Silver fang - Weed silver fangs son - Wolf's rain?
Jag har tröttnat lite på mina serier som One Tree Hill, Teen Wolf, The Vampire Diaries osv..
Och tänkte börja se animerat :3
Och för lääängesen så såg jag en bit av en serie på youtube som hette "Wolf's rain" och tänkte nu börja se på den.
Och jag hade för mig att en kompis bror hade den serien. Men det visade sig att han hade en serie som hette "Silver fang" och sen uppföljaren som hette "Weed - Silver fangs son"
Och nu undrar jag om dom kanske hänger ihop med Wolf's rain?
Tror inte det.. Men undrar iaf :3
Och om det är någon här som sett någon av serierna så skulle det vara schysst om hen kunde berätta lite om dom/den. :)
+ Om det är någon som vet någon sida som man kan se serierna på så skulle det vara EXTREMT snällt att tipsa om den sidan! :D
Eller, Om det finns någon sida att ladda ner serierna från så skulle det oxå vara super kul om jag fick veta. :)
Hej!
Har varit GDW & GNG fan sen jag var tio år, har båda boxarna och har läst mangan.
Jag har enbart sett halva wolfs rain, men jag kan säga att dessa filmer inte är ett dugg lika varandra.
Ginga nagareboshi gin (silver fang) finns i klippt version och original, den klippta versionen har nog gått på tv4 förr tror jag, då den är för barn och alla "blodiga" scener har klippts bort i stort sett. Själv har jag bara sett originalet och jag kan bara säga att jag älskar den filmen! Inte jättebra ritat och inte världens bästa kvalité men storyn är bra och man fastnar verkligen för karaktärerna. Handlar om hunden Gin (Silver) som tränas för att bli björnhund, samtidigt som en monsterbjörn (Akakabouto) dödar människor och djur, Gin träffar under träning en flock vildhundar som han sedan ansluter sig till för att samla ihop fler hundarn och dräpa monsterbjörnen.
Ginga Densetsu Weed är snäppet bättre, bara kvalité och bättre tecknat. Storyn är även mer spännande och jag gillar att det bara handlar om hundar i denna film, i GNG var det väldigt många människor inblandade nämligen. Filmen handlar om Gins son Weed, han växer upp utan föräldrar då hans far blir kidnappad av en ond grand danois (Hougen) och hans mamma dör av en sjukdom, i filmen försöker han samla ihop en flock med hundar för att besegra Hougen bland annat och befria sin far, samt att de måste döda monster P4 som rymt från ett laboratorium.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#1 & #2 Åh, Låter som en sjukt bra serie! :)
Gillar när det handlar om djur (framförallt vargar & hundar) som verkligen kämpar för något!
Älskade verkligen Balto & Spirit när jag var mindre.. Tror jag gör det än :')
Sen War horse är oxå en bra "djur-film"
Längtar tills min kompis kommer med filmerna! ;)
Vill se dom nuuuu! Verkar ju as bra!
Men hur många Serier/Episoder är det av Wolf's rain?
#3 Wolf's Rain har 26+4 avsnitt på cirka 25 minuter vardera.
#4 Okey, Vart har du sett/fått tag i serien?
Och sen undrar jag med Silver fang, Kan man hoppa över den serien och börja på Weed silver fangs son? Eller blir det helknäppt?
#5 Det var längesen jag såg den och tror jag fick den av nån vän. Discshop har serien, men mer än så orkade jag inte titta http://www.discshop.se/search.php?q=wolf%27s+rain
#6 Ah, Okey. Tack ändå! :))
Vill påminna om att vi inte diskuterar olaglig nedladdning här inne. Jag har tagit mig friheten att radera inlägg #2 då den endast innehöll sådant, samt redigerat bort en mening i #3 på grund av just detta.
Annars är det bara att fortsätta diskutera 😎
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Du kan absolut kolla på Weed först även om du inte har sett silver fang innan! Man får ändå veta lite av vad som hände i Silver fang och det är nästan helt andra karaktärer i Weed.
#1 Håller nog faktiskt med dig! har alla filmerna av båda serierna hemma och har faktiskt sett om Weed fler gånger.
Jag har kollat på de båda serierna sedan jag var tio och tycker de är jätte bra! Men har på sista tiden när det gäller tecknades filmer gått tillbaka till Balto, Lady o Lufsen och Lejonkungen m.m igen. De filmerna har ju vissa saker som jag tycker fattas i Weed och silverfang. Det är mer slagsmål och fighter i Weed och silver fang, men jag tycker att de serierna har för lite humor och kärlek. Det är liksom inte någon stor del i handlingen som har med förälskelse att göra som i Disney+ filmerna. Om jag gjorde en tecknad film med hundar skulle jag se till att det var mer action och fighter som i silver fang o Weed, men samtidigt ändå mycket humor och att det iaf finns ett kärlekspar som finner varandra.
Jag har bara sett 2 avsnitt av Wolfs rain, och de verkar väldigt bra, men den har ett sorgligt slut. (Såg 1a och sista avsnittet). Den handlar typ om att vargar i Japan skapar en illusion runt sig så att de ser ut som människor och kan överleva utan att bli skjutna.
En film som jag skulle rekommendera alla som gillar tecknade filmer att se är Alpha and Omega. Den handlar om vargar och har mycket humor och kärlek. Har den själv och kan se om den nästan hur många gånger som helst! Dock är den inte så där jätte bra animerad. Ibland är de finare animerade men i vissa scener ser de slarvigt tecknade ut. Men vargarna rör sig iaf verkligt i den och har väldigt bra mimik/miner. I weed och silverfang rör sig hundarna inte så verkligt och har väldigt dålig mimik.
TS jag kollar förresten också på vampire diaries, har gjort det sedan sexan och har fortfarande inte tröttnat på serien. Ska hoppa in i säsong fyra på Pretty Little liars också =)
#10 Nice, visste inte att det fanns nån sida där man kan se alla avsnitten!
Men att tänka på, där ska man klicka på Ginga nagareboshi gin för att se Silver fang och Ginga densetsu weed för att se Weed silverfangs son. För så heter serierna på japanska.
Men TS, du bara måste kolla på Alpha and Omega också, den är jätte bra!
#9 Ska kolla på Alpha and Omega så fort jag hittat någonstans att se den :3
#10 Kan man se Wolf's rain där också? Eller vilka tre menade du?
Inget jag söker på verkar få någon träff :/
#12 Du får skriva de japanska namnen! men Wolf's rain heter iaf Wolf's rain där.
Du kan se Alpha and omega på swefilmer
http://www.swefilmer.com/alpha-and-omega-2010/alpha-and-omega-2010-video_b83223179.html
#13 Ah, Hittade Wolf's rain :)
Men finns ingen text!! Men har sett 2 - 3 avsnitt ändå, Och den är as bra! :)
Lite tråkigt att de inte är text.. (Är verkligen sämst på engelska! :3) Men ah, Hänger väl med lite iaf :)
Ska verkligen ta mig tid och kolla på Alpha and Omega! :)