Film iFokus

Film

Etikettskådespelare
Läst 5805 ggr
Maja
0

Favoritskådis?

Det är mycket möjligt att det redan finns en sådan "tråd" här på film.ifokus, men då får det här bli en till.. ;)

Har ni någon skådespelare som ni verkligen gillar mer än andra skådespelare? Någon som verkligen är "den bästa/e"? :)

Själv så säger jag Robert De Niro.. Han är en helt otrolig skådespelare och lever sig verkligen in i rollen.. :)

Susanne
0

Anthony Hopkins.
Tack vare sitt breda register som skådespelare klarar han alla roller med bravur.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Kevin Spacey och Samantha Morton bl a… Sean Penn, Edward Norton, Bill Nighy, Alan Rickman, Emma Thompson, Kathy Bates Meryl Streep. Cate Blanchett, Julianne Moore, Jodie Foster Men de sistnämnda är lite ojämna.

Och jag håller med om Robert DeNiro!

AndersE
0

Alec Guinness

MeMyselfandI
0

Svensk kvinnlig: Helena Bergström

Svensk kvinnlig komedi: Susanne Reuter

Svensk manlig: Peter Stormare 

Svensk manlig komedi: Robert Gustafsson

Utländsk kvinnlig: Jodie Foster

Utländsk kvinnlig komedi: Patricia Routledge

Utländsk manlig: Sean Penn

Utländsk manlig komedi: Jeff Bridges (i Big Lebowski)

Barn: Dakota Fanning 

###

Pheobe
0

Mikael Persbrant

Jennifer Aniston

Alex
0

Johnny Depp. Han kan verkligen spela alla roller. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Kaj
0

Harison Ford

alimina
0

Jag gillar Orlando Bloom :)

Platypus
0

Johnny Depp, Keira Nightly, Bill Nighy, Seth Green, Drew Berrymoore, Ben Stiller, Owen Wilson osv,. osv….:D Fast bäst e nog Johnny Depp…

Trazzel
0

Sandra Bullock (hon kan spela allt från komedi till drama)

Sean Connery

Maja
0

#6 - Stian då? VM-filmen.. ;P

Cartman
0

Finns så många som på sitt eget sätt skjuter i krysset så för mig är det helt omöjligt att välja. Men om ngn skulle hålla ett skjutvapen mot mitt huvud hotandes "favoritskådis, manlig och kvinnlig annars dör du om 5 sekunder?" så skulle jag nog instinktivt svara Bill Murray och Meryl Streep. Fast då handlar det inte bara om skådespelarprestation. Favoritperson bland skådespelare kanske?

alimina
0

Jag gillar Drew Barrymoore också .. :P

Alex
0

#11 Haha ja då är ju han bäst, självklart! ;) Fast jag föredrar att se honom på "teater" (dvs live, inte film) ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#14 - Jaa, jaa.. ;P Haha.. ;)

Engla
0

Johnny Depp! Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

zzaga
0

Johnny Depp! *suck* :)

Pheobe
0

Glöm inte Cameron Diaz…. så himla rolig

Platypus
0

Till Pia #2: Du gillar Love Actually va?;)

precis
0

Det finns ju så många bra, över hela linjen.

Jack Palance, Montgomery Clift, Marlon Brando, James Caan, Nick Nolte …och hela ligan från Easy Riders: Jack Nicholson, Peter Fonda, Dennis Hopper… Harvey Keitel, Tim Roth, ifrån det äldre gardet alltså…

jag drar nog till med Juliette Lewis från de nyare generationerna och som kvinnlig representant.

Linjerat
0

Johnny Depp. Helt underbar! =)

Leffe
0

Spencer Tracy, Gary Cooper, Sean Connery, Katrine Hepburn och Sandra Bullock

Linjerat
0

Och Peter Stormare såklart =)

AndersE
0

#22 Oj, vad du började bra. Men Sandra Bullock…?!?  Flört

E_hjo
0

Säger som många andra: Johnny Depp!!!!
Den snyggaste, sexigste (skulle kunna hålla på i evgheter) mannen på denna jord!!!
hahah =P
…Och Berard Butler =P

precis
0

#22 Jag säger också Sandra Bullock??? kan ju inte vara för skådespeleriet…

TyraBanks
0

jag säger kirsten dunst eftersom ingen annan gjort det. :P

[tiiia]
0

Jag måste faktiskt säga Johnny Depp. Finns det någon roll han inte skulle kunna spela ? nej, han är helt otrolig, lätt den bästa skådisen som världen skådat hittils. :D

Loa-bg
0

Sarah Michelle Gellar, mest för att hon är rolig och har en speciell karaktär tycker jag…

Monday
0

Måste ju självklart också säga att Johnny Depp är bra ;) Men en annan som är en väldigt bra skådis är Tom Hanks, han kan spela många olika roller.

http://www.regret-nothing.com

Missy
0

Nicol Kidman och goldy hawn

inca
0

Ja det är Johnny Depp för mig med och Sandra Bullock.

diii
0

Drew Barrymore ( Ever After, ååh), Lindsay Lohan ( Friaky Friday) Nicole Kidman….

Ticka
0

Måste man bestämma sig för en?

Då tar jag min tillfälliga favo, Hugh Laurie, vet inte vad de är men jag gillar hans utryck.

E_hjo
0

#34 Du har så rätt så!!!!   =D

Kokoskorven
0

det är flera stycken….men en som alltid står sej, fast han börjar komma upp i åren är Jack Nicholson.

Rubiinen
0

jag ÄLSKAR Johnny Depp! Kyss

uweboll
0

Max von Sydow är kung!

WiktZac
0

Det är svårt, men en skådis som väljer roller med omsorg och därmed ta mig sjutton aldrig är med i en ointressant film är Edward Norton. Ser jag honom i rollistan så blir jag inte besviken. Cate Blanchett är (med något undantag) den kvinnliga motsvarigheten.

Annars håller jag med uweboll - Max 4-ever!

//Zac

Josefinee
0

Johnny Depp, Kate Walsh, Julia Roberts, Orlando Bloom, Justin Chambers, Bruce Willis, klart bästa skådisarna :)

Amor
0

Jhonny Depp

Afro
0

har många olika, kommer in i perioder. I den perioden jag är inne i nu så är Heath Ledger favoriten. Men annars gillar jag Johnny Depp, Brad Pitt, Julia Roberts m.fl. Går inte att säga alla =P

Highlandertess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Peter Wingfield & Steve McQueen är mina två största favoriter. Jag gillar när en skådis inte behöver säga vad han/hon tänker, för att det syns i ögonen :-)

P.S. En rätt så kornig bild på Peter Wingfield.

Kokoskorven
0

#43  ja du, McQueens ögon går inte av för hackor ;)

Kokoskorven
0

Dubbelt

Milka
0

Oj, Jack Nicholson naturligtvis :)

Mia-
0

Jack Nicholson utan tvekan!!

Mysterious
0

johnny depp ( piraterna och sleepy hollow)
matt damon
Robert De Niro
denzel washington ( deja Vu)
Jim Carey
Keanu Reeves
Russel Crow
Alan Rickman

de var FÅ av mina favoriter

aberdeen
0

Al Pacino
Lisa Kudrow

GroenendaelGirl
0

Dax Randall Shepard   (Punk'd)

Bill Nighy

Kate Winslet

Helena Bonham Carter

GroenendaelGirl
0

Haha, och så Christian Bale med, förståss!

Han är VRÅLSNYGG! (Speciellt i Cubic.)

Miniblomm
0

Will smith (Bad boys 1-2, I robot, Hitch m.m.)
Martin Lawrence (Bad boys1-2 Black knight m.m.)
Hugh Jackman (Kate & Leopold, Vanhelsing, X-men)
Kirsten Dust (Bring It on m.m.)

som jag kommer på nu :P

Monday
0

Christopher Walken och Dustin Hoffman

Story
0

Christopher Walken, Jack Nicholson (i the Departed var han helt enastående: "we're all gonna die, act accordingly"), Michael Wincott, Anthony Hopkins, Helena Bonham-Carter, Edward Norton och Christina Ricci. Vilken sexist jag känner mig som x)

Eazyy
0

Miley,Cyrus,Julia Roberts och Dakota Fanning gillar jag allra mest <3

Doris
0

Stellan Skarsgård  Mel Gibson  Peter Stormare

Allting är möjligt

Krikke
0

Jennifer Aniston, Matthew Perry, Courtney Cox, Lisa Kudrow, Matt Leblanc, David Schwimmer.

Sen gillar jag många fler, tex Jodie Foster ifrån Flightplan.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

LilKim
0

Johnny Depp är hur bra som helst. Sean Conrey, Ian McKellen och Alan Rickman är ochså väldigt bra

Partanen
0

Al Pacino så klart!

Josefinee
0

Känns som om Johnny Depp har rätt mycket majoritet? :P
Men han är ju helt otrolig så det är inte så konstigt :)

[mathilda]
0

Kate Winslet, Drew Barrymore, Audery Tatoue (hur stavas det?), Sherilyn Fenn bla.

Maria
0

Johnny Depp

Juliane Moore

Al Pacino

Jack Nicholson

Per Oskarsson

Bill Murray

Sandra Bullock

Gillar eg. inte Tom Cruse men han är helt magnifik i Magnolia

/Maria

fotokrafs
0

Edward Norton, Harvey Keitel, Jason Statham & Vinnie Jones Glad

åh så söta Audrey Tautou

pelleplutt
0

Matt Damon

evelinas
0

Johnny Depp och Russell Crowe :)

asa32
0

Patric Stewart i Startrek, x-men och mycket annat

Kitty41
0

Lindsay Lohan! <3 Dock Spelar Tyra Banks väldigt bra också :)

[HannahoHenrik]
0

Al Pacino absolut

SimsBrooke
0

Jag har många olika, som Johnny Depp, Orlando Bloom, Jennifer Anstion, Jennifer Lopez, Katherine Heigl,  Patrick Dempsey och många många fler, listan är LÅÅÅÅNG..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
0

Jag har många olika, som Johnny Depp, Orlando Bloom, Jennifer Anstion, Jennifer Lopez, Katherine Heigl,  Patrick Dempsey och många många fler, listan är LÅÅÅÅNG..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[KnoZag]
0

Har ni inte med Clintan? "I know what you're thinking… Did I fire six shots or only five?" Kultfiguren Dirty Harry :)

SparklingTindra
0

Johnny Depp, Nicholas Cage, Jim Carrey, Jennifer Lopez, Anthony Hopkins och Angelina Jolie. =)

Sosso
0

Jennifer Aniston och Jim Carrey (stavning?) är mina favoriter.

Whispree
0

Johnny Depp är helt klart bäst. Älskar hans sätt att tolka olika karaktärer på sitt egna sätt. Han kan verkligen spela vad som helst! Tycker att han är helt underbar i Finding Neverland

Tycker även att Helena Bonham Carter är fantastisk! Hon har ett sånt härligt uttryck, eller vad man nu ska säga!

Jag längtar verkligen tills filmen Sweeney Todd kommer till sverige, så att man får se dem spela den tillsammans! verkar vara en grymt bra film, och Tim Burton är ju verkligen en helt fantastisk regissör.

Emelie-G
0

Rupert Grint och Zac Efron. Fast Zac är väl egentligen inte väldigt bra som skådespelare, men han är så söt så det gör inget ;)

The-Photo
0

#75 Haha,Orlando bloom tycker jag spelar bra

AnnaFreds
0

Johnny Depp. Inte för att han är snygg (ögongodis!) utan han är verkligen en bra skådespelare.

Kommer inte på någon mer för tillfället får återkomma :P

Edit: Tom Hanks! Älskade "Forrest Gump" och "The terminal"! Han ligger också på topp ;)

Edit igen: Helena Bonham Carter. Har inte sett så jättemånga filmer med henne men jag älskar när hon gör Bellatrix Lestrange i Harry Potter. Och jag kan knappt vänta tills man får se henne i Sweeney Todd :)

karinst
0

har för många men den bästa av dom är

Nicolas CageSkrattande

Whispree
0

#77 Ja, Tom Hanks är ju väldigt bra i Forrest Gump!

Mach1
0

Kiefer Sutherland

Kokoskorven
0

#77 Bonhanm Carter är verkligen bra! Jag tror nog att det bästa jag har sett med henne är filmen The Theory of Flight…hon är så övertygande, se den!

fisen
0

det finns ju jätte många som man tycker är bra men för att ta några så blir det nog sven wolter han är ju så bra i änglagård och i sally.peter stormare.al pacino,edward norton m.m orkar inte räkna upp alla.

Whispree
0

#81 Har länge tänkt se den filmen, då den går på Tv4 film då och då. Men har ännu inte kunnat. Hoppas att jag hinner se den innan de slutar att visa den bara! Tycker att den verkar bra!

IxxA
0

vanessa hudgens och zac efron :P

Buuc
0

Jag gillar Dominic Monaghan väldigt mycket.. Och typ Johnny Depp. Och Will Smith. x]

Jjohaanna
0

Jag tycker Peter haber , helena Bergström, och Mikael Persbrant.

LimE-6
0

Hmm det var svårt men jag mårste nog säga Mikael PersbrandtRäcka ut tungan Men även Marilyn Manson.. fast det är ju självklart Skrattande

CarolineJ
0

Svårare med kvinnliga tycker jagmen de manliga är utan tvekan Tom Hanks och Al Pacino. Sen finns där många som ligger nära men topp två är Hanks och Pacino. Och filmer de är bäst i är Gudfadern och Forrest Gump

SofieH
0

Gubbar - Johnny Depp. Han är dessutom världens mest attraktive man. Jack Nicholsson. Och Christopher Walken.

Gummor - Patricia Arquette. Susan Sarandon. Kathy Bates. Cate Blanchett och Carmen Maura.

[Victoria-Pancakes]
0

Colin Firth, Nicholas Cage och Mel Gibson =)

Bond26
0

Topskådisar:

01. Roger Moore

02. Nils Poppe

03. Åke Söderblom

04. Sylvester Stallone

05. Jackie Chan

06. Lex Barker

07. Terence Hill

08. Bud Spencer

09. Annalisa Ericson

10. Karl-Arne Holmsten

11. Sickan Carlsson

12. Giuliano Gemma

13. Andy Lau

14. George Hilton

15. Burt Reynolds

16. Charles Bronson

17. Clint Eastwood

18. Hasse Ekman

19. Sammo Hung

20. Tomas Milian

ThomasOlenas
0

Jag måste säga Lenoardo Dicaprio efter prestationen i Whats eating Gilbert Grape, Helt makalös

//Thomas, Medarbetare på fotboll.ifokus

Abico
0

Mina favoriter är klart;
Hugh Grant, Keira Knightly & Julia Roberts Glad

Hanna 

Sanne65
0

Mina favoriter är

1. Bruce Willis

2. Will Smith

3. Jonny Depp

4. Nicholas Cage

5. Sylvester Staloone

MarHai
0

Mina favoriter:
Jackie Chan, Jonny Depp, Lai Qi, Ben Barnes, Hugh Jackman, Vin Diesel, Mario Lopez, Lou Diamond Phillips, Viggo Mortensen.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Kimmie
0

Mina är helt klart Johnny Depp och Will Smith, de kan ta på sig vilken roll som helst i alla genrer och ändå göra den bra! Det är det inte alla som kan…

Sen tycker jag att två "nykomlingar" som börjar bra är Robert Pattinson och Kristen Stewart, de förmedlade verkligen rätt känslor i filmen Twilight, men de har även varit bra i övriga filmer de spelat, dock kanske Kristen har framstått som lite "löjlig" i de hon spelade i när hon var yngre :)

Halvdansken
0

Wynona Ryder och Viggo Mortensen är bra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Monday
0

Russel Crowe, Robert Downey Jr och Gary Oldman är mina favoriter.

IsabelleJ
0

Mina favvisar är Charlie Hunnam, Adam Sandler, Jennifer Love Hewitt, Ross McCall och Viggo Mortensen.

MarHai
0

Ja Adam Sandler glömde jag! Han är underbarSkrattande

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

pessimisten
0

Det finns ingen som slår Johnny Depp

emwa
0

Zac Efron - snyggast i världen, jättebra i sina roller.
Robert Pattinson - hans miner och ansiktsuttryck är otroliga.
Johnny Depp - han kan verkligen spela vad som helst, finns inte så mycket mer att säga.
Jake Gyllenhaal - inga kommentarer, han är jättebra bara.

Kommer inte på några fler just nu.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

[LiisaDagger]
0

Heath Ledger :(

Älskade honom i Brokeback Moutain och Batman The Dark Knight

Emelie-G
0

Robert Pattinson Kyss

MarlaSinger
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bara en sak att säga: Helena Bonham Carter! Hon är så himla bra,  och det spelar ingen roll vad NÅGON säger: Hon har de snyggaste kläderna någonsin! Tycker verkligen om henne, i alla filmer jag sett med henne. Hon har det där lilla extra jag inte hittar hos någon annan.

Rubiinen
0

Jim Carey och Johnny Depp

Zunzet
0

Johnny Depp så klart.  Tungan uteMen jag gillar också Jim carrey och Jason Momoa.

skrellet
0

jag gillar Seth Rogen. han kanske inte är världens bästa skådespelare. men han gör sina störda roller så bra. hans personliga humor passar mig utmärkt ;P

Dojdan
0
  • Kjell Bergqvist
  • Cameron Diaz
  • Kate Winslet
  • Johnny Depp

JMax
0

Mikael Persbrandt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

WildSpirit
0

Tom Hanks, han är ju grymt bra!

johan86
0

lång tråd trodde ja skulle ge upp….. johnny depp är bra gillar även jim carry och will ferell han är sjukt bra de finns en del som verkligen kan lixom köra vad som de tar verkligen över !

EmmaLouice
0

Min favorit skådis är/var Heath Ledger. Den undebaraste man på jorden och nu himelen (självklart med undantag från min man)

ridge79
0

min favorit skådisar är: Bud Spencer och Terence Hill

jessi_twini
0

Oj vad svårt…

Johnny depp, Jim carry och Tom hanks är ju riktigt bra :)

Moonchild89
0

Johnny Depp

Jason Statham

Kevin Costner

John Cusack

Stellan Skarsgård

Ola Rapace

Matt Dallas

Brandon Lee

Haha ooops, det blev visst bara killar ;D finns ju en hel drös skådisar till som jag gillar men jag orkar inte räkna upp alla.

/Moonchild89 👻

Anken
0

För mig ändras det till och från men just nu har jag ingen speciell favorit faktiskt…Tycker dock att Keira Knightley är väldigt bra, hehe.. =)

Wilse18
0

Svensk Kvinnlig: Cecilia Frode
Svensk mannlig: Björn Gustavson

Amerikansk mannlig: -Går inte att välja-
Amerikansk Kvinnlig: Katherine Heigl och Julia Louis-Dreyfus

Monky
0

Robert De Niro är den klart bästa.

Jag tog bort ljudet nån gång i samband med att jag såg Heat, just under scenen med Pacino och De Niro, insåg då att De Niro var bättre, han förmedlade allt med ljudet av!!

Då är det en bra skådespelare!! Glad

Dilizi
0

Johnny Depp, Jackson Rathbone, Matthew Gray Gubler, Jim Carrey och Kate Winslet :)

/Emilia

[Franko]
0

Jag har inte bara en favvoskådis. Jag gillar tex: Tom Hanks, Jhonny Depp, Christian Bale, Julia Roberts, Susan sarandon, Judie Foster, Kevin Spacey, mflera

MH1994
0

Johnny depp och Leonardo DiCaprio är nog de jag tycker är bäst - finns många fler som jag också gillar Glad

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Halvdansken
0

Robert Downey Jr och Morgan Freeman.

Ocså hon som jag aldrig kommer ihåg namnet på, som var med i Orlando och Constantine….

Kolla imdb.. Tilda Swinton!  heter hon.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Muuu
0

Christopher Heyerdahl, helt underbar och har en fantastisk röst.

teamedward
0

Mina kvinnliga favoriter är Kristen Stewart, Emma Watson, Dakota Fanning och Kate Winslet.
De manliga favoriterna är Robert Pattinson, Peter Facinelli, Taylor Lautner, Daniel Radcliffe, Leonardo DiCaprio och Johnny Depp.

[poppen]
0

Heat Ledger

Sputte
0

Mina två favoriter är Colin Farrell och Edward Norton. Antony Hopkins och Robert De Niro är riktigt bra också

Cessy
0

Åh jag är himla dålig på att lära mig filmskådespelarnas namn o det finns ju många som gjort fantastiskt bra filmer o så försöker jag tänka efter o inser att jag inte kommer riktigt ihågSkäms

En som bitit sig fast ordentligt är dock Johnny Depp o en annan är Russel Crowe. Båda har gjort enorma skådespelarprestationer i flera filmer som kräver lite mer än se snygg ut. Det finns dock som sagt var många fler duktiga skådisar men detta är i alla fall 2 som jag kommer ihåg just nuSkrattande

IsabelleJ
0

Har ett minne av att jag redan skrivit upp mina favvisar här, fast kan inte hitta den!
Men det var ett bra tag sen jag skrev så jag skriver upp igen :)

Några utav mina favvisar är; Thomas Turgoose, Jack O'connell, Charlie Hunnam, Adam Sandler, Ben Stiller, Jesse James, Ross McCall, Jim Carrey.
Det är några till vet jag, för detta ser lite ut! Haha, men jag kan inte komma på vilka det är. Återkommer om jag kommer på det ;)

flikkan
0

Kate Winslet spelar otroligt bra! … Sen så älskar jag ju Leonardo DiCaprio också, tycker han spelar bra..

Får nog också hålla med #102 om Robert Pattinson.. Förstår inte hur han kan spela så bra med sina olika ansiktsutryck, man kan ju nästan se precis vad han känner.. (:

Abico
0

John Cleese måste vara med på min lista också, han är liksom one of a kind ;)

Hanna 

[Franko]
0

James Caviezel eller vad han heter …han är ju också bra!

Conquest
0

James Stewart.

Da han dog, sades det att det endast var en skådespelare förutom honom, där berömmelsen inte var stigit till huvudet.

Och det var Lassie!

Grodan
0

det varierar så oerhört för mig ang favoritskådisar i nutid… antar att jag förknippar dem väldigt med figuren och rollen de spelar… jag brukar summera favoritfilmer istället - där alla skådisar spelar bra var och en, samt spelar bra tillsammans och där det märks att även regissör och manusförfattare jobbat häcken av sig…film ska ge mig något, ska förmedla ett budskap och skådisen ska spela så inni helsikke bra att jag går på det - att jag förlorar mig helt in i handlingen… men för mig som är en litteraturmänniska eg, måste jag erkänna att mkt få filmer o skådisar lyckas göra detta…

en som får äran att stå överst på min lista över personer jag beundrar är Charlie Chaplin. Ingen annan har lyckats lura mig, skära djupa sår i mig och skänkt mig glädje film efter film… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

AndersE
0

#134 Wow! Bra val och fin motivering! Tänk bara på barberarscenen i Diktatorn. När han rakar till "Hungarian rhapsody"…

Du vinner min tävling om "bästa kommentar"!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.