Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 766 ggr
Enecrona
0

hemmabio?

jag är inte riktigt hemma på detta området. Någon som vet om det går att få den normala tv-mottagningen i hemmabiosystemet? Kan man surround-ljud på en film som visas på kanal 1 tex? Går det att i så fall att få på alla hemmabiosystem eller måste man välja något speciellt?

Vilka kriterier kollar man på när man väljer? söker ett ganska billigt…

t0bias
0

På min hemmabio har jag en funktion som tar vanligt stereoljud och gör om det till 5.1 ljud. Det låter riktigt bra faktiskt, även om man inte kan jämföre det med det äkta Dolby Digital eller DTS.

Jag kan välja Pro Logic Emulator när jag kollar på tex en film som inte stödjer riktigt surround.

Om du har digitalTV så sänder ju en del kanaler i riktigt surround (tex canal plus), det är ju att utnyttja hemmabion på rätt sätt.

Jag har ett hemmabiopaket från HiFi-klubben som kostade 12000 för 2 år sedan. En NAD L-70 med DALIhögtalare. Det är väl en prisnivå som ger bra ljud för relativt lite pengar (jämfört med finlyssnarna). Dessutom spelar det riktigt bra ljud med vanliga CD-skivor. Sen med räntefri avbetalning är det ju praktiskt taget gratis :)

Snacka med HiFiklubben, dom brukar kunna sina saker.

[slo]
0

Haha, intressant. Det är en nästan exakt lika dan tråd i hemmet-delen :)