Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 3153 ggr
Janecitarica
0

skräck,i love....

hej,jag älskar skräckfilm.någon som har något tips?janecitarica Skrattande……..??????

pessimisten
0

The blair witch project!

Halvdansken
0

It (DET), Shining och allt annat av Stephen King.

The Others är bra, men inte så "skräckig".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raggsocka
0

Åh här är en till som är galet förtjust i skräck.. Flört 

Några förslag kommer nedan..

Them

Barnhemmet

Gravedancers

Amityville Horror

The Baby's Room

The Others ( inte så skräckig som halvdanske skev men bra)

Alex
0

Rose Red (Stephen King)

1408

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LaylaBlack
0

Säger som #2

Stephen King filmer är för det mesta sevärd skräckfilmer (:

Kimmie
0

uj uj det finns så många bra skräckfilmer, beror lite på om du gillar mer blodiga, slaktiga eller om du är som jag, gillar mer psykiska skräckfilmer :) någon film som du INTE ska se dock är Pulse, om du inte redan lyckats se den, riktigt dålig :p

Them som någon annan nämnt är dock bra

Alex
0

Saw-filmerna är också extremt bra. Speciellt första, men de andra funkar också. Bör dock ses i ordning om man ska fatta… ;)

Sen håller inte jag med om att Stephen King-filmerna är bra. Då är det bättre att läsa böckerna. ;) Rose Red och The Shining är de enda filmerna som är bra (och de är riktigt bra), de andra tycker jag är rätt värdelösa faktiskt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Raggsocka
0

Såg Alone igår, den va bra.. Hoppa till ett par gånger =)

Falurven
0

Gaah skräckfilmer är det bästa!! <3 Synd bara att jag aldrig blir rädd för filmer längre… Säg till om ni hittar nått extremt ;>

Jag älskar att vara rädd ><

Mvh Nathalie

Sagakeramik
0

Alien

Link-
0

- Rec. Läskig! Se inte den amerikanska versionen Quarantine.

- Ils

- Dawn of the dead (2004)

IsabelleJ
0

Jag älskar också skräckfilmer, lätt min favoritgenre! :)

Min favorit skräckis är nog… One missed call.

[LiisaDagger]
0

Rekommenderar starkt Eden Lake, vilken spänning, vilket slut!

Primarosen
0

Saw 1 - 5

Halvdansken
0

The Hills have Eyes 1 + 2 är rätt läskiga, men kanske mer splatter-aktiga. Folk huggs ihjäl med yxor o sånt.¨

Amityville Horror, nån som nämnt den? Om ett hus det spökar i. Bygger på en (nästan) sann historia.

paronskrutten
0

Jag är en mes! Men Barnhemmet är riktigt bra :)

Helena

[LiisaDagger]
0

#11 Jag älskade Rec, guuud, jag skrek av skräck några gånger, och då ska det tilläggas att jag inte är särskilt lättskrämd…

Ska se den amerikanska versionen idag…. bara för att kunna skratta åt den, den lär inte vara lika bra.

Link-
0

#16 Barnhemmet har jag hört är bra, ska se den nån gång.

#17 Samma här. Det var typ… år sen jag blev skrämd av en film. När man ser mycket skräck blir man ju härdad haha.

Se Rec! Den är på spanska btw.

[LiisaDagger]
0

Kanske inte direkt skräck men Pans labyrint (El Laberinto Del Fauno) var rätt kuslig på sina ställen. Undrar vad som rör sig i Guillermo del Toros hjärna egentligen för han lyckades skapa en av filmhistoriens mest bisarra filmmonster någonsin, Pale Man.

AANK
0

Ja de finns ett par riktigt bra skräckisar t ex. The hills have eyes 1 eller "REC" mm de bror ju också på va du har  för smak om man säger så för ja bara älskar blodiga och såna skräckisar som man inte vågar gå på golvet men inte alla har sån smak så om du har samma smak som jag så  e de bara att höra av dig till mig.

//Anna

(AANK)

xDumlee
0

Shrooms

Idun
0

evil dead (klassiker som fortfarande är bra)

one missed call, rovdjuret, 30 days of night, the eye 2, 28 dagar senare

Berlau
0

Sjätte sinnet,

The others,

Barnhemmet,

På andra sidan.

The others är väl inte så läskig, men lite kuslig :)
Men resten rekomenderar jag, fast sjätte sinnet går väl inte att hyra längre? Bara på vissa ställen.

Thea-Cazzy
0

Jag älskar skräckfilmer!!!

Mina tips är: The Grudge, The Ring, The Others, One missed call

Rekomenderar One missed call verkligen! Har bara sett One missed call 3 i japansk version, men den var riktigt bra! (Min personliga favorit ;D xD)

The Grudge är också jättbra, men den vågar jag knappt se den igen x'D Det är så himla obehagligt när tjejen låter sånt konstigt och kryper mot de andra personerna :S XD

Thea-Cazzy
0

Btw är Ghost Ship också bra :)

botakt
0

Som många säger är ju Barnhemmet och The Shining jättebra Skrattande

Jag älskar skräckfilmer och har sett  Funny Games.. De nvar ganska bra

När Lammen Tystnar  finns ju medSkrattande

cillaw
0

det känns som att många har samma smak , då även jag ….Tungan ute   Jag rekomenderar The Shining,  Ghost ship, sjätte sinnet, mirrors, the strangers, Strandvaskaren, Rose Red det finns många riktigt bra

Anken
0

Jag vet inte om de här filmerna räknas riktigt som skärck, de är mest obehagliga..

Instängd

Wrong turn

The Cave

nimh
0

Mina favoriter:

May

House of 1000 corpses

Devil´s Rejects

Rob Zombies Halloween

The Happening

28 dagar senare

nimh
0

#2 och #5

Ja, Stephen Kings böcker kan bli bra filmer, men låt honom för guds skull inte skriva manuset…

Halvdansken
0

#30, brukar han det?

Jag såg the Mist häromdagen, och den var ok fram till slutet som jag tyckte sabbade hela filmen och som inte alls var som i boken. Undrar om King skrivit det?

nimh
0

Han får för sig ibland att han ska skriva manus (till exempel till miniserien av The Shining, med Rebecka de Mornay - han var nämligen inte nöjd med Kubricks version!) och brukar så gott som alltid sjabbla till det.

Nä, just i The Mist har King inte varit och petat vad jag vet… men det är ju ingen garanti för att det ska bli bra ändå. Det är däremot nästan spiksäkert att det blir en flopp OM han får skriva manus…(Och nu talar jag ändå som ett stort King-fan.)

(Jag tyckte förresten att slutet i The Mist, filmen alltså, var så oerhört justice - det var bäst i hela filmen.)

Alex
0

#31 Jag såg The Mist igår, och tyckte allt var mer eller mindre värdelöst - utom just slutet, som jag ansåg var det enda vettiga i filmen. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

linhof
0

älskar oxå skräck…problemet är att det krävs en hel del för att jag skall tycka det är bra och skrämma mej…

filmer som Wron turn, hills have eyes o motorsågsmassakern är för mej……ö- filmer = sämsta skit man kan se…barnsagor med twist? grudge, the ring, the hostel mm liknande är nåt man ser på om man har tråkigt…men inte för att bli skraj Flört

Men gillar man lite mer sånt så kan man ju alltid se the grimreaper tex….

Saw 2-5 är bra…1an är totalt värdelös….

Sen har jag hört att  cube, cube 2 och cube zero ska vara liknande saw… men har inte sett dessa än….

men vad är Rec??? kan nån jämföra med nån annan film? …

Halvdansken
0

#32 och 33, där ser man…. kanske jag som missat nåt.

cooniz
0

Jag älskar skräckfilmer,tänkte titta på (from within) i kväll är det någon som sett den?Är den bra?

[LiisaDagger]
0

Se Martyrs om ni inte är för äckelmagade dvs….

Thea-Cazzy
0

Nu ska jag och min syrra kolla på A tale of two sisters eller Dark water ;D haha

Anken
0

#38, A tale of two sisters, är det två stycken tjejer med asiatiskt utseende? Tror jag har den hemma fast jag har inte sett den än. Är den läskig? Tungan ute

Thea-Cazzy
0

Ja det är två asiatiska tvillingar och en mamma och en pappa på fodralet :P :) Vi såg The Others istället, men tror vi ska se A tale of two sisters imon :D Jag och min syrra har skräckfilms marathon :D xD haha

Anken
0

#40, ja, då är det den jag har. Tror den var med i en skräckbox som jag köpte förut..

Strumpa
0

Madhouse är jätteläskig

The Ring med, även 2:an funkar

Saw -filmerna är mestadels helt ok

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Thea-Cazzy
0

Idag ska jag se house of wax om jag hinner :P

Anken
0

#43, är inte Paris Hilton med i den filmen? Du får ge oss ett betyg på filmen sen när du har sett den. Skrattande

Alex
0

#44 Jo, tyvärr. Och filmen får mycket dåliga betyg av mig kan jag meddela. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anken
0

#45, haha, jag kan förstå det, hon är ju ingen begåvad skådespelare precis.

Jag kommer ihåg när den kom på bio, då skulle jag och en kompis gå och kolla på den, men när vi kom till biografen så såg vi på affisherna att Paris Hilton var med. Så vi kollade på en annan film istället hahah. Tungan ute

nimh
0

#46 Hon är faktiskt briljant i Repo! The Genetic Opera… passar precis i rollen.

Apropå House of Wax, se orginalet istället. Med Vincent Price från 1953.

Anken
0

#47, vad handlar den filmen om då? Har nog inte hört talas om tyvärr.

På tal om Paris Hilton så kommer hennes serie "My new BFF" att visas på Tv i juni. Jag har redan sett den på mtv.com och den är faktiskt rätt härlig. Dock inget jag skulle sitta och hoppa i soffan i väntan på att se. Hehe

nimh
0
Strumpa
0

#37 Vilken version rekommenderar du av Martyrs? Såg att det finns flera.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Thea-Cazzy
0

#44 Den var inte så läskig, mest äcklig :P typ att en klipper av fingret på en annan med en sekatör och sådant ;P Ganska mycket blod XD Tyckte faktiskt att den var helt ok :P Men inte min favorit, I'm a One missed call lover ;D

vildarosen
0

Dom gamla klassikerna får man inte glömma

alla helgons blodiga natt,halloween

terror på elm street allihopa

mfl..

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

filifjonk
0

Jag tror att det kan vara bra att påpeka att  exempelvis "the hills have eyes" har en ganska långt utdragen våldtäktsscen, vilket kan vara, beroende på vad man har i "bagaget", jobbigt att se även om den inte är så grafisk.