film efterlyses

Jag kom att tänka på Eragon. Kan det vara den du menar?
Det är inte Eragon… men jag ahr faktiskt ingen aning om vad det kan avara för film. :/ Väldigt fin bild dock. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
de är inte eragon de vet jag men de är typ en film från japan om jag inte har helt fel. och jag har för mig att de är några sjömen som blir strandsatta på en ö och typ hittar den sista levande draken eller ngt sånt
nu har jag letat energiskt och lyckat hitta omslaget till filmen men det är dock mycket svårt och se vad det står kan någon läsa åt mig???
Sök på "Legender från övärlden"
aaahhh…
jag vet… tror jag… jag har det på tungan här --->
kommer inte på vad den heter. F*CK… det kommer snart…
#6 tack så mycket ska sötta mig och kolla på den snart och vad roligt att det är en film från goro miyazaki! (om de stavas så) typ son till hayao miyazaki (han gör skitbra filmer
)
Studio ghibli is the shit :)
"Gedo Senki" eller precis som #6 sa "Legender från övärlden"/"Tales from the Earthsea"
Jag kommer inte ihåg så mycket av den (förutom slutet och det ska jag inte avslöja) så jag kopierade detta från ANN:
"Something bizarre has come over the land. The kingdom is deteriorating. People are beginning to act strange… What's even more strange is that people are beginning to see dragons, which shouldn't enter the world of humans. Due to all these bizarre events, Ged, a wandering wizard, is investigating the cause. During his journey, he meets Prince Arren, a young distraught teenage boy. While Arren may look like a shy young teen, he has a severe dark side, which grants him strength, hatred, ruthlessness and has no mercy, especially when It comes to protecting Teru. For the witch Kumo this is a perfect opportunity. She can use the boy's "fears" against the very one who would help him, Ged."
Jag var inte särskilt imponerad av filmen, tråkig handling och rätt förutsägbar, inte alls vad jag förväntar mig av Ghibli, eller Övärlden, för den delen. Men vackra animationer var det.

Är det inte efter Ursula Le Guin´s böcker?
#11 Japp, det är det. Fast jag vet inte hur bra filmen följer böckerna, då det enda jag läst från Övärlden var en novel (som var jättebra). Jag kan dock tänka mig att det är en rätt fri tolkning med tanke på att "Det levande slottet" var tolkat väldigt fritt efter Diana Wynne Jones bok med samma namn.
Tack allihopa! har sett några studio ghibli filmer och tycker speciel spirited away är bra! och de levande slottet men jag ska se alla andra också har jag bestämt mig för!

men här kommer den!