Film iFokus

Film

Etiketter: skräckrysare
Läst 1097 ggr
Greigh
2

The Splatter & Gore Department

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag slänger upp en schysst tråd till oss alla som gillar den mer extrema film-sorten. Kom gärna med förslag på låg/noll-budget-splatter när ni ändå är i farten, det uppskattas i denna tråden!

Själv har jag varit en stor beundrare av bl.a splatter-filmer sedan mycket tidig ålder. Jag är uppväxt (likt många andra) med Peter Jacksons debut-filmer innan han blev mainstream-regissör/producent. Min första riktiga splatterfilm som jag såg var förmodligen "Bad Taste", den debuterade jag med när jag var 7 år gammal, sedan dess har utforskningen nått fram till film-regissörer som Andreas Schnaas, Olaf Ittenbach, Timo Rose, Jörg Buttgereit, Uwe Boll och dessa tyska små lirare, fram till Lloyd Kaufman, Ryan Nicholson, Alex Chandon, Jason Eisener, Joe Castro osv.

Men allt i denna tråden handlar inte bara om splatterfilmer förstås. Här publicerar vi tips om den mest extrema filmsorten. Allt från Lloyd Kaufmans roliga splatterfilmer, till Lucifer Valentines äckliga och förnedrande Vomit-Gore Trilogi.

Hugg i med titlar som Tromas ultimata skrattkalas: Poultrygeist, Kanadas värsta seriemördare Le Bagman, och Alex Chandons svar på bot av AIDS - Drillbit så väl som vidriga och förnedrande Japanska Women's Flesh: My Red Guts, Tumbeling Dolls of Flesh eller varför inte Eric Stanze's Scrapbook, Fred Vogels August Underground-serie och det mest obskyra du kan finna på marknaden.

Fram med tips, tycke och tänke och allt vad den här tråden kan innehålla!

Jag börjar med en trailer på Necrostorm's senaste film **Taeter City:

**

Greigh
1

Från regissören som gav oss "Gutterballs" och "Hanger" kommer här nu "Famine" från 2011:

Greigh
1

En sjukt galen film av **Aramis Sartorio
**Rekommenderas starkt till alla splatter-fanatiker:

Grodan
0

LOL, jag gillar sällan lågbudget, det känns mest som om några har fest med en kamera

fast ibland kan jag glo lite…Taeter City har jag sett bitvis

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Greigh
0

Det är ju det som är charmen med lågbudget, att hitta alla fel och brister :)

Men sedan finns det snygga lågbudget-filmer också. Det beror ju på hur regissören har valt att bygga upp filmen.