Nicolas Cage
Varför är Nicolas Cage så dålig?
Kan inte påminna mig någon roll han gjort där jag tycker att han är bra. Han sätts ofta in i roller där han ska spela smart och djup men lyckas alltid vansinnigt dåligt…
Tycker jag.
// staffan
Det tycker inte jag. Jag kan sträcka mig till att han är väldigt ojämn, men det beror ju på att han också gör fyra gånger fler filmer än de flesta andra.
Det finns många filmer med honom jag gärna skulle lägga på en Top 100-lista, t ex The Rock, The Weatherman, Adaptation, Gone in 60 Seconds, En andra chans, Polis ger servitris en miljon i dricks, med flera.
Mvh // Johan

Ojämn, det håller jag med om. Men inte dålig. Åh han var ju jättebra i den underbara "Änglarnas stad" mot Meg Ryan t ex.

Smaken är som baken. Jag tycker aldrig att han är bra. Värdelös är han. Och patetisk. I alla filmer.

// staffan

Ett bra straff för dig, om nu det skulle behövas, skulle alltså kunna vara att tvingas DVD-matas med Nicolas Cage-filmer i några dygn …:)
#3: Och han kommer bara bli sämre ju fler som säger att han inte är så pjåkig, om jag känner dig rätt…
Mvh // Johan

Vilken charmknutte!

Jovisst….
Jag håller med, men ändå inte…
Cage är otroligt bra i "Leaving Las Vegas". Om du inte sett den, gör det snarast. Det är en av de mest deprimerande filmer jag sett, men samtidigt en av de bästa.
Däremot verkar han ha en otroligt dålig förmåga att välja filmer. Han är otroligt talangfull men har varit med i så mycket skit!
Jag håller med Staffan!

Han är ju helskön. Ok, han ser inget vidare ut - om man nu vill haka upp sig på det. Men han kläcker sina kommentarer så bra och ja, jag gillar stilen. Den passar himla bra, tycker jag, i de roller jag sett honom iaf. Sen har jag inte sett jättemånga.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

En film jag gillar med Nicholas Cage är Mer än plikten kräver. En liten söt ironisk film.

Cool stil, men utseendet…

Jag är inte heller så förtjust i Cage.

Nä, ja gillar verkligen inte Cage… Varken skådespeleriet eller utseendet…. =/
Och jag gillar honom
ganska mycket, jodå.
Jo, Nicholas Coppola är ojämn. Den enda film jag tycker han håller riktigt hög klass i är Face/Off (men det kanske är tack vare John Woo eller Travolta)
Håller inte med! Han är en av dom bästa skådisarna jag vet.
Jag gillade honom i "Wild at heart"
#9 jag såg Leaving Las Vegas på nytt och tycker att Cage insats inte är så bra i den för övrigt mycket bra filmen, bra ämne, plot och riktigt snyggt gjord.
#17 jag ska kanske lägga till Matchstick Men till den korta listan… har sett den 2 ggr nu.

Jag gillar honom. Han var bra i Con Air.

Ja, han var faktiskt bra i Con Air! =)

#22 Japp! 
Den enda film som jag sett med han, men inte skämts för hans skådespelarinsats eller kroppsspråk är The Rock!

Såg precis Adaptation och Cage var faktiskt lysande filmen igenom. En krävande rulle. Att jag skriver faktiskt beror, som några nämnt, på att Cage är ojämn. Ta en film som t ex Matchstick Men, en drömroll för Cage som spelar en ticks-bemängd bedragare. Spelet är i långa stycken precis lika bra som i Adaptation men så - som en blixt från ovan - tappar han allt under några minuter. Ganska överrumplande också och jag är inte helt säker på att detta inte är gjort omedvetet. Tappen är ju så övertydligt, nästan komiskt, kassa att någon borde ha reagerat innan filmen släpptes.