Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1093 ggr
darkness
0

star wars på tv6

Nu drar ju star wars igång på tv6 och jag undrar vrf de börjar med episod 4? Har det med rättigheter att göra att de måste börja med de gamla filerna innan de nya eller ? :s Vill ju helst se i ordning. Alltså episod 1,2,3 4,5,6 .___. La den på OT pga att jag inte vet vilken grupp som passar :3

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

MissInAction
0

Anledningen är rätt logisk eftersom de filmerna kom först 🙂 Historien blir ju inte kronologiskt korrekt, vilket antagligen är det du reagerar på?

Men det vore märkligt om de skulle börja visa de nyare filmerna först.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jojaton
0

Det finns många olika sätt att se Star Wars på, att se dem 4, 5, 6, 1, 2, 3 är det vanligaste - då det är i den ordningen de kom ut i. 

Att se dem i "rätt" ordning, alltså 1, 2, 3, 4, 5, 6 är störigt på många sätt, främst pga den stora skillnaden i tekniken. Är det första gången man ser filmerna missar man också många överraskningsmoment. 

Det bästa sättet att se dem "ska" dock vara 4, 5, 1, 2, 3, 6. 😃

Johanna - Instagram

MissInAction
0

Ha! Har aldrig tänkt på att se dem i ordningen 4,5,1,2,3 och 6 faktiskt 😮 kanske ska testa det! 

Håller med, nu när du säger det, om överraskningsmomenten faktiskt. Det kan vara värt att se dem i den ordningen av den orsaken 🙂

Kluring om Ryssland

Jojaton
0

#3 Har inte heller sett dem i den ordningen, men hört otroligt mycket positivt om den! Då fungerar ju 1-3 som "flashbacks" och det är inte så stor skillnad i tekniken mellan 1-3 och 6, så det funkar. Man får fortfarande överraskningsmomenten från 4 & 5, men sen hela storyn med intriger, relationer och känslor innan man tittar på sista episoden och får slutet!

Johanna - Instagram

MissInAction
0

Ja det var intressant! Har ju alla filmerna och har tänkt att det börjar bli dags att se dem igen. Men vet inte om jag vågar experimentera så! 😮 Hahah jag känner mig ultrakonservativ just nu.

Kluring om Ryssland

nottheonly
0

vet inte ens om jag sett en hel star wars film… ☺️ kanske dags att göra det.. hehe

darkness
0

Hmm mjo förstår ju lite vad ni menar men jag gillar att se filmer i ordning (alltså handlningsordning?) 😡  haha 😃

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

[Kaktuz]
0

Flyttade tråden till filmsnack, då det passar 🙂