Film iFokus

Film

Etikett: filmhjälp
Läst 663 ggr
Emmetem
0

Vilken film?

Såg en man som skrev detta på en internethemsida:
"När jag var yngre såg jag en film, tror den är gjord mellan 1990-2002.
Den va bara sååå bra och vill gärna se den igen.
Kommer bara ihåg några klipp ur den.
Det som är dumt är att jag kanske blandar ihop 2 olika filmer som jag inte minns namnnet på.?

två män sitter i en bar och tävlingssuper deras gäng hejjar på (typ 6 pers i båda gängen), och utanför brinner en lada upp, och i ladan har en knäpp gubbe glömt sin docka (gjord av halm) som han har som sin fru och blir ledsen.
Senare så tror jag att de gäng som super tävlar mot varann om en flagga nånstans, så de skiljs åt.
Senare på kvällen ligger ett av gängen framför en brasa ute i skogen så kommer en björn. alla ligger dyrstilla och så säger en av dom att det kliar på näsan, dom andra säger liksom "nej nej gör det inte" , men han orkar inte låta bli. Då ser björnen det och släpar med honom ut i skogen. Alla tror att han dog. Men senare i filmen får man se att han överlevde och bara blivit av med ett ben.
Sen så har jag ett svagt minne av att det är två män som hittar en stuga i skogen där dom letar efter något. dom blir osams och sen träffar de på björnen igen.
Det sista jag kommer ihåg är att nån i filmen blir sjuk och att en måste klättra upp och hämta ett speciellt fågelägg som ska bota den sjuke.
Och sen får man se när det ena gänget vinner.
Det gänget som förlorar står nedanför och ser besvikna ut (en i förlorargänget har en hund).

om nån kommer på vad det är för film/filmer så snälla skriv!
Alla förslag är av intresse!"

Har ni någon aning? :O

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

MissInAction
0

Hmm öldrickar-tävlingen kan jag tänka mig är Beerfest 🤔
Det med björnen låter småbekant men jag kan inte komma på vad det skulle vara..

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Emmetem
0

Åh, tack så mycket! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[stblues35]
0

Björn filmen kan vara den här med Seth Green,Matthew Lillard och Dax Shepard.."Without a paddle"

http://www.imdb.com/title/tt0364751/

Men den första och sista låter lite som "Almost Heroes" Där klättrar Chris Farleys rollfigur upp i ett stort träd för att ta ett ägg från en örn(tror jag det var) fast han lyckas inget vidare med det 🙂

http://www.imdb.com/title/tt0119053/