Minns att det var grått och strikt
Tittade på Iron Sky igår och blev påmind om en film som jag just nu minns mycket lite av, och kan inte för mitt liv komma ihåg vilken det är 🤦♂️
Det jag minns är att man ser snett uppifrån ner på en nedsänkning i marken, eller något liknande, och där står rader och åter rader med människor. Har för mig att allt är i grått. Möjligen finns civilisationen inne i ett berg?
Strikt och reglerat. Som att man måste infinna sig där.
Det är på en annan planet, tror jag.
Och sedan kommer jag inte ihåg så mycket mer 😞
Jag har för mig att det handlar om någon slags kamp, antingen att någon av dem ska rädda alla… eller någon från någon annanstans som ska det. En känsla får mig att dra paralleller till fremen-folket i Dune… de kanske har någon särskild förmåga eller något i utseendet.
Suck, det är frustrerande när jag minns så lite just nu, och ingen skådespelare heller! Hoppas att någon fattar och känner igen 😃
Det är inte Hungerspelen och det är inte Prometheus 😉
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hm den har jag ju sett, men minns inga såna scener från den 🤔 det är fortfarande ett mysterium för mig!
Kluring om Ryssland
Fick bara upp den i skallen he he 😎
Tack ändå! ♥
Jag ska höra om folk på Facebook har koll.
Kluring om Ryssland
City of Ember ?
Verkar inte riktigt stämma med din beskrivning, men det är iallafall en stad i ett berg 😉
Kände inte till den filmen alls, men den verkar intressant 😛Kanske värt att kolla in den!
Kluring om Ryssland
#6 Ja det tycker jag! jag gillar den iallafall 😃
Jag tyckte det lät som Metropolis 😇
_No way! Yes way!
Ja det skulle man kunna tro! Den är dock något nyare, den som jag tänker på 😃
Kluring om Ryssland