Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 5610 ggr
[Airo]
0

Övernaturliga serier-tips

Då jag och min mamma är väldigt mycket för övernaturliga serier, så skulle det vara kul om ni kunde ge lite tips på serier ni tycker är bra. Glad

Med övernaturligt menar jag då t.ex serier med varulvar, vampyrer, häxor och dinosaurier..

De vi har sett/ser:
The vampire diaries
Teenwolf (min mamma tyckte dock den blev tråkig i längden)
Primeval
Terra nova
Beauty and the beast

Så.. kom gärna med tips som ni ger mer än 5/10 i poäng på. Hoppas på något sevärt!

nottheonly
0

Supernatural
The walking dead
True Blood

Är tre serier jag och min mamma brukar kolla på tillsammans Glad

MissInAction
0

Åh The Vampire Diaries Skrattande

Hm räknas Medium? Jag skulle nog inte räkna det som övernaturligt kanske, men en del kanske gör. Jag följde den för några år sedan men nu har jag tappat bort mig. 

Smallville (mer superhjälteserie, men kanske räknas?)

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Airo]
0

#1 True Blood har jag sett, dock inte säsong 5. Har bara sett första avsnittet, tror jag.. om inte andra också. Funderar på att kolla klart på den nu dock.. är de andra avsnitten bra? Glad

The walking dead har vi också sett, rikigt bra. Men vi är som sagt mer för vampyrer, varulfar, häxor och dinosaurier.

Supernatural.. vad handlar den om egentligen?

#2 Vad handlar Medium om? Är den bra? Glad
Smallville har vi också kollat på, dock inget vi är så mycket för, haha..

Nu när jag fick tänka efter lite också, så kom jag att tänka på The Gates.. hrm..

MissInAction
0

Då är nog Medium inget för dig. Det är som en detektivserie med dramainslag och huvudfiguren ser saker som hjälper henne i yrket. Men inga vampyrer och grejer, vad jag minns.

Åhh apropå vampyrer!! Jag vet inte hur gammal du är, men när jag var liten på 80-talet så gick det en serie för barn, som handlade om vampyrer. Tror att den hette Der kleine Vampir, men jag har tyvärr inte lyckats hitta den så jag kan se den igen Rynkar på näsan kanske är lika bra… att bevara de bra minnena.

Det känns som att jag har fler namn på tungan, men jag får be att få återkomma när jag kommer på det!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nottheonly
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Har inte heller sett säsong 5 än, eftersom jag och mamma brukar kolla på de tillsammans så väntar jag på att säsong 5 ska komma ut på dvd Glad

Supernatural handlar väll om alla möjliga övernaturliga väsen Flört

dermot
0

Ghost Whisperer kanske inte räknas som "övernaturligt" så som ni tänker, men på sätt och vis är det väl det också. I vilket fall så är det bra! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Och Grimm måste ni se! Min favoritserie just nu efter Beauty and the Beast i denna genren. ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Airo]
1

#6 Är inte så mycket för Ghost whisperer, händer inte så mycket där ju ;)

Grimm har vi också kollat på, men inget för oss, haha.

[Tilde]
0

Min favoritserie just nu är Grimm!! :D

Den är baserad på sagor av bröderna Grimm och handlar om polisen Nick, som får veta att världen är full av fler slags monster än han fick lära sig i polisskolan. Flört

[Airo]
0

#9 Som jag sa till Annika, så har vi redan kollat på den men inget vi fastnar för. Vi vet även vad den handlar om.. Flört

[Tilde]
0

#10 Jaha, hittade inget inlägg där det stod!

[Airo]
0

#11 Jodå, står i inlägget innan du skrev :)

dermot
4

Men va!! Förvånad HUR kan ni inte gilla Grimm? xD

// Anka

[Airo]
1

#13 Tycker den är rätt töntig.. Oskyldig

Blanksteg
1
  • Buffy the Vampire Slayer (vampyrserie, med inslag av varulvar och häxor)
  • Angel (också en vampyrserie)
[Kaktuz]
2

Grimm satt man bara och "jaha"-de åt…

Arkiv X

[Tilde]
0

Man kan ju inte tycka att Grimm är tråkig/töntig och samtidigt titta på True blood eller Buffy xD Tungan ute

[Airo]
0

#17 Kan ju säga att jag inte tyckte om True Blood direkt heller :P
Sen kan man ju inte direkt jämföra True Blood med Grimm :P

Aldrig kollat på Buffy, så.

[Tilde]
0

#18 Vad gillar du för slags övernaturliga filmer och liknande då? :)

Alltså inte förslag på serier (som du skrev i #0) utan mer vad för genre eller slags handling som tilltalar dig.

[stblues35]
3

Supernatural som några andra skrivit redan är bra :)

[Airo]
0

#19 Som jag skrivit, sådant som påminner om The vampire diaries, Beauty and the Beast, primeval / terra nova ;)

Grodan
0
Cafesinner
1

Buffy the vampire slayer
Doctor Who (från 2005)
The secret circle
Flashforward
Fringe
True Blood
V

AnnaMoonshadow
0

Buffy och Supernatural som många redan nämnt. Sen har vi ju Dark Angel också :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3