Tjenare kungen
Hej såg filmen Tjenare Kungen igår jätte bra film gillade dock inte åldersgränsen från 7 år för jag tycker inte den är lämplig för barn som e 7 år
jag älskade de låtar som dom sjöng där vet någon om dom är ett band IRL om någon har sett den filmen och gillar Punk
jag själv satsar ju på att bli punkare har inte riktigt hittat ett band som jag riktigt gillar något förslag? det är därför jag undrar om Tjenare Kungen e ett band för dom var skit bra
hajjar ni?
intressant inlägg va?

Jag har inte sett den, men jag hoppas du kan få hjälp av någon film kunnig här inne.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
du har redan sakt att du inte har sett den, haha
#0 Jag skrev en recension tidigare i höstas och jag är till 99% säker på att de inte har ett band på riktigt. Om jag inte minns helt fel så är bägge huvudrollsinnehavarna studerande (musik) och var alltså inte skådespelare innan denna chansen dök upp. Så den mesta musiken är alltså specialskriven för filmen. En kul detalj är att Ebba Grön/Thåström för första gången skrev musik till en film!
Såg nyligen att en av de två huvudrollsinnehavarna (vet inte vem) skulle ge ut en skiva med samma typ av musik som i filmen.
/ Jonas

#2: Ja det vet ju du, men inte de som är här inne på film sajten ju;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Såg filmen efter att jag tagit hem den på DC++ igår. Rätt bra men inte fantastisk. Är själv uppvuxen i Hagsätra under 70-talet och sett otaliga Ebba grön där. Historien är ju bra och låtarna lika så men det saknas lite 70-tals känsla. Dock en tillräckligt bra film för att spara bland förövarna.
*L*
Klart du skall gå på Ebba Grön, Svenskt, grymt bra låtar, enkla att lära sig och framför allt du kommer igång snabbt med något folk känner igen.
Lysnna på deras tidiga album så förstår du.
Punk band från orginaltiden (70-talet) är bl:
Stiff little fingers
The Clash
The Lurkers
Sham 69
Lurkers
Rezillos
Slaughers And The Dog
Albertos Y Los Trios Paranoias
The Sex Pistols
The Rings
Pork Dukes
The Cortinas
#6 Tack gillar redan ett antal band där ifrån!
#3 Jaha då vet jag det tack så mycket för svaret!
#4 vad roligt i så fall!