Stephen King x 8
Idag 11:e juni startar "Nightmares and Dreamscapes", en serie med kortfilmer av Stephen King. Sänds i SVT2 ikväll 22:30. På imdb har serien fått 7.1 av 10 så det bådar rätt gott. Det är nästan för varmt för att sova så det får nog bli att bänka sig framför tv:n istället :)
"I sommar kommer åtta olika historier av Stephen King att visas i SVT, alla med utgångspunkt ur hans antologi Nightmares and Dreamscapes.
I serien medverkar bland andra Oscarsvinnaren William Hurt, Oscarnominerare William H Macy, Tom Berenger och Marsha Mason, Emmyvinnarna Kim Delanet, Richard Thomas och Greta Scacchi samt Golden Globe-nominerade Ron Livingston och Henry Thomas."

Första delen inspelad!
Kortfilmer är rätt charmigt ibland. :)
Mvh // Johan
Första delen var underhållande. Åtminstone om man någon gång lekt krig med plastsoldater…
:-)
Första delen var helt ok. Men den förstördes lite för mig av att hallåan före sa alldeles för mycket, i mitt tycke.
#4 Vilken tur att jag missade början då… ;-)
Hehe jag missade också början, men sedan var det underhållande. Gillar såna där lite kortare filmer, lite som Tales from the crypt eller vad den serien nu heter.
Ja, ibland är det bra när storyn komprimeras (fast de komprimeras väl inte så mycket i detta fall i och med att det är korthistorier från början). Ibland kan det bli så drygt. Tänker på Kingdom Hospital som också är Stephen King, fast baserad på Lars von Triers Riket.

Hittills har jag gillat Battleground bäst som helhet.
Dock har både Crouch End och Roadvirus travels north varit riktigt otäckt krypande, men liksom schabblats bort på slutet. Synd. Missade del 4, och har inte kollat del 3 än.
Vad tycker ni om avsnitten?
#8 - Varje gång sitter jag med spänning och hoppas att det ska vara avsnittet "Fingret". Men de som varit hittills har varit bra. Crouch End var inte som jag föreställde mig när jag läste avsnittet i boken, men det var bra på ett annat sätt :-)

Avsnittet med William H Macy var riktigt trist tycker jag.
neej jag hade också velat sätt dom ju :S
aja jag tankar nu iallafall :D

Är ett Stephen King-fan, såg första delen, men den var lite för snurrad för min smak.
Snyft! "Mitt" avsnitt har inte varit med ju…