Film iFokus

Film

Etikettoff-topic
Läst 3088 ggr
[Kaktuz]
0

Hyll-samlings tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hylla med dvd:er där det är Disney-filmer längst upp sedan Pixar och andra tecknat. Första tanken var bara Disney+ utgåvor, samt Pixar och Ice Age liknade långfilmer, men ålderskillnaden var stor på många, vissa från barntillåten, 7 år och 11. Så om en gäst kommer som är 5 år kan denna se filmer som är 11 år på och ändrade då systemet igår igen, till att flytta familjefilmer och dessa 11 års till en annan hylla där tanken är komedier, svenska blandat. Men det blir inte bra det heller..

Se bild på "barnhyllan". Det är efter flytt. Innan fick då inte alla rum som passar in under 12 år..

MissInAction
1

Det är såna här gånger man förstår varför du ville vara värd för den här sajten! Skrattande

Hade jag så många filmer så skulle jag spendera rätt mycket tid åt att sortera om dem så att det kändes rätt och snyggt.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
2

Ha ha och detta är bara den sortens filmer Tungan ute

Har två hyllor till, dock en möbel framför för jag möblera som sagt i detta rum där alla finns Flört

Ändå säljer jag av då och då… Tycker inte det krymper Oskyldig

[Moa-]
1

Har du räknat ekonomiskt på detta någon gång, eller köper du in på något speciellt mer förmånligt vis? Disney-filmer (de klassiska) brukar aldrig säljas på rea och liknande…

[Kaktuz]
0

#3 Varför ska jag det, då det inte påverka ekonomin ? Obestämd

MissInAction
0

Ja se filmnördar Flört

Det är ungefär som med min makeup, jag rensar regelbundet men ändå tycker jag att det bara växer - badrummet ser ut som en kicks-butik Tungan ute

Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
0

#5 He he precis. Dock samlar jag bara på dem klassika filmerna kring vuxenavdelningen, lät ju i ordformulering.. Men ja som Screamers, Det, Benny & Koon m.m dem man såg förr och fastnade för, och kan se om och om igen. Nyare är knepiga, fåtal som blir en plats på hyllan Tungan ute

(Smink ? Vad är det FlörtCool)

MissInAction
0

Mm jag förstår vad du menar. Jag tror att det fanns mer känsla i filmmakeriet förr, och många nya filmer känns bara som stora pengainsamlingar.

Smink… du vet, fina färger och formulas som man sätter på ansiktet Skrattande

Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, samt för många ges ut som nyrelease..

Eller för många efterföljare. Läste förut idag att Die Hard 5, Fast and Furious 6-7 ska komma… Och MI 5…

MissInAction
0

Ja de kan ju dra detta med uppföljare hur långt som helst! Men de har antagligen inte mycket med originalfilmen att göra Obestämd

Kluring om Ryssland

[Moa-]
0

Kaktuz; hur kan det ej påverka ekonomin?

[Kaktuz]
0

#9 Precis Tungan ute

#10 Varför tror du det ? Det gör inte det hos mig/oss. Så… Foten i munnen

[Moa-]
0

Kaktuz; filmer kostar pengar… Eller hur får du tag på dem?

[Kaktuz]
0

Hund kostar pengar, kostar mer i månaden än vad jag lägger ut på ett halvår.

Jag förstår inte varför du verka orolig eller är det avund ?

Disney+ utgåvorna ?

Ja men jag snor dem ju, så klart.. Jisses.. Obestämd

11 banankartonger dvder

MissInAction
0

Oj jevvlar!! 11 banankartonger! Det är förmodligen mer än vad jag hade med mig i senaste flyttlasset Förvånad Utropspris 29000. 

Är det du eller någon du känner, Kaktuz?

Kluring om Ryssland

[Moa-]
0

Kaktuz; varför är du så aggressiv? Det var en fråga helt utan baktankar.

Att köpa mycket film går ganska lätt då du kan hitta dem för 19 kr/st, det kan du däremot inte med Disney+ eller Astrid Lindgren filmer… Jag undrade helt enkelt om du hittat ett mer förmånligt sätt att handla eller om du får betala som oss "vanliga" ca: 179 kr/film…

Vet inte riktigt hur du kan får det till en konstig fråga?

[Kaktuz]
3

Din mening uppfattades som ett påhopp, och det var inte bara jag som reagerade på det. Kan väl försöka förklara: "Har du räknat ekonomiskt på detta någon gång" tog jag hårt, som om en spark liksom, uttryckligen "har du verkligen råd med detta". Jag har Asbergers, så vissa ord, meningar kan tolkas negativt, fast bakgrunden inte är det. Dock frågade jag vidare just din mening utan att visa alias etc via annan sajt, och det var några som höll med mig, några som förklarade att du kanske ville ha tips. Då kunde du uttryckt det istället tyckte jag. Jag var ironisk i mitt svar, men samtidigt sant, om man prata ekonomi per månad.

Dem Disney+ jag har, har funnits länge, är allså inte nyköpta sista åren. Ända jag köper ny är i så fall om den är repig. Och det har skett tre gånger. Ända dyra av dem alla är Lilla sjöjungfrun Sagan om Ariel som inte många känner till. Pippibox, köpt för åtta år sen typ, dem andra på röda korset, endast för barnen ville se, annars hade jag väl samlat på mig alla dem med liksom. 179 kr ger jag aldrig för en film, man kan fynda via auktion på senaste, och via tex Ica/Konsum för 149 :- De ända som begär 179 kr är väl Åhlens.

Jag kan erkänna att jag har mina perioder, men nu är det på is, förr kunde jag sitta på auktion samt vissa sajter som säljer film, flera gånger i veckan och handlade väl som högst för 1500 kr på en månad. En ända gång för 1000 bara på en annons, då vart det alla Arkiv X-boxarna jag kammade hem med fynd. unde även köpa på mig senaste simpsons-boxen som släppts, men nu sen man upptäckte auktion för -5-6 år sen sparar jag en hel del på det där och kan vänta tills priset blivit kallare.

Kommer en bild sen på hur dem andra hyllorna ser ut, och ja, du kommer väl i princip reagera på dem..

[Moa-]
0

Kaktuz; om man har kännedom om att man ofta misstolkar inlägg, då kan det vara av goda att ta som vana att undersöka personens avsikter, istället för att vara otrevlig och gå till attack.

Mitt inlägg var på intet sätt negativt menat, utan skrivet av ren nyfikenhet om hur samlingen har skapats. Som du sedan skrev var mycket inköpt begagnat och vissa filmer i parti. Vilket är en förklaring till att man till en lägre kostnad kan åstadkomma en mer omfattande samling…

[Kaktuz]
2

Det har jag inte kännedom till förens det sker något tillbaka och det ska redas ut.

Tungan ute

[Kaktuz]
2

Ändrade lite så nu är vissa från första bilden på en annan hylla. Är inte hela hyllan på bild, kommer sedan, har ännu inte fått möbler förflyttade he he

rebeccajansson
1

#19 Jag vill komma hem till dig o se film :)

Halvdansken
2

Min man är också flimnörd och har ca 1500 filmer nu!

Film kan man få tag i betydligt billigare än till 179:- min man köper på olika sajter, mycket från England, och det gäller att hålla koll på när de har rea och kampanjer.

Jag uppfattade också Moas fråga om ekonomin som ganska osmidig. Om du vill veta var man kan köpa billig film så fråga det istället.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MissInAction
0

Hej Halvdansken! Det var längesen jag såg dig Glad

Amazon finns ju också att köpa ifrån. De har ofta kampanjer och fri frakt. Man får vara noga dock med att kolla regionerna på filmerna man köper, och att de har det språk man vill ha Tungan ute

Kluring om Ryssland

Halvdansken
0

Amazon, Play, Cd-wow, CDon, Moviezoo …

Vi har regionsfri spelare, det är enklast så.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kaktuz]
0

Flört

Greigh
0

Här är min första samlings-plats:

Greigh
0

Här är min andra samlings-plats:

MissInAction
0

En och annan film! Skrattande
Hm är det en iller högst upp på hyllan till höger??

Kluring om Ryssland

Greigh
0

Jag började med min samling för 5 år sedan. Har länge prioriterat filmer först och tagit allt annat i efterhand. Yes, jag är samlarberoende och det är inget jag direkt är stolt över. Nu för tiden har jag dock inte samma möjligheter som tidigare, men film är ändå något som betyder mycket för mig.

Min dyraste film i samlingen kostade 750:-
De finns många dyrbara rariteter som kostar allt från 300 - 700:-/st
Men nu för tiden kollar jag främst efter lägsta pris möjligt, för ekonomins skull.

Greigh
0
MissInAction
0

JA! Menade mink. Men jag fick inte fram ordet, så det blev iller Skrattande

Hur kan en film komma upp i såna priser? Vilka är det?

Kluring om Ryssland

Greigh
0

Miss:
Haha, nära ändå ^^.

Det är rariteter. Filmer som bara tryckts upp i 500 exemplar osv.
Den som kostade 750:- var en signerad och handnumrerad August Underground's Mordum, 2-disc edition.

MissInAction
0

Hehe ja, hyfsat nära Tungan ute

Ursäkta min okunnighet, men vad betyder det att den är handnumrerad?

Kluring om Ryssland

Greigh
0

Handnumrerad betyder att regissören personligen har skrivit t.ex nr 36/500 exemplar, på omslaget, samt signerat med sin autograf som ett tack för att man stödjer t.ex den oberoende smalfilms-industrin :)

MissInAction
0

Jaha! Då har jag lärt mig något nytt Skrattande

Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
0

Omgjort igen, få inte till det alls ha ha, men nu får det vara nog med den hyllan.

Återkommer med bilder 🤪

Greigh
0

Det är skitsvårt att bli nöjd, brukar själv stå i flera timmar och sortera :P

[Kaktuz]
1
[Kaktuz]
1

😍

[Kaktuz]
1

😛

[Kaktuz]
1

😊

[Kaktuz]
1

🙂

[Kaktuz]
1

🤪

[stblues35]
0

Men oj vad filmer du har..blir ju lite till mig😃

[Kaktuz]
2

#43 antalet spelar inte mig så stor roll, då jag samlar på mig just speciella, så folk som skriver att dem har flera tusen hemma kan inte ha många som är bra ha ha

Till dig ? 🤦‍♂️ Ha ha att skriva på se-listan ? 😈

Greigh
0

Är väl upp till personen ifråga vad som är bra eller ej, men sedan finns det ju dom som köper på sig massa filmer bara för att, helt utan något inlagt intresse överhuvudtaget.

Jag kan tänkas ha en hel del, men det är filmer jag faktiskt tycker är bra. Allt dåligt säljer jag bort på film-mässor och ebay.

[Kaktuz]
1

🤪

[Kaktuz]
1

🤓

[Kaktuz]
1

🤔

MissInAction
1

Woho!! Ordning och reda 😃
Plötsligt känns min filmsamling rätt så patetisk.
Fast jag har ingen plats för dem, min bokhylla är full med böcker. Tror jag ska lägga filmerna i en papperskasse och ställa i garderoben ☺️

Kluring om Ryssland

[stblues35]
0

#49 Din också? Känns som en droppe i havet det en annan har 🙂

[Kaktuz]
1

#49 Ha ha jag ha filmer i pappkassar med, dem til lsalu… *host* sex st..

#50 Ärch, mina är som sagt klassiker, samlingar och toppfilmer, inte många är dagens liksom 🤐