vampyr filmer
jag undrar om ni vet nån bra vampyr film jag kollade på låt den rätte komma in då blev jag intreserad av vampyr filmer så jag undrar om ni har nått bra tips på vampyr filmer.
Vad för typ av vampyrfilmer gillar du? humor/action/skräck romantik? det finns så otroligt många olika vampyrfilmer
Queen of the Damned från 2002 skräck/fantasy film med inslag av hårdrock. Brandon Lee & Aaliyah.
The Crow från 1994 är rätt hyllad film men kommer inte ihåg om det är en vampyrrulle. Action/thriller & fantasy. Finns 4 Crow filmer. Brandon Lee har huvudrollen.
En vampyrs Bekännelse från 1994. Ett mästerverk. Drama/äventyr & skräck. Med kändisar som Brad Pitt, Tom Cruise, Christian Slater, Kirsten Dunst & Antonio Banderas.
30 Days of Night från 2007. Rätt spännande & brutal tycker jag. Thriller/skräck med bla Josh Hartnett
Frostbiten från 2006. Svensk film påminner om Låt den rätte komma in. Komedi/skräck
Blade från 1998. Action/thriller & skräck. Helt okej film med Wesley Snipes. Finns 3st Bladefilmer.
Bram Stoker`s Dracula från 1992. Helt okej Draculafilm med Winona Ryder mm.
jag tycker om spännande vampyr filmer
Jag bara äääälskar twilight. Den borde du verkligen se!
Den sista breaking dawn 2,går på bio nu. Men det kanske är bäst du ser ettan innan du ser den sista..
HAHA.
Men du kanske redan sett den?
jag har sätt twilight filmerna 100 gånger dom är jätte bra
Underworld är helt ok rulle.
Jag, ett monster. En film från 1971 som är baserad på Elisabet Báthory, en ungersk grevinna som drack och badade i unga kvinnors blod för att bevara sin ungdom och inte åldras.
Om du gillar serier så är True blood kanske någonting för dig 
Van Helsing kanske? fast det är ju lite Frankenstein med och annat..
Van Helsing är mkt bra film.
Dark shadows finns också. Komedi baserad på serien med samma namn som gick för kanske 40år sedan? Jonny depp i huvudrollen, regi: Tim burton :)
dark shadows såg jag på bio och köpte filmen för några dagar sän men den är jätte bra
såg the crow den var bra men det var ingen vampyrfilm.
Ingen film, men the vampire diaries serien är bra!! Just nu är det fjärde säsongen (även sista tyvärr) som går att se!
#13 Är det den sista? jag har läst någonstans att det är möjligt att det kommer komma 6 säsonger?
#14 Vad jag läst och hört är det de! Men du menar alltså att det kanske kommer 2 säsonger till???? :o :D
#15 Ja, iallafall enligt denna sajt: http://vampirediariesblog.webblogg.se/
Och de verkar ju ha ganska stor koll..
#16 länken öppnas inte :( men hoppas hoppas hoppas detta inte är sista! :D
Men åhhh jag vill inte att TVD ska ta slut!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#19 Haha inte jag heller
, men det är förhoppningsvis några säsonger kvar 
Jag vänder mig om och spanar in mina hyllor och skriver följande titlar:
The lost Boys (en tvåa finns men kass till tusen)
From Dusk till Dawn (se inte tvåan, trean, det förstör ettan totalt)
Hotell Transylvanien (ej "hemsk")
Blade (efterföljare finns)
Underworld (nämnd innan men det finns fler än en)
Skräcknatten (rätt go med lite humor i med)
Vamps är bra men den är typ inte läskig
Rekommenderar verkligen 30 days of night. Den är så myysig.
1 - the crow är INTE en vampyrfilm, men ack så bra ändå!;)
True Blood är mitt tips, även om det är en serie.
Abraham Lincoln Vampire Hunter ska vara bra. Jag har inte själv sett filmen, men jag har läst boken och den är absolut inte så fånig som den låter utan man hanterar det hela seriöst. Vad jag har hört gör man samma sak i filmen, men med lite mer action (vilket inte är så konstigt då det är samma regisör som till Nightwatch, som för övrigt också innehåller en del vampyrer, men inte så många så jag skulle kalla det vampyrfilm)
Jag har sett ovan nämnda och helt oki med temat vampyr 😊
Twilight :DD
Nyoom ♥