Koreanska filmer/serier
Finns det fler här inne som ser på Koreanska filmer och/eller serier? 🙂 Jag vet att vi är några inne på Sydkorea iFokus men det kanske finns någon här på Film iFokus som inte hänger där inne.
Vilka filmer och/eller serier har du sett?
Har du någon favorit?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Åh. Jag älskar filmerna "A Bittersweet Life", "A Company Man", "The Man from Nowhere", "Always" och "A Moment to Remember". Det är dom filmerna jag tänker på först iaf. Men dom är väl rätt kända och typiska filmer som alla har sett känns det som. 😃
Mina absoluta favoritserier är "City Hunter", "Healer", och "Masters Sun". ❤️Varför kan jag inte radera mitt minne så att jag kan se om dom utan att veta vad som kommer att hända?! 😭
Edit: Flowerboy Next Door är också en favorit… 😃
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
#1 Jag har inte sett alla filmerna nu nämner men måste se till att göra det, av någon anledning ser jag mer serier än filmer. 🤔 The Commitment tycker jag är ruskigt bra!
Mina favoritserier är nog "My love from another star" , "School 2013" , "You're Beautiful" , "Flower Boy Ramyun Shop" och "Shut up! Flower Boy Band" 😃
Sedan finns det såklart serier som man gärna ser igen men som inte riktigt kvalificerar sig till favoritlistan. High Society är en sån serie, bra men inte SÅ bra.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck