Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 281 ggr
johan
0

Bästa Store-bror-ser-dig-filmerna?

Vilka tycker ni är de bästa filmerna där Store Bror spelar en stor roll?

Jag tänker t ex på filmer som Matrix, Enemy of the State, Minority Report med flera.

En av mina favoriter tack vare att den är väldigt realistisk (bortsett från några saker) är Enemy of the State med Will Smith och Gene Hackman. Den blir dessutom bara mer och mer aktuell för varje dag - om inte inaktuell för att samhället kommit längre än filmens tema.

Minority Report är också bra, men lite mer science fiction. Fast med USA:s nya TIA-program (Total Information Awerness) är vi nog snart där, även om det inte är precogs som ligger i en pool och flyter…

Vilka är era favoriter?

Mvh // Johan

Stefan
0

Nu var det rätt länge sen jag såg den men Equilibrium har jag för mig var rätt bra! I filmen har det gått så långt att staten har bestämt att folket inte får uttrycka några känslor och därmed begås det inga brott.

[slo]
0

Ah, Enemy of the state är ruggigt bra! Första Matrix-filmen är bra, andra såg jag halva sen tyckte jag det blev för mycket… Så trean har jag inte ens sett.

Pelle
0

all of the above, och 1984 (fast filmen har jag bara sett i mitt huvud när jag läst boken…)