Mentalsjukhus/ Fängelse?
Någon som ha tips på bra filmer som handlar om/på mentalsjukhus eller fängelser?
Typ som Prison break och stulna år och liknande det stuket är jag ute efter.
Tack på förhand!
MVH Erika :)

The Shawshank Redemtion, utsedd till världens bästa film dessutom.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
The experiment! Med Adrien Brody och Forest Whitaker.. :) Den är jättebra (hemsk) och baserad på ett riktigt experiment.
Gökboet?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Shutter Island
/Christine
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Gothica :)
The Dream Team - Hjärngänget, IMDb
Gammal komedi som jag inte vet varför jag gillar… Passar säkert inte in här, men i a f fick jag säga några ord… 
Delar av American History X utspelar sig på anstalt, världens i särklass bästa film enligt mig. Tätt följt av Nyckeln till frihet eller The Shawshank Redemtion som originaltiteln är som Halvdansken tipsar om.
Den gröna milen - underbart vacker, hemsk fängelsefilm som utspelar sig i 30-talets USA.
_No way! Yes way!
Flykten från Alcatraz. Bra film som är baserad på en verklig rymning.
Serien Alcatraz kom jag på nu med tanke på #10 :)
/Christine
Insanitarium (med Peter Stormare)
Get the gringo (Mel Gibson)
En riktig rysare är "Session 9" som handlar om ett gäng grabbar som ska renovera ett mentalsjukhus.
Rysligt spännande
/Maria
The Rock är helt okej rulle.
Blood in blood out (handlar om gäng i ett fängelse)
Girl interrupted ( stulna år) en film om kvinnor på ett mentalsjukhus med Angelina Jolie
Såg just en så jäkla bra film igår, man blir helt wtf? i slutet :D
Sucker Punch! En del fantasy/sci-fi inslag också.
/Christine
The Hunger, en sjukt tung och gripande anstalt-film.
Titicut Follies är annars en mycket bra dokumentär om hur patienterna blev behandlade på mentalsjukhus förr i tiden.
Annars kan jag rekommendera den tjeckiska skräckfilmen Lunacy där mentalsjuka patienter tar över anstalten och sätter skötarna på prov.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
American Horror Story Säsong 2 LOL
Jag har ÄNTLIGEN bemödat mig med att se den, hela säsongen och den är mycket mumsig.
**The Jacket
**Jättebra film.
Kan man räkna ett ghetto under andra världskriget som ett fängelse så borde man se på ninas resa..
Seven Psychopaths Mentalsjukhus..
Bra, men bara om man gillar tortyrinslag. Jag ville inte se klart den, har en känslig period nu…😞😉