Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1017 ggr
checkbox
0

Tips på fantasy-filmer?

Hallå! Tänkte kolla om någon har något tips på schyssta fantasy-filmer (och filmer åt det hållet)? De som jag tidigare har kommit på är:

The Golden Compass
Red Riding Hood
Alice in Wonderland
Underworld
Mortal Kombat
Trolljegeren
Snow White and the Huntsman
Stardust
The Last Airbender
Never Ending Story
Thale
Hansel and Gretel Witch Hunters
Jack the Giant Slayer
Alien
Predator
Alien vs. Predator
The Twilight Saga
Harry Potter
Matrix
Resident Evil
X-Men
The Lord of the Rings

Finns säkert ett flertal till som jag redan har sett och sådär, men hade varit kul med mer tips! Glad

MissInAction
0

Oj, ja det finns ju en del där.
Glöm inte den tecknade Lord of the Rings också Glad Själv tycker jag dock att den är förfärligt tråkig - men alla tycker ju olika! 

Dogma
Bridge to Terabithia
Beetlejuice
Edward Scissorhands
Narnia-filmerna (och serien)
The Crow - gränsar väl till fantasy
Enchanted/ Förtrollad
Excalibur
Familjen Addams
Spiderwick
Gods Army
The Prophecy

Sedan finns det en hel del animerade också och då blir listan ungefär dubbelt så lång Tungan ute

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

checkbox
0

#1 Haha, tack! Ser att du är ett Tim Burton-fan? Flört. Haha. Glömde skriva upp hans filmer. Men finns några som du nämnde som jag inte har sett, så ska kolla upp dem! Och nej, jag är inte ute efter animerade filmer Glad

MissInAction
0

Ja det kan man väl säga Tungan ute Fast han har gjort så mycket så nu börjar det kännas som att han får ta några rejäla kliv och förändra sig lite..

Det är några av de jag skrev som jag själv inte sett också, bland annat Spiderwick, och så har jag bara sett första Narnia-filmen hittills. Älskar dock boken och den gamla serien!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

checkbox
0

#3 Jag har sett Spiderwick faktiskt, riktigt bra! Den får du ta och se Glad.

Fler förslag är välkomna!  Skrattande

Sigrun
0

ehm Alien är mer SCIFI än fantasy men sure..

Anywho: jag gillar: Beowulf, Sagan om ringen trilogin, Dark kingdom: the dragon king, the 13th warrior, 10:th kingdom.

[RC1393]
0

Se inte Avatar the last airbender i alla fall… Särskilt inte om du sett serien, det går inte att komprimera ihop ca 20 avsnitt till en film :S