Känslomässig film
Vilken film framkallar mest känslor hos er?
Förklara gärna hur filmen gör det och om den gör er glada eller sorgsna osv..
// Lisa, medarbetare på Twilight
För mig måste det nog vara Amelie från Montmartre, älskar verkligen den filmen! Jag blir så lycklig av den, tycker verkligen det är en äkta feel good rulle. Den är lite sorglig också på sitt sätt, romantisk. Men mest lycklig :)
/Christine
Det finns så otroligt många… men The Holiday med Cameron Diaz, Jude Law, Jack Black och Kate Winslet är en riktig känslobomb. Mest sprider där glädje.. jag blir alltid lycklig när jag ser på den filmen.

Svårt att säga vilken som man känner mest av att titta på =S Men en av dem är Eldflugornas Grav. Man tycker så synd om pojken och flickan i filmen, de har bara varandra och får klara sig genom att stjäla och bo i en jordkällare under 2:a världskriget… jag grät nästan ögonen ur mig när jag såg den själv…
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Pianisten, då gråter jag. Den är verkligen hemsk, speciellt scenen då den gamle mannen i rullstol blir dumpad från balkongen av SS.
Annars vet jag inte. Ser sällan komedier och ser aldrig romantiska filmer - Anne Hathaway, Meg Ryan och Kate Hudson är förbjudna hemma hos mig.

Ciderhusreglerna och Den gröna milen. Jag blev både glad och ledsen när jag såg dom filmerna :) Har nog aldrig gråtit så mycket till någon film än ciderhusreglerna men inte heller mått så bra efteråt ;) 00
Det är nog många filmer det, men en som jag tänker på rent spontant är den fransk/belgiska filmen Mitt liv i rosa. Lilla pojken spelar så smärtsamt bra.
Mvh // Johan
#6 Jag tänkte också på den, men jag har svårt att i ord beskriva hur jag känner när jag ser den. Det är dock en film jag kan se om och om igen!

Den film som har framkallat mest känslor hos mig är ''Beyond Borders'' LÄNK En otroligt stark film
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

#8, har sett den många gånger, en film man kan se på flera gånger utan att tröttna.
Jag kan nog inte komma på någon film som jag verkligen har störtbölat till men The boy in the striped pyjamas är en hemsk film..Fast jag störtbölade såklart till Joe jättergorillan (tror jag det var) när jag så den första gången..heheh

#10 Den måste jag se!! Alla som har sett den säger att den är helt underbar och jag har missat den! 

#10, #11 den filmen gillar jag inte alls
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#11 Den gick ju på TV igår juu!

#13 Men va?! Och jag missade den igen… TYPISKT
#15 Jaa… på kanal 9!

Hmm, måste hålla bättre koll på vad som går på tv så jag inte missar den igen :(
#6 Det är väl den där filmen med den lilla transakillen? Har länge funderat på vad den hette! Tack!
Ok, två filmer som rör mig på olika sätt:
Dancer in the dark - jag sitter med en klump i bröstet och det känns som om hjärtat ska brista. Slutet ger mig en plötslig känsla av tomhet varje gång.
Breakfast at Tiffanys - ja, jag vet, jag är så kliche. Men jag mår så bra av denna film. Med undantag för Mickey Rooneys löjliga japanska roll…
_No way! Yes way!

ojdå. måste man välja en?
stepmom - vid din sida är helt klart något som berör.
annars taken eller gone baby gone. de handlar om trafficing.

Finns väldigt många filmer men Titanic och Pearl harbor ligger mig väldigt varmt om hjärtat… även the green mile som någon nämde innan.
Sen om man får lov att nämna en serie så, band of brothers, den serien får mig att rysa.
blev ganska många nu (A) :P

#20, älskar band of brothers. Min pappa hade lånat boxen av en kompis och jag var hos pappa varannan helg förut, så fort jag kom hem till honom så tjatade jag om att vi skulle se fortsättningen. Bästa filmen jag sett, har sett den säkert 7-8 gånger nu och jag kan säga att dom som inte har sett den verkligen har missat något.

#21 Det håller jag verkligen med om ! Den serien är riktigt, riktigt bra :)
Jag såg "Bridge To Terabithia" igår. Först tänkte jag att det var en ganska töntig barnfilm, en typisk nyproducerad lågbudget-disney-film. Men efter typ halva filmen så upptäkte jag att den var helt underbar. Och jag var nära tårarna många gånger mot slutet. Helt underbar faktiskt. Det är en drama/fantasy film om en pojke och en flicka som hittar på en värld dit dom flyr från verkligheten, som består av fattigdom och mobbing i skolan.

Alldeles för många filmer, kan va allt ifrån action till snyft och gråt filmer.
// Liinda