Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1087 ggr
Faxlin
0

Tre Solar

Ja, det skulle jag vilja ha nu. Så kanske snön försvann och det blev sommar någon gång.

Fast nu är vi på film sidan och inte väder, så här ska pratas film. Min fundering är om någon fler än jag sett denna helt underbara film. Hade aldrig hört talas om den, utan köpte den av en slump egentligen. Men hur bra som helst. Trots att jag inte brukar tycka om sorgsna slut.
Har ni sett den?
Vad tyckte ni om den?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stefan
0

Wow, när jag såg rubriken så trodde jag vi skulle få höra världens sågning…men så fel man kan ha :)

Jag kommer ihåg när den gick upp på bio och den recenserades i bland annat nyhetsmorgon och Filmkrönikan. Såvitt jag kommer ihåg så blev den rätt totalsågad och utsedd till en av de största kalkoner på rätt länge inom svensk film. Fast man ska inte lyssna på andra utan bilda sig en egen uppfattning. Blir allt lite sugen på att se den bara för det :)

Faxlin
0

Jag kan verkligen varmt rekomendera denna film. Så fylld av bra skådespelare som gör ett otroligt jobb och så handlingen som verkligen följer som en röd tråd genom hela filmen. Lite fräcka i orden ibland så kanske inget man bör ha barnen med när man ser. Annars en riktigt gripande film. Men med en del skratt ställen.

Fast jag brukar tycka om de filmer som sågas av expertisen faktiskt.

Audiatur et altera pars

Oskar
0

Oj…jag väntade mig också en sågning. Var visserligen en hel del skådisar med som normalt kan vara duktiga men i den här filmen tyckte jag inte mycket blev rätt. Men du kanske hittade något i filmen som jag missade. :)

Oskar

Anne
0

Jag håller nog med Oskar här, den här filmen var definitivt inte min kopp te…

Faxlin
0

Jag såg den som en oerhört djup film. Men som sagt var, alla ser filmerna olika. Jag tycker den var super;-)

Audiatur et altera pars