Skräckfilmer
Vilken är den bästa/sämsta skräckfilm du har sett? Gillar skräck, och hoppas att jag får några bra tips på filmer. =)
Om du gör en sökning på skräck så kommer du få upp några tidigare trådar som har en del tips att bjuda på.

Ghostship och The Ring t ex.
The Thing är en av mina favoriter. Lite mer rysare…Bra effekter, bra stämning!
Sämsta som jag sett…Det finns ganska många av de senare filmerna. En del av dem skulle jag inte ens räkna som skräck. T.ex. Valentine, The Visitation, Hostel, Megalodon etc.

Heter den The Thing eller menar du The Ring?
#4 - The Thing från 1982 med Kurt Russell i huvudrollen. En riktig favorit :-) Amerikanska The Ring ger jag inte mycket för. Den japanska gillar jag, men absolut inte lika mycket som The Thing.

Jaha okej :P Då kanske man skulle se den då.
jag tycker att It är riktigt läskig :D den med clownen ;P
älskar lite äldre skräckfilmer. mycket mer känsla i dom tycker jag än i de nyare. tycker det börjar bli lite tråkigt att man måste ha de snyggaste tjejerna med som ska vara så sexiga. okej är väl inge fel i det iofs att dom ser bra ut. men ibland verkar det som att det inte går att göra film utan dem :p tacka vet jag de äldre filmerna :D
Dagon är också jäkligt bra. vet inte om man ska ta den som skräck? skum och läskig tycker jag iallafall :D och bra så in i helvete !! H.P. Lovecraft is the shit :D
night of the living dead (från 68) uppföljarna dawn of the dead, day of the dead o land of the dead, ginger snaps, suspiria, dellamorte dellamore, house by the cemetary, evil dead 1,2,3, shaun of the dead, return of the living dead 1,2,3, dog soldiers, battle royale
håll till godo! :)
#8 aaaaah underbara filmer!!
#9, såklart, jag tittar bara påunderbara filmer :) och allt som innerhåller mkt blod humor & zombies är bra ;)
#10 självklart du har helt rätt :D då blir filmen perfekt
En bra skräckis e A nightmare on elmstreet 1,2,3 Dom e bra xD
#12 ja dom är jävligt bra :D

Alien filmerna tycker jag är skitläskiga … sämsta… brukar inte ens minnas vad de heter:(
"A tale of two sisters" eller vad den heter. Koreansk, tror jag. Väääldigt hemsk iallafall! :O

Själv köpte jag Omen boxen från CDON nyligen. De hade speicalpros på 199 kr för alla 4 filmerna plus den nyinspleade versionen av Omen I med julia Styles.
De är riktigt bra
Har även börjat titta på de fyra Exorsisten filmerna som jag även tycker är bra.
one missed call, Evil Dead I, håller med om living dead serien och terror på elm street, Halloween, the Eye II (den första var bra i början med blev dålig mot slutet), shaun of the dead, amerikansk varulv i London, Ginger snaps, the secret sense, wolf creek
- Exorsism of Emily Rose - JÄKLA bra film!

- Sleepy Hollow - Rolig och lite läskig när man ser den första gången
- The Ninth Gate - kanske inte så läskig men otroligt bra
- Reeker - Hemsk film klarade inte av att se hela,så äcklig!
har någon sett THE NUN?Verkar vara bra men mamma vill inte låna den från lovefilm då hon kommer vara rädd resten av sitt liv om hon ser den :S Klenis^^
Jahapp,här var mina skräcktips!!:DOm jag kommer på fler skriver jag dem här ;)
Vill ha tips på BRA skräckfilmer…
inte DOm utan Om ^^
Åh,nu kom jag på en till film :)
Donnie darko *ryyser*
så himla bra!!tycker den var jätteläskig ibland och ibland rätt så läskig men skitbra var den!

vet inte om dvd fodralet ser ut så men men

Jag blir rädd för vad som helst … Minns knappt alla filmer jag har sett ;P Men Sleepy Hollow är en enda jag kan komma på nu, som är bra ! Cujo, den tycker jag är asläskig :O
The Exorcism of Emily Rose .. den känner jag igen, vad handlar den om nu igen ? Tror jag har sett den .. en scen ur den filmen, är den då en unge (Emily ?) sitter på golvet och käkar spindlar i ett rött rum .. och sen blir hon galen kort därefter ?
finns ju hur många som hellst som är super bra.the grudge är skitäcklig tycker jag.har sett både 1 och 2:an.the messenger är också äcklig.finns fullt men kommer inte på nån nu…

The Ring, Amityville 2 The Possesion, Hide and Seek, White Noise, Jurkyrkogården, The Blair Witch Project 1 & 2, The Toolbox Murders, är de jag kommer på just nu. Och så självklart de tre Saw-filmerna.
Hide end seek är juh jättebra men kommer inte ihåg så mkt förutom det där när flickan säger : come up where ever you are…eller nått sånt
#22 Ja det är den,tyckte den var jävligt bra,det var coolt när djälvulen börja prata genom henne…tror det var djävulen iaf
I den filmen sa dom typ att klockan 3 på natten var typ demonernas tid eller nått sånt…gaah kommer ihåh att jag vaknade prick klockan tre den natten ush vad rädd jag blev ^^