Eftersom Avatar drog in över 2 miljarder dollar och ahr blivit en sådan stor succe, har James Cameron planerat att göra Avatar till en trilogi! Han planerade att göra det till en trilogi när han var klar med den första, men han villse se hur stor den skulle bli och om den fick in tillräkligt mycket pengar. Och om det blir två till komemr dom itne bli lika dyra att göra då världen redan är skapad och figurerna och då blir det enklare att fokusera på storyn.
Så alla vi Avatar fans får hoppas att det blir en trilogi och efterföljarna blir liak bra som den första!
Nej! Jag hoppas verkligen inte att detta är sant. Jag tycker att vissa filmer ska få lov att vara bara en film, särskilt om de är bra. Avatar tycker jag är en sådan film. Den berättade vad den skulle berätta och jag vet inte riktigt vad en ny film skulle tillföra historien.

jag tror att det kan blir riktigt bra om den är lika bra gjord som första, om den är lika genomtänkt så tror ajg nog att det kan blir sjukt bra!

Suck.. ständigt detta mjölkande ur en succé
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#1 Håller med. Visst den var rikigt bra, men den hade ju ett ordentligt slut så det behöver inte bli fler. Den var bra som den var :) Känns som dom gör uppföljare på alla filmer som är bra bara för att dom vill ha massa pengar "/

james cameron planerade att göar uppföljare under tiden han gjorde ettan, alltså i ca 10-12 år. Eftersom att enligt han så fokuserades denna film nästan enbart på miljön och allt runtom kring, handlingen handlade lite mer i skuggan, allt enligit james cameron själv :)
jag håller fast vid min åsikt, om dom lyckas göra en super tvåa säger jag abra GO FOR It! misslyckas dom, skit i det.

James Cameron jobbar redan med ett nytt kapitel till "Avatar" men det blir inte till vita duken utan i bokform. Det har skrivits mycket om uppföljare till den omåttligt populära "Avatar", men James Cameron håller just nu på att skriva en prolog till historien om planeten Pandora.
Enligt producenten Jon Landau ska Cameron skriva en prolog i bokform till filmen, eftersom det helt enkelt inte finns tid eller plats att berätta den på vita duken.
I en intervju med MTV säger Landau att boken också kommer att berätta mer om saker vi ser i filmen, som Sigourney Weavers karaktärs skola.
Nejje! Sugigt! Inte en chans att de kommer bli hälften så bra.
/Christine