Film iFokus

Film

Etikettreality-tv
Läst 774 ggr
Pia
0

TV-reklam

Ibland är en reklampaus, eller reklam innan filmen på bio för den delen, riktigt trevlig om det är genomtänkt och kul (eller tankeväckande) reklamfilm. Och då pratar vi inte om reklam för blöjor, bindor eller tvättmedel…. Har ni några favoritreklamfilmer?

Jag tycker den första serien av Ipren-mannen reklamen är en klassiker.

ICA-reklamen var kul till en början men personligen tycker jag den är trist och urvattnad numera. 

Jag gillar också Heineken reklamen som gå just nu, kombinationen av musiken och "koreografin":)

En reklamfilm som verkligen fastnat och det är ju evigheter sedan den gick är en gammal Åhléns reklam där alla barn har overaller i bävernylon och så kommer en stackars unge med en hemsydd bäver-overall i nylon (med svans och öron) - när de finns att köpa så billigt på Åhléns…

Saber
0

Jag gillar SF egna reklam. "film är ALLTID bäst på bio". Specielt den i matsalen. 3 "gubbar" i arbetskläder, sen börjar dom "leka" med maten. Slutklämmen är så skön "nu kom du in förtidigt igen".

Får man ta med reklam som är jobbig? H&M reklamen som är en liten film i säg!

Erik
0

Det är mycket sällan jag ser *tänkvärd* reklam på TV. Bioreklam är väl en aning bättre, som jag upplever det, men även där är det mycket sällsynt, om du inte räknar med filmtrailers, som jag i regel älskar. =)

För TV-reklma gäller nog helt enklelt att ju roligare desto bättre.

En favorit i dagsläget är ju "film är bäst på bio"-driven. Tre gubbar vid lunchbordet som spelar upp scener ur en krigsfilm med två korvar och en potatis. "Nu kom du in för tidigt igen." Börjar ha sett den lite många gånger kanske, men man hör fortfarande ett väl förutsägbart skrattregn mot slutet…

Erik
0

Damn. Jag säger ju ALLTID saker precis efter att någon annan gjort det!

Saber
0

#3 gaa, har inte skrattat så på många dagar! ;)

Niklas
0

SBAB har gjort en del rolig reklam också.

Vi hade väl en tråd här med länk till en sajt med massor av reklamfilmer? Någon som vet vilken det var?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

CBA
0

SAAB´s reklam för 9-3 kombi där dom spelar på SAABs historia av jetplan, där alla tittar upp i skyn när den åkt förbi.

VOLVO gör ju kortfilmer som har blivit att man måste se hur nästa reklam är för att se vad som händer.

Båda bilreklamerna har dom lyckats få en att iaf inte byta kanal när reklamen kommer utan vilja se vad som kommer här näst :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

charlie
0

Den absolut sämsta reklamen som går just nu måste vara Findus reklamen med en Samurai i.

Helt patetisk, sedan är den sådär härligt nationalistisk-twistad. Varför i hela ****** skulle Japaner som har världen bästa nötkött vilja äta från ett land som tillhör bottenligan, Sverige? Undrar ifall granskningsnämnden inte skulle slå ner på den om det gällde en annan produkt?

F'låt glömde en ännu sämre kandidat, Svt Fri Television, vilket slöseri med licenspengarna, att ljuga människor så rätt upp i ansiktet det är bara staten som klarar av.

---

Erik
0

Haha. Jo, men det är nästan lite oschysst mot de andra dåliga kandidaterna att låta skattefinansierad reklam vara med och tävla. ;)

Staffan
0

Såg nyss en reklamfilm för Citroen ("But stil, byt bil") som jag tyckte var häftig. Bra reklamidé och proffsigt genomförande. Har ni sett den? 

Reklamfilmer har alltid fascinerat mig, och dessutom är vi i Sverige bra på att göra kul/sevärda sådana. Även om Citroen-filmen säkert är producerad utanför Sverige.

// staffan

Jessie
0

Citroen har bra reklam. Den innan "Byt stil, byt bil" var riktig cool reklam, där bilen förvandlar till robot och dansar!!

Pia
0

Ja den dansande robot-bilen gillade jag skarpt! Byt stil, byt bil har jag missat.

En riktigt usel sådan är dock den för Apoteket, där en uppjagad kvinna skäller ut en stackars bunden cockerspaniel utanför en affär. Hunden blir verkligen jätterädd när hon skriker och jag har svårt att tro att den bara spelar ett sådant beteende:( Tydligen hade just denna reklamfilm fått många klagomål…

Saber
0

#11 Roboten är lite för mycket för mig, även fast jag gillar iden med "robotar".

#10 jo den är ganska nice faktiskt.

Motorolas reklam för deras nya mobil är skön när dom pakar ihop huset ner till mobilen! Slutkomentaren är därimot skum…

Cartman
0

Finns ingen reklam som jag ser hellre på än Telias. Love It och skojar inte, Oscar? C

Pia
0

Nu har även jag sett "Byt bil, byt liv", snygg - även om jag är tveksam till vissa uppgraderingar av livskvalité…:)

Saabs senaste, svart/vit om natten med lodjur är väldigt snygg!

Var det Toyota som hade den där en snygg tjej liftade vid en Toyota som gått sönder, men inte blev upplockad för naturligtvis måste det vara ngt lurt eftersom en Toyota aldrig går sönder… Den var lite kul:)

Den gamla hederliga OLW-reklamen "du var e brudarna?" är bra oxå.

Jessie
0

OLW-rekamen är en klassiker! Jag gillar även Baileys reklamen där alla flöt omkring och slåss om Baileys.

tillalex
0

Jag tycker Horst i ICA reklamen är skitkul. Han ritar ett kryss (med blyerts, viktigt!) och borrar sedan (mitt i krysset,viktigt!) och vips är hela fruktdisken klar!

Tycker den är en underbar parodi på gör det själv programmen.

Vad gäller SVTs "reklam" fastnar jag mest för orden "Om inte vi gör det, vem gör det då?"…

Erik
0

#16 - Fruktdiskinslaget måste jag ha missat. Låter faktiskt lite roligt. ;)

Jonas N
0

#16 - Ja Horst är riktigt bra. När han ligger och poserar i fruktdisken på slutet. Ica:s reklam är genomgående bra tycker jag.

Jessie
0

Alla Pripps Blå reklam är hur fina som helst. Får en att vilja åka till skärgården med nära och kära. Musiken är fantasisk.

Pia
0

Ja nu har jag även sett Horst-inslaget, kanonkul! Tyckte annars att ICA-reklamen började gå på tomgång, men detta var kul:)

Linda
0

Telia reklamen!

Icecold Angel
0

nej usch! inte saab-reklamen!

Det får ju en att tro att bilen ger ifrån sig en massa avgaser och att den bullrar jättmycket! haha X'D

Pia
0

Chiquita reklamen med de söta små grodorna:)

Pia
0

AMF-pension, där man möter sig själv i framtiden - den är rolig och annorlunda:) Även om det inte får mig att vilja knyta band med just AMF…