The Hobbit - risk för spoilers
Har ni sett filmen och vill ventilera vad ni tycker?
Jag vet inte hur tråden utvecklar sig så jag sätter en spoilervarning i rubriken tills vidare
Jag och sambon såg filmen igår. I 2D eftersom jag har begränsat 3D-seende och vi inte är så förtjusta i den teknik de använder i biograferna.
Måste säga att jag är nöjd! Jag har haft så svårt att förstå hur de ska kunna fylla ut 3*3 timmar film på en så pass kort bok! Och nu har jag fått en förklaring. Det är så mycket som händer i filmen som inte händer i boken. De har verkligen dragit ut på saker och ting och gjort mer av det. Och för mig funkar det, jag gillar det!
Mer av det goda ♥
Gillar särskilt Radagast-historien och grejen med The Necromancer. Ska bli spännande att se om de gör något mer av det. Vad tror ni?
Gillade också scenerna med Gollum. Tyckte om känslan i dem.
Och örnarna! ♥ Bäst i hela filmen, tycker jag 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag tog spoiler-risken! (Nää, har ju läst boken ju!
)
Det känns som helgerån att inte se den här på bio, måste komma iväg snart!
Har också sett filmen nu, och jag blev tyvärr besviken. Jag hade höga förhoppningar så… Jag tyckte den var för barnslig, jämfört med Sagan om ringen-filmerna. Men i efterhand så har jag ju fått reda på att boken riktar sig till barn. Skall se den igen så småningom, när den kommer ut på DVD. Ska nog ta och läsa boken också.
Hehe ja, då blir du ju mindre spoilad kanske! Fast som sagt, filmen skiljer sig en hel del från boken hittills
men hos mig går det hem.
Ja den är nog rätt så snäll om man får säga så. Vad har de satt för åldersgräns på filmen? Det borde kunna bli lite blodigare i sista filmen, men det beror ju helt på hur de väljer att filma. I vilket fall som helst så bör det bli mer action i film två.
Jag hänförs alltid av de vackra landskapen i de här Tolkien-filmerna ♥ Jag tycker att de bidrar så mycket till stämningen!
Kluring om Ryssland
#3: De har satt åldersgräns 11 på den. Borde ju ha fattat innan att den skulle vara lite barnslig med tanke på åldersgränsen :P Ibland kopplar inte hjärnan vissa saker.
Jo fast en film måste ju inte vara barnslig bara för att den inte innehåller blod eller naket
eller vad det nu är för kriterier de använder sig av, jag har inte stenkoll ska erkännas.
Kluring om Ryssland
#5: Ja, det har du ju helt rätt i! :P
Jag har inte läst boken men över lag tyckte jag om den. Den var lite för lång tyckte jag för att se i en enda sittning på biografen, vissa scener kunde kortats ner osv. Detta skulle dock kunna ses som ett litet konstnärligt drag av regissören att få ge tittarne en djupare upplevelse och inte vara "pang-på" allting hela tiden, låta saker och ting ha sin gång utan att stressa. Efter 2 h skruvade jag mig dock lite i stolen och undrade hur långt det var kvar.
De lyckades med att hålla den intressant hela filmen tycker jag och det hela var både snyggt utfört och gjort. Den kunde som sagt vara liite mer seriös här och var, det var mycket skämt på skämt. Jag hade höga förväntningar dock och de blev uppfyllda, så jag är mycket nöjd :)
Får ta och läsa boken innan nästa film
Lite lustigt att det är flera som har nämnt att det var lite mycket skämt i filmen, särskilt av dvärgarna. Skämten är ingenting jag minns särskilt väl alls
utan det jag faktiskt minns mest är det visuella och stämningsfulla och de kritiska scenerna, om man kan säga så.
Enda nackdelen jag erfor var att stolen jag satt på kändes lite väl hård mot slutet, annars tyckte jag att tiden flög iväg och jag hade inte tråkigt en enda stund 
Kluring om Ryssland
jag gillade den humor som var inbakad i filmen ja, det var ett bra avsteg från allvaret i striderna m.m.
och sceneriet sen! vem kan inte älska alal fina bilder? :O
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3