Edward Norton
En skådespelare som jag tycker väldigt mycket om är Edward Norton. Tyvärr var det ett tag sedan han gjorde något värt att se.
Tycker att hans insatser i Fight Club, Primal Fear, American History X med flera har varit helt out standing!
Hoppas att vi snart får se fler liknande insatser från honom.
Mvh // Johan
Vi hade faktiskt med en hel bunt Edward Norton-rullar ner till Spanien nu, så jag har sett om både Fight Club, American History X och Italian Job. Han är helt klart jätteduktig - gillar särskilt prestationen i American History X.
Såg en dokumentär på teve om hur det gick till när de gjorde American History X - mycket intressant eftersom regissören absolut INTE ville använda Norton, utan bara fick ge med sig eftersom bolaget krävde det.
Jag tror att det var lite av samma anledning som Guillou inte ville använda Stellan Skarsgård till Coq Rouge när det begav sig - "sparris"…
Mmmm Edward Norton, han är en av mina favoriter, han är ju ruskigt bra i både Fight Club och American History X. En annan film som jag gillar är den något mer lättsamma komedin Keeping the Faith eller Tro, hopp kärlek på svenska. Lagom smårolig och välldigt charmig.