Film iFokus

Film

Etikettkommande-biofilmer
Läst 1512 ggr
MissInAction
0

Catching Fire: Ny trailer!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tidigt i morse svensk tid släpptes då den första officiella trailern för Catching Fire, del två i trilogin om The Hunger Games 😍
Filmen har biopremiär den 22 november. 

Och för den som eventuellt inte vet, så bygger filmerna på böckerna, The Hunger Games/Hungerspelen.

Längtar! ❤️
Någon mer som gör?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Swadika
0

Oh jag ville så gärna sitta uppe i natt och se den direkt, men orkade inte xd somnade innan det började. I vilket fall så oh vad jag längtar :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

MissInAction
0

Mm jag kände detsamma! Ville man min nacke gjorde så ont så jag la mig i sängen med min varma vetekudda istället 🙂
Läsa om boken i höst då, så att man är uppdaterad - och hittar desto mer att anmärka på i filmen 😛

Kluring om Ryssland

Jojaton
0

Jag har inte läst böckerna, trots stora uppmaningar från HELA familjen! Har sett första filmen och var väl inte jätteimponerad av den som film, men kan tänka att det är lite som med Harry Potter, böckerna är bra men det är svårt att göra kanonfilmer av dem. Men kommer definitivt se Catching Fire också! (och läsa böckerna, när filmerna har kommit ut..!)

Johanna - Instagram

[GerbilLooover]
0

Ska absolut se den! Längtar supermycket! Fick ljudboken i födelsedagspresent (men har inte lyssnat än, ska göra det när jag läst ut sagan om ringen) och lyssnat på första ljudboken, tror inte filmen kommer vara lika bra men älskar första filmen :D

MissInAction
0

Hihi, du gör bakvänt alltså och tittar innan du läser 😃 Det är ju rätt smart om man inte vill riskera att störa sig på saker i filmerna. Sen är det olika ju vad man föredrar, upplevelsen från bok eller film att bli den första 🙂

Åh intressant, undrar lite hur vissa funkar som ljudbok. Vem är det som läser?

Jag hoppas att andra filmen är bättre än den första. Tycker visserligen mycket om den, men tycker att de hade gjort några grova misstag och att specialeffekterna vid vissa scener (exempelvis eld) var under all kritik. Så det finns absolut saker att göra bättre i denna! 😃

Kluring om Ryssland

[GerbilLooover]
0

#5 Det är Rebecka Hemse som läser.

nottheonly
0

Jag längtar sååå mycket!! är ett riktigt hunger games-fan, sett filmen hur många gånger som helst.. tröttnar aldrig 😃. Och böckerna är ju också så otroligt bra!

lol girl
0

GUD! Ta mig till framtiden! <3 ÄLSKAR THG!!!!!!!! <3<3<3<3<3 Längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Swadika
0

Kom igen nu November :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lol girl
0

#9 JAAAA, normalt sett gillar inte jag november, men November 2013 är ingen vanlig november! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Swadika
1

Haha precis :D Även om jag längtar till sommaren längtar jag nästan mer till november ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

hanna-linnea
0

Jag längtar otroligt mycket! Jag har stora förhoppning inför filmen och jag hoppas den levererar! :D älskar the hungergames <3 

Sen undrar jag om någon vet hur många filmer det kommer att bli?

[GerbilLooover]
0

#12 Tre, om det inte kommer fler böcker tror jag.

Swadika
0

#12 någonstans har jag hört 4 filmer, men jag vågar inte svara på om det är så eller inte :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Ah #13 skrev tre, då kanske det är så ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

hanna-linnea
0

Ja jag har alltid trott att det ska komma tre filmer. Men sen läste jag någonstans att det skulle göras 2 filmer av sista boken, det kan har varit här inne :)

MissInAction
0

Jo det kommer att bli fyra filmer. Kan leta fram länk eller liknande när jag kommer hem :-)

Kluring om Ryssland

Swadika
0

Läste ni 1:a aprilskämtet om att de skulle göra 3 filmer av både catching fire och mockinjay, alltså att det skulle bli 7 filmer totalt. Det var många som gick på det ^^ Lite sådär halv random :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lol girl
0

aaaaaa, inte 2 filmer på sita boken! -.- den boken var sååååå himla trist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

MissInAction
0

Haha! Låter helt galet, gick folk verkligen på det? 😃

Nu har jag suttit och titta igenom Hunger Games-trådar både här och på Harry Potter-sajten (finns en lång diskussion där) men hittar verkligen inte infon om att det ska bli fyra filmer. 
Nåja, här finns iaf informationen och den är gammal 🙂

Kluring om Ryssland

Swadika
0

#20 haha tänk om det skulle vara så, och ja folk blev riktigt förbannade minns jag :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

nottheonly
0

#20 Information , Information
Har också hört att det ska bli två filmer utav den sista boken, och enligt en del sidor så stämmer det. Den som lever får se 😉

MissInAction
0

Tack 🙂

Onödigt att de tar ett helt år emellan de två filmerna. Gissningsvis för att kunna sälja så mycket prylar som möjligt genom att hålla folks intresse uppe under tiden. Det har ju blivit vanligt att splittra sista boken i två filmer, men ajg kan inte påminna mig att det gått så lång tid som ett år emellan tidigare 😡 Jag menar, de filmar klart den långt innan.

Kluring om Ryssland

lol girl
0

Det är mer en ett år imellan 1:an och 2:an! :/

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

MissInAction
0

Jo 🙂 Fast tänkte på de två sista filmerna, som ju ändå bygger på en och samma bok. Där känns det extremt onödigt.

De vill dra in så mycket pengar som möjligt… sprida ut filmer för tre böcker på 3.5 år.

Kluring om Ryssland