Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 643 ggr
Cartman
0

Vilken film ska bort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ala Magnus & Brasse. Motivera varför.

Pizza_DUDE
0

Film 4 ska bort, eftersom det är den enda bilden som visar en fungerande bil.. :)

Cartman
0

:o)

Staffan
0

Jag håller med om att 4:an ska bort, men av en annan anledning. Dom är tre personer i bild - i alla andra är dom två personer eller färre….. :)

Skämt åsido, jag har ingen aning… :) 

// staffan

Cartman
0

Ok, allt tjat om 4:an makes It stronger så jag tror den får vara kvar. Tänk regissör.

johan
0

#2: Är väl Jay & Silent Bob och då är regisören Kevin Smith. Men jag känner inte igen dom andra. #4 ser ut lite som PAtrick Dempsy i typ Can't by me love, men det är det ju inte…

Klurig!

Mvh // Johan

Cartman
0

Yees, film 2 = Jay & Silent Bob strike back med Kevin Smith som regissör (och Silent Bob). Ang film 4 så är du ganska nära i alla fall map genre och tid.

johan
0

Det stör mig som tusan att jag inte kommer på vad #4 är för film. Det verkar ju verkligen vara en sådan där med nördar som vinner coola tjejen i slutet för att de har stort hjärta och är good guys.

Tjejen i #3 ser ut som en av tjejerna från S:t Elmos Fire och då är vi åter igen i samma 80-tal som #4. Hon brukar ju också spela mycket romcom och lättdrama.

#1 känner jag inte alls igen. Liknar lite Diana i V, men det är det ju inte.

Kan inte se någon koppling mellan kevin smith och dom andra filmerna. Eller är det kanske förnamn eller efternamn som är kopplingen?

Mvh // Johan

Cartman
0

Tja, eftersom du inte ser nån koppling mellan Kevin Smith och dom andra filmerna så är det ganska uppenbart att det är den som ska bort. Film 1 = Weird Science (Kelly LeBrock), film 3 = Sixteen Candles (Anthony Michael Hall och Molly Ringwald) och film 4 = Ferris Buellers Day Off (bl a Matthew Broderick och Alan Ruck). Gemensamt för dessa är regissören John Hughes som även ligger bakom klassikern The Breakfast Club (där bl a Molly Ringwald och Anthony Michael Hall medverkar). Samtliga 1,3 och 4 gjordes på 80-talet som du påpekade. Nice work!

Pia
0

Nää, nu hann jag ju inte med att få briljera lite…:)

tillalex
0

Inte jag heller, det var ju busenkelt…

Cartman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorry Pia och tillalex, ny chans att briljera. Vad händer nästföljande 5 sekunder (Weird Science)?

Pia
0

Coola 80-talsfrillor…:) Hm, undrar om jag ens sett filmen dock, en totalt vild gissning skulle vara att killen tappar sin slushie…

Cartman
0

Yeep men "tappar" på vad? Robert Downey Jr intill snubben med slushien förresten.

Pia
0

Ser jag väl…:) Tyckte hans frisyr var allra…sämst:)

Tja, ett vanligt scenario är väl att han tappar det på en tjej, kanske någon han spanat in/de följt efter… *kanske bäst att någon som sett filmen gissar mer insatt…*

Cartman
0

Nope. Tilla "busenkelt" lex borde ha sett filmen.

tillalex
0

Hehe, jag har bara sett den en gång och det var inte nyss.
Dessutom försökte jag bara vara lite elak mot Pia när jag också tyckte det var lätt i efterhand.

Fast jag kände igen Drömtjejen. Den kända popensemblen Oingo Boingo skrev låten. Jag hade den på singel av någon konstig anledning.

Pia
0

Men jag hann faktiskt inte med där *alldeles sant…*

Även om det är lätt att vara lite efterklok annars…:)

Men vad händer med slushin *nyfiken*?

Cartman
0

Well, gissade det. Grabbhalvorna får skräpet i huvudet är vad som händer iaf.

Pia
0

:)

Illan
0

Hade jag vetat vilka det var skulle jag svarat…