Vilken film ska bort?
Film 4 ska bort, eftersom det är den enda bilden som visar en fungerande bil.. :)

:o)

Jag håller med om att 4:an ska bort, men av en annan anledning. Dom är tre personer i bild - i alla andra är dom två personer eller färre….. :)
Skämt åsido, jag har ingen aning… :)
// staffan
#2: Är väl Jay & Silent Bob och då är regisören Kevin Smith. Men jag känner inte igen dom andra. #4 ser ut lite som PAtrick Dempsy i typ Can't by me love, men det är det ju inte…
Klurig!
Mvh // Johan

Yees, film 2 = Jay & Silent Bob strike back med Kevin Smith som regissör (och Silent Bob). Ang film 4 så är du ganska nära i alla fall map genre och tid.
Det stör mig som tusan att jag inte kommer på vad #4 är för film. Det verkar ju verkligen vara en sådan där med nördar som vinner coola tjejen i slutet för att de har stort hjärta och är good guys.
Tjejen i #3 ser ut som en av tjejerna från S:t Elmos Fire och då är vi åter igen i samma 80-tal som #4. Hon brukar ju också spela mycket romcom och lättdrama.
#1 känner jag inte alls igen. Liknar lite Diana i V, men det är det ju inte.
Kan inte se någon koppling mellan kevin smith och dom andra filmerna. Eller är det kanske förnamn eller efternamn som är kopplingen?
Mvh // Johan

Tja, eftersom du inte ser nån koppling mellan Kevin Smith och dom andra filmerna så är det ganska uppenbart att det är den som ska bort. Film 1 = Weird Science (Kelly LeBrock), film 3 = Sixteen Candles (Anthony Michael Hall och Molly Ringwald) och film 4 = Ferris Buellers Day Off (bl a Matthew Broderick och Alan Ruck). Gemensamt för dessa är regissören John Hughes som även ligger bakom klassikern The Breakfast Club (där bl a Molly Ringwald och Anthony Michael Hall medverkar). Samtliga 1,3 och 4 gjordes på 80-talet som du påpekade. Nice work!

Nää, nu hann jag ju inte med att få briljera lite…:)

Inte jag heller, det var ju busenkelt…

Coola 80-talsfrillor…:) Hm, undrar om jag ens sett filmen dock, en totalt vild gissning skulle vara att killen tappar sin slushie…

Yeep men "tappar" på vad? Robert Downey Jr intill snubben med slushien förresten.

Ser jag väl…:) Tyckte hans frisyr var allra…sämst:)
Tja, ett vanligt scenario är väl att han tappar det på en tjej, kanske någon han spanat in/de följt efter… *kanske bäst att någon som sett filmen gissar mer insatt…*

Nope. Tilla "busenkelt" lex borde ha sett filmen.

Hehe, jag har bara sett den en gång och det var inte nyss.
Dessutom försökte jag bara vara lite elak mot Pia när jag också tyckte det var lätt i efterhand.
Fast jag kände igen Drömtjejen. Den kända popensemblen Oingo Boingo skrev låten. Jag hade den på singel av någon konstig anledning.

Men jag hann faktiskt inte med där *alldeles sant…*
Även om det är lätt att vara lite efterklok annars…:)
Men vad händer med slushin *nyfiken*?

Well, gissade det. Grabbhalvorna får skräpet i huvudet är vad som händer iaf.

:)
Hade jag vetat vilka det var skulle jag svarat…