det en konstig Judie Foster i bild #3?
Kan omöjlig/oväntad kärlek vara ett tema här?
Mvh // Johan

Jäpp igen. Ös på!

#5 Jodie F är i bild. Gemensamma nämnaren är inte kärlek. Fast på sätt och vis kanske ändå.

Hmmm, Helen Hunt har ju spelat i en annan film med Jack Nicholson, men då borde tvåan och fyran hänga ihop… O vilket roligt fredagsnöje i väntan på att det ska bli färdiggräddat i ugnen!

Är det verkligen Fucking Åmål?

#10 Jäppomundo! F Åmål It is. Kruxet är att det för varje bild kan finnas minst 5 ledtrådar (för/efter-namn på karaktär/skådis+titel vilken kan bestå av ett antal ord). En av dessa är korrekt. För att förenkla det hela används endast engelsk titel. Och för att superförenkla det hela är ingen dismembrad i Jodie F-bilden.

Bugsy Malone är väl Jodie F-filmen?
Woody Allen är halshuggen bredvid Helen Hunt…
(Galen i kärlek heter Somethings gotta give på svenska)

Pia, selbstklar. Bra jubbat! Din andra mening är rätt kul.

Skumt, såg bara parentesen efter första meningen. Woody är korrektnisse också! Samtliga rullar cementerade.

Ja ja, syftningsfel är min lilla specialitet…:)
Annie Hall, Buster Keaton… Spånar lite, det här tål verkligen att grunnas över…

Ledtrådarna är Rebecka (Liljeberg), Woody (Allen), (Bugsy) Malone och Diane (Keaton).

Jag har kört ledtrådarna Becky, Woody, Bugsy, Jodie och Diane i flera dagar nu, och inte kommit någon vart… Får se om dessa fyra ord gör någon skillnad, hm.

Gud vad svårt. Vad ospirituell man känner sig. En ledtråd till snälla snälla!

Chockad att ni inte fixar detta. Ledtråd Frasier.

Hmmm…. shrink… radio…?…

Johan säger just - ska inte ta cred själv - att Cooper pratar i en Diane i Twin Peaks. Och Woody är en träradio. Rebecka? Malone?

Nå? nå?

Bra tänkt! Men ngt forcerad. Ny ledtråd - Boston.

"Något forcerat"… Hmmmm…. ska vidarebefordra… :)
Men, så himla lätt.
Cheers! Sometimes you wanna go, where everybody knows your name!

Nåt judiskt? Näää…

Jaaa!!!! Anne, du är ju busbra!!!

Jag såg ju nästan det.
Såg tråden först nu, så ni andra hade ju liksom gjort grovjobbet :)

Förstår ingenting, men så har jag aldrig varit ett fan av Cheers heller…:) Jätteduktigt Anne!

Att det skulle vara så jävla svårt att hitta favoritkrogen i Boston? Men ni gjorde det. Congrats! C