Film iFokus

Film

Etikettfilmhjälp
Läst 1426 ggr
rebeccajansson
0

filmtitel?

Jag såg en film för läänge sedan som handlade om ett gäng tjejkompisar som vad jag minns hade som tradition att kidnappa/hitta på något extremt varje år för den tjej i "gänget" som fyllde år. Dom "kidnappar" en kompis trycker ner en golfboll/pingisboll i munnen på henne tejpar igen munnen och lägger ner henne i bagageluckan på en av sina bilar o kör iväg. När dom öppnar luckan så visar det sig att tjejkompisen svalt bollen o kvävt sig själv.

Låter jättegale jag vet men har någon aning om vilken film jag menar? har för mig att dom får kalla fötter & begraver henne eller drar av henne kläderna o dumpar henne så att det skall se ut som om hon blivit kidnappad & våldtagen elr något me. Har för mig att det är en skräckfilm eller thriller?
[deen]
0

Jawbreaker måste det vara, har för mig att den var rätt bra!

[stblues35]
2

Tror också det är Jawbreaker men det är ingen golfboll det är en godis/tuggummi har jag för mig..

rebeccajansson
0

jo den är det :)

[deen]
1

#2 Just det, det är nån sorts jättekaramell va?

[stblues35]
0

Japp precis..jättekaramell. Därför den heter Jawbreaker..har för mig vi hade/har den i Sverige också..

[deen]
0

Ja, har ett vagt minne…men det måste ha varit rätt länge sen Obestämd

rebeccajansson
0

var det de där jättestora stenhårda tuggummit tro? hade en kompis som bröt av sin framtand tack vare en sådan…

[stblues35]
0

Ja det blev ett jäkla liv om den har jag för mig..men längesen var det

[deen]
0

#7 Åh, fy! Det lät inte skönt alls…

[stblues35]
0

#7 Precis den ja..

[Tilde]
0

Jawbreaker är väl en karamell som ändrar smak och färg, men den är ju stenhård och för stor för att suga på (för de flesta) :P

Såg den filmen för lääääänge sedan och tyckte den var riktigt dålig, haha

Sunset_luna
0

#11 ja precis evighetskula tror ja den kallades på svenska, men det hände väl för många olyckor me dom så att dom tillslut försvann minns att min kompis va helt galen i dom när vi gick i typ mellanstadiet..

[Tilde]
0

#12 Jo det tror jag :/ Det finns dock små varianter av dem, som man inte förstör tänderna av (på samma sätt i alla fall, höhö).

[stblues35]
0

#13 Och det går väl bättre att suga på dom också?Glad

[Tilde]
1

#14 Ja det gör det ju, så små som de är xD