Vad gör du i helgen ?
En OT tråd att skriva vad man planerat att göra i helgen som dyker fram, eller gjort i helgen som varit.
Den är aktuell hela tiden.
Kul tråd! Hoppas fler kommer skriva i den
I helgen som var så var det på lördagen KulturNatten här i Uppsala, så då var jag och sambon ute på stan och tittade på utställning om Fula Djur, lyssnade på körsång från senmedeltid/renässans och tittade lite på riddarshow med eld och hästar. Var helt okej men så kallt! 
På fredagkvällen gick jag själv på bio och såg Hope Springs. Hade sett fram emot den jättemycket och tyckte om den.
I helgen som kommer väntar månadsmöte med Uppsala Slug Club, som är stans egen Harry Potter-förening. Den här gången ska vi ha tema magisk litteratur, för att Hermione fyller år någon gång i närheten av det datumet 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Själv fixade jag om tavlor i barnens rum ha ha men blev jag klar eller ? Ne det får tas nästa helg. Eller idag, dem är lediga ändå idag ^^
Nu kommande hade jag tänkt möblera om helt i tre rum, flytta på allt. Få se hur ont i arm jag har om jag kan det 
Helgen som var firade jag min födelsedag med lite fina vänner, förfestade hos mig och drog sedan ut och dansade. Fick så fina grejer, bl.a. två hemgjorda saker från mina pysselvänner - ett par stickade/virkade benvärmare i svart och lila samt en pärlad, regnbågsfärgad pratbubbla där det står "Saga" 
_No way! Yes way!
#3 Grattis i efterskott
Vad underbara grejer 
Ska lägga dotterns första jultidningsförsäljningsorder. Försöker jaga lite köpare men inte lätt, man känner inte många. Erbjuder även att jag står för portot för frakt pga milen emellan. Vill så gärna att hon får den premie hon önskar, hon är så duktig, för att vart första gången samt med hennes adhd kan hon inte sträcka sig för långt hemifrån.. Det företag hon säljer för är också det billigaste jag stött på.. Otroligt, dem kunder som beställt sa samma sak. -Men, den tidning jag beställde ifrån förra året var dyra..
#6 Själv saknar jag jultidningsförsäljarna! Köpte av en liten tjej för några år sen- det var ju världens service då hon levererade till mitt jobb och allt. Tyvärr har jag inte sett till någon på flera år…
#6 Vad är det för förlag tro??
#7 Så synd.. Tro dem flest yngre är lite lata med det där egentligen. Jag har haft två hos mig, men det var deras första år oxå. Förra året hade jag en.
#6 Bra Förlag
www.brafo.se
#9 Ja mkt synd eftersom jag gärna skulle köpa bara det kom nån försäljare…
#10 Jo jag ha hört det av andra här bara, så jag kör ju via nätet med, att jag står för frakten om någon beställer. 
Ska bjuda min kära mor på bio och se Palme. Jag levde visserligen inte ens när han sköts, men mitt sällskap röstade nog fram denne karl ;)
Idag har jag klätt ut mig till sjöjungfru utanför Operan (kaaallt!!), varit inne och sett Moneybrother och Maia Hirasawa. Är nu hemma och mellanlandar innan teater (Fröken Julie) och efter det avskedsfest med tropiktema för en vän som ska sticka iväg till Asien i tre månader.
Vissa dagar händer inget alls, ibland händer allt på en gång.
_No way! Yes way!
Hua nu i helgen är det utdelning av allas beställningar från jultidningen.. 
Nu ska jag kurerar mitt magont, eller bara vänta på att det går över, genom att i horisontalt läge inta pepparmintste och se en film. Sedan vid 22 ska korven bajsa o ha mat. Efter det ska gnagarna få en bit mat också, sen ska jag sova.
Imorgon ska jag städa till alla gnagarna. En snubbe kommer kl 15.00 med ved. Om jag är pigg och mindre ontig i magen imorgon kanske jag orkar göra något husligt på mitt ruckel till hus, fast det är svårt med lusten också… Kanske bakar jag en äppelpaj till mig o djuren o mumsar på kvällen till en film.
Söndag får jag besök.
Försöka kurera mig från förkylning och hosta som gör att man inte kan sova på natten..
Jag forsätter lite på denna tråd. Kan vara kul, ny som man är.
Denna helg blir det att fixa lite god mat, med gott att dricka och avnjuta skräckfilm i min partners sällskap. Egentligen borde väl detta göras på onsdagen. Men med jobb och skola så får det nog vänta!
Vad ska ni göra?
Den helg som varit har man gjort storrensning bland lego-mängden 
Helgen som kommer är oplanerad just nu 
Jag åker till Helsinki/Helsingfors på fredag
Hoppas på att hitta en del julklappar, saker till djuren och kanske ett par kängor/stövlar till mig själv…
#19 Ha så skoj då och god jaktlycka 
#20 Åh, tack
Jag ska plugga och rida. Säkert se någon film också :) Skulle vilja gå på bio men dessvärre går inget som jag kan fara och se med någon kompis :/
Rida i morgon och sen sova. Är gravid så ridningen kommer tömma mig på all energi jag har.
Planera den där förbaskade julshoppen 

Ev blir det lite åkande till nån loppis eller så idag..se om man hittar några spännande filmer kanske eller nått annat skoj?
Jag har varit helt slut hela helgen i princip. Men jag promenerade med en vän i fredags, tog det lugnt igår (tittade på Shutter Island när den gick på TV4) och idag ska jag ocskå bara det lugnt, för imorgon är det en ny arbetsvecka igen :(
Denna helg ska jag slappa, hoppades jag på.. Men de är julskyltning och stora tös ska sälja bullar och annat till klasskassan… BRRR
Julskyltning här i stan med så det blir antagligen en tur dit..får se
Sen imorgon ska jag ta med ena sonen och kolla hockey
I lördags var jag på burlesque-klubb, hamnade på efterfest, sov över där, vidare dagen efter till en vän för lite glöggmyskväll, slutade med film (The other woman) och att jag sov över även där. Kände mig väldigt finklädd när jag åkte direkt till jobbet på måndagen, med en massa tyll, 50-talsklänning och knästrumpor med strumpebandshållare. Som tur var hade jag lärt mig av tidigare misstag och hade extraskor istället för mina horskor. 
Nu blir det en lugnare helg. Filmkväll på fredag, städdag lördag, 2-årskalas på söndag.
Idag kom ett par första små snöflingor, vilket betyder att…vill inte ens skriva ut det, men det rimmar på kul…
_No way! Yes way!
fryser förmodligen…
Nämen grodan..varför då?
#31 hihi… för att det är kallt ju… 
Haha men det kanske blir varmt i heglen?
#33 Jo, jag planerar att röra lite på mig och sedan bädda ner mig under en tjock varm fleecefilt o glo på några rullar… hihi
Haha ok..bra så grodan
Den kommande helgen är tanken att vi ska hinna med massor. Först ska vi försöka gå på Hobbit på bio på fredag och sen är det julbord med sambons jobb på lördag. Vi ska dessutom baka pepparkakshus, hinna köpa lite julklappar och handla hem lite mat är tanken. Fullt upp med andra ord! 
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Här blir det det årliga julmyset med Harry Potter-föreningen på lördag
pepparkaksbak - såklart med magiska figurer - julkortspyssel, julklappar, sånger, fika och annat skoj ♥
Vi ska väl förhoppningsvis hinna med att fixa lite i nya lägenheten också, spackla och sånt.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Nada, mja iallafall inte det många andra gör nu. Här finns tre ljusstakar uppe, inget mer jul-aktigt