Är inte så förtjust i svenska filmer, men Josef Fares film Kopps är ju underbar! x)

Smala Sussie=D!
#2 Såg smala sussie igår, mk bätttre än vad jag kommer ihåg :D.
Ikväll blir det nog tillsammans, jalla jalla eller snabba cash, får se.. Men någon som sett dom filmerna, och vad tyckte ni om dom isf? :)
Fucking Åmål
/Fridaybrew
Jalla Jalla , filmen G
Fanny och Alexander! Förstås!!!
Mycket svår fråga.Finns det verkligen bra svensk film? Efter lite tanke bryderi kom jag fram till att Ett anständigt liv va en jäkla bra film
Det finns ganska många svenska bra filmer, såg precis klart på Patrik1,5.. Lite smårolig faktiskt :)

Nu kom jag på en annan riktigt bra svensk film, Den Bästa Sommaren=)!
#9 . Vad är den filmen om? :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 . Där har du=) http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=315097
Lite små klipp från Den Bästa Sommaren också=)..
Tja jag tillhör inte dem som är överdrivet stort fan av svensk film men bästa svenska film just nu är eg. 3 st d.v.s. Milleniumtriologin:
*Män som hatar kvinnor
*Flickan som lekte med elden
* Luftslottet som sprängdes
o man bör se alla 3 för att få hela storyn. Givetvis är Stieg Larssons böcker steget vassare, men filmerna återger ändå böckerna mycket bra o tillsammans utgör dessa 3 det bästa svensk film har producerat på mycket länge.
Beroende på vad man menar med svensk film så är ju Lukas Moodyssons (svensk regissör, manusförfattare) filmer alltid bra, om än bisarra och något morbida.
Astrid lindgrens filmer skall man inte glömma. Dom hör till favoriterna enligt mig ^^
Make Pasta not War, Vee~
#14 Nja. jag har aldrig riktigt tyckt om hennes filmer, bortsett från när jag var liten alltså. Tycker de är för helylle och sockersöta x)

Mitt liv som hund är underbar tycker jag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
De första Jönsson-liganfilmerna tycker jag om, tittar dock inte så mycket på svensk film.
Falk Filmer. Inte alla, men första och några till.
Så som i himmelen.
Men egentligen gillar jag inte Svensk flm
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Tomten är far till alla barnen
Bra vet jag inte, men jag tycker svenska filmer kan vara lite roliga och att det lite småtöntiga och pinsamma kan vara rätt roligt och avkopplande att titta på.
Jag gillar t ex Nina Frisk, Allt om min buske, Populärmusik från Vittula.
Och jag tycker det är roligt att titta på "gamla" svenska filmer som Ingen kan älska som vi eller G som i gemenskap. För idag ser jag på dom på ett helt annat sätt än när jag var tonåring.

Ingen.
under ytan!! väldigt tragisk men grymmt bra!
Det finns en del bra faktiskt.
Beckfilmerna med Gösta Ekman som Beck
Livet är en schlager
Strul och Drömkåken
Miniserie men ändå, Fasadklättraren
Om man ser till "nyare" filmer så är min favorit Masjävlar. Läste att Maria Blom håller på att spela in en ny film i dalarna just nu, http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2812&artikel=5323520
Fucking åmål, Tjenare kungen och Bombay dreams!!
Hm.. Beck-filmerna, Ondskan och Den bästa Sommaren,
Sommaren med Göran och Tomten är far till alla barnen :)
lillebror på tjuvjakt! TIPS TILL ALLA!
Oj jag har flera kandidater faktiskt.
En klar favorit sedan barndomen är fortfarande Ronja Rövardotter.
Lilja 4-ever
En kärlekshistoria
Jungfrukällan
Att angöra en brygga - hatkärlek men den är ju för underbar
Repmånad
Alla vi barn i Bullerbyn
Jalla! Jalla!
En sång för Martin
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag har svårt för svenska filmer men jag gillar filmerna Kyss mig, Lilja 4-ever, vingar av glas, fucking åmål och Milleniumtriologin. Det finns säker fler filmer men kommer inte på flera just nu.
"You only live once so just go fucking nuts." - Mitch Lucker
Instragram : Quennielee sägs det. ^^
Astrid Lindgren-filmerna <3 Brukade ogilla svenska filmer när jag var yngre, men inte längre! Kan dock inte komma på någon favorit just nu…
Här är mina femmor och fyror:
- Fucking Åmål
- Så som i himmelen
- Millenium-trilogin
- När mörkret faller
- Tjenare Kungen
- Ondskan
- Grabben i graven bredvid
- Emil i Lönneberga
- Flickan
- I rymden finns inga känslor
- Jalla! Jalla!
- Kopps
- Jävla pojkar
- Patrik 1,5
- Sebbe
- Simon och ekarna
- Skenbart
- Sunes sommar
- Tillsammans
- Vuxna människor
#31 Åh ja, I rymden finns inga känslor är ju helt underbar! Har sett den tre gånger tror jag 
Spring för livet, gammal film från 90-talet med Jakob Eklund i en av huvudrollen.
Den tar upp fördomar och många aktuella ämnen, och är minst lika aktuell idag som den var då!
Blanksteg; När mörkret faller finns det två, en från 1960 och en från 2006, vilken syftar du på?
Om det är den från 2006 så håller jag helt med dig! Samma grund som Spring för livet ovan…
#34: Ja, den från 2006 menar jag :)
Misstänkte det, men alltid bra att dubbelkolla, vissa gillar äldre filmer mycket mer än mig… =)
Kan updatera med filmen "kronjuvelerna". Den har överraskande bra för mig o_o wow wow wow till den filmen säger jag.
haha, kanske bafa jag som tycker det XD.
Make Pasta not War, Vee~
Jag saknar dig, fröken sverige och i rymden finns det inga känslor tycker jag är typ jättebra =)
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
I Rymden finns inga känslor gick väl på TV för några dagar sedan? Skenbart är grym, jag gillar även Maria Bloms filmer, läste förresten att hon nyligen avslutade inspelningen av hennes nya film Hallåhallå som nämndes lite högre upp i tråden.
Det finns ju en massa fina svenska filmer!
Hasse och Tage-filmer är helt underbara, Släpp fångarne loss, det är vår, Äppelkriget och Ägget är löst! är några av favoriterna.
Kan inte riktigt bestämma mig för en "bästa" då de finns så många bra filmer.
Men några i topp, efter ovan nämnda, är Tillsammans, Vuxna människor, Änglagård, Yrrol, Jag saknar dig och milleniumtriologin.
_No way! Yes way!
"Vem älskar Yngve Frej" gillar jag skarpt.
/Maria
jag har inte sätt så monga svenska filmer men av dom jag har sätt är låt den rätte komma in min favorit.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mannen på taket från 1976 är i alla fall den bästa svenska polisfilmen. Det är ett mästerverk. Finns ingen svensk film i den genren som är i närheten.
Så som i himmelen, beck-filmerna och millenium treologin! Den som handlar om två tvillingar varav den ena blir påkörd och dör har en fin handling men uselt skådespel, tyvärr har många svenska filmer det tycker jag.. :/
Svårt men Ondskan tycker jag är riktigt bra! :)
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
Sound of noice, jag visste inte att det fanns en så bra svensk film innan jag såg den! Den är ite konstig men sevärd.
Filmen G är en favorit också!
Ogillar vanligtvis svenska filmer, men fullkomligt älskar Gitarrmongot.
Evil ED är annars en tidlös klassiker eller Sex, Lögner & Videovåld.
Fast iofs fungerar Ingmar Bergmans filmer titt som tätt, eller Max Anderssons och Henrik Möllers kortfilmer.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm