Netflix?
Hej!
Är det någon här inne som har Netflix? Just nu har jag lovefilm men skulle hellre vilja streema all film. FInns det stort och bra utbud på filmer där?

Jag har också Lovefilm, men lockades för ett tag sidan av att bli medlem hos Netflix istället då man får se obegränsat antal filmer per månad för samma kostnad som jag har nu hos Lovefilm. Jag testade en månad gratis, men blev väldigt besviken. Utbudet är inte alls stort, och jag vet inte om det var mitt internet/min dator det var fel på men streamingen krånglade för vissa filmer.
Utbudet lär dock öka så småningom. Tjänsten är ju ny, så kanske inte så konstigt att utbudet är dåligt just nu. Om du gillar filmer inom de flesta genrer så kan du ju skaffa Netflix nu, annars så kanske det vore bättre att vänta med medlemskapet tills utbudet hunnit bli större.
Jag har Netflix och tycker att utbudet är riktigt bra! Massor med filmer och även serier, och inget har krånglat för mig hittills. Testar ju gratis fram till 4 januari eller vad det nu blir, men kommer definitivt att betala för att fortsätta sedan. Tycker absolut att det är värt det
Och det funkar i TV, i dator och i mobil, och den fortsätter där man var senast oavsett vilken enhet man vill titta på. Awesome, säger jag! 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Okej tack för svaren!
NY FRÅGA:
Netflix eller Voddler?
**
**
Jag är mycket nöjd med Netflix. Nu tittar jag gratis tvekar inte att betala 79 kr i månaden för film. Jag saknar iofs vissa serier och enstaka filmer, men det finns så stort utbud så det spelar ingen större roll. Glöm ej koppla datorn till platt-tvn.
Bra att höra era åsikter, jag har också funderat på Netflix!
Ingen som använder Voddler?
Någon som vet om det efter provmånaden går att säga nej och slippa bli av med pengar på sitt kort som man anger när man blir medlem…?
Grodan,
Jag läste ju igenom det där när jag registrerade mig och ja, självklart kan man avsluta. När jag tittar just nu på mitt konto så står det att det kommer avslutas den 3:e januari om jag väljer att avsluta. Den 4:e kommer de att börja ta betalt 79 kr i månaden - och det tycker jag lätt att det är värt!! Så bra utbud som det är där. Jämför med Spotify i mobilen, som jag för tillfället använder mycket mindre.
Men om du vill vara säker på att inga pengar dras så får du nog säga upp det den tredje!
Kluring om Ryssland
#8 Jag vet. Jag vill också höra från någon som sagt upp och inte fått pengar dragna… 
Aha! Ja då får vi vänta och se, för jag har inte för avsikt att avsluta
Angående Voddler, så har jag konto där också men jag har faktiskt aldrig använt det. Fick för mig i början att kvalitén inte var något vidare, och att det inte var värt det. Så jag kan nog inte jämföra, men jag gillar som sagt Netflix väldigt mycket.
Kluring om Ryssland
Men det var något med Netflix som inte var bra. Måste kika om jag hittar igen det…
http://juridikbloggen.wordpress.com/2012/10/18/avtal-med-netflix/
”Tillämplig lag
Dessa Användarvillkor ska vara underkastade och tolkas i enlighet med lagarna i delstaten Delaware, USA utan hänsyn till bestämmelserna om lagvalskonflikter. Om en eller flera bestämmelser i dessa villkor anses vara ogiltiga, olagliga, omöjliga att tillämpa eller verkställa eller strida mot tillämplig lag i någon jurisdiktion, ska giltigheten, lagligheten och tillämpbarheten eller verkställbarheten för resterande bestämmelser inte påverkas på något sätt eller försvagas därav, och ska förbli gällande.”
_”DU OCH NETFLIX SAMTYCKER TILL ATT VAR OCH EN KAN GÖRA GÄLLANDE ETT KRAV MOT DEN ANDRA MEN BARA I DEN ELLER DESS INDIVIDUELLA KAPACITET, OCH INTE SOM KÄRANDE ELLER MEDLEM I EN GRUPPTALAN I NÅGOT PÅSTÅTT GRUPPFÖRFARANDE ELLER REPRESENTATIVT FÖRFARANDE.”_
Okej, jag erkänner att jag inte har koll på lagstiftningen i Delaware 
Dock så tänker jag nog chansa och fortsätta så länge det känns bra och jag har utbyte av tjänsten!
Det andra stycket du angav förstår jag inte alls relevansen av, så antingen har jag missat något eller.. jag vet inte. Vill du förklara?
Kluring om Ryssland
Nä du är inte den enda som inte har koll på det
men dom ska visst vara väldigt företagsvänliga
Alltså om det skulle vara så att det är några som vill dra dom inför domstol så får dom enligt det där inte göra det som grupp.
Aha, okej! Ja jag utgår från att det är som det ska iaf.
Nej jag förstod såpass mycket också. Detsamma gäller ju för dem också, de får inte gå ihop med någon annan.
Kluring om Ryssland
Njae det vette tusan om det gäller dom..dom får väl göra som dom vill ungefär..
Det stod ju i din text
att var och en kan göra gällande ett krav mot den andra men bara i den eller dess individuella kapacitet.
Kluring om Ryssland
Jo men med tanke på att det är dom som författat texten så
Jag provade min gratismånad och är väldigt nöjd. Det är synd att de allra största serierna inte finns där, och att de bara har ett begränsat antal säsonger av vissa men annars så.
En del filmer som jag vill se får jag ladda ner istället men det allra mesta kollar jag faktiskt på netlix nu för tiden. Det är även jättebra om man nu inte vet vad man vill se på/ladda ner… skönt att ha en filmhylla i datorn.
En del retard-fel i textingen ibland, men inte allt för ofta xD
Har Lovefilm, och nöjd med det. Känner många med Netflix och vi har kommit fram till att alla filmer som vi vill se finns inte… Mycket sorgligt… :( ;)
MVH
SchappisenWilton
Det är väldigt mycket reklam för Netflix på den här sajten just nu. Jag är neutral när jag frågar, men känner att frågan är motiverad: är det verkligen lämpligt? Eller sponsrar Netflix sajten med priser i tävlingar el dyl?
Jag känner mig träffad av din fråga och undrar om det är mina inlägg du syftar på? Isåfall säger jag som så att nej, de har ingenting med sajten alls att göra, utan det är endast jag som valt att skriva/länka till dem för att göra det enkelt att titta samt visa på tillgängligheten på laglig väg. Det har inte funnits några baktankar med det 😮
Så jag känner att de är ett bra alternativ - fördelarna hittar man lite längre upp i den här tråden - till olaglig nedladdning somvore mindre lämpligt.
Absolut är din fråga berättigad! Så hur tycker du att man ska göra? Om man vet bra och smidiga sätt att titta på de filmer som man diskuterar och rekommenderar.. helt enkelt strunta i det och låta folk tänka själva? 😎
Kluring om Ryssland
#22 Ja. Jag fick för mig att sajten blivit sponsrad…
Eftersom jag fick känslan av reklam faktiskt.
Jag tycker att man kan göra en artikel och där presentera alla ställen där man lagligt kan titta på film, och så kan man länka till den artikeln (samt försöka hålla den uppdaterad).
Den tanken fick jag med för flera månader sedan, och började också skriva, men insåg att jaha var ska jag dra gränsen? Det finns oändligt många tjänster för att se film, så vilka ska jag ta med och vilka inte… hur hittar jag alla etc.
Jag fick känslan då att hur jag än gjorde så skulle det inte bli tillräckligt övergripande, eller objektivt då jag inte skulle hitta alla 😐
Det är lite som med Spotify, som numera var och varannan verkar använda. Och det är inte den enda musiktjänsten heller, men jäkligt smidig. Så om det gällde musik så skulle jag antagligen ofta hänvisa till spotify också. Fast skillnaden är väl iofs att spotify har en gratisversion också. Netflix är gratis första månaden 😉
Kluring om Ryssland
Använder Viaplay, men det är till största del för NHL. Men serier, film funkar väldigt bra, bra kvalitet. Ingen bindningstid.
Jag har testat både Viaplay och Netflix. Netflix har bättre utbud av komedier, men nästan inga skräckisar. Vet inte riktigt vilken sida jag föredrar.. Man saknar ändå många filmer och serier på de sidorna :/