Terra Nova
Familjen Shannon ansluter sig till Terra Nova. Den första kolonin som bildades i det märkliga men vackra förhistoriska landskapet. Elizabeth som är kirurg får en plats i Terra Novas medicinska grupp. Den 17-årige Josh dras direkt till den vackra men olydiga flickan Skye. Maddy hoppas att Terra Nova ska ge henne chansen att återuppfinna sig själv. Familjen Shannon träffar Terra Novas grundare som varnar dem. Allt är inte så idylliskt som det ser ut.Amerikansk äventyrsserie från 2011. Familjen Shannon lever på 2040-talet och vår planet håller på att dö. Jim och Elizabeth med barnen Josh, Maddy och Zoe ger sig ut på en äventyrlig resa tillbaka till förhistorisk tid som en del av ett våghalsigt experiment för att rädda den mänskliga rasen. De ansluter sig till Terra Nova, en grupp människor som fått en andra chans att bygga en civilisation.
Säsongstart Tv11 29/6 kl 20.00
Mycket bra serie. Gillar den! Väntar på säsong 2. Hoppas det blir en sådan.
Såg första avsnittet igår. Fastnade :-)

Och jag har fastnat i slutet av 1a säsongen… Blev ju så trååååkig. Men sambon säger att det är värt att se de sista avsnitten så jag ska nog göra det. Ska bara samla styrka först
.
Bruka vara så, man tycker om dem första avsnitten, sen spårar det ur, så som i Lost etc 
Några avsnitt i mitten är sega, men jag tycker att det fixade till sig. Eller så sänkte jag bara kraven lite…
Är dock rädd för att det inte blir någon säsong 2. 
TACK för den här tråden!
Nu undrar jag, när går denna serien?
Har sett ett avsnitt men inte riktigt fattat när den visas.
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.

Lördag på TV11 kl 23.15 går ett avsnitt.
#6 Tv11 Fredagar kl 20.00.
Tråkiga nyheter :(
Serien är nerlagd i USA…så det blir ingen säsong 2 :(
Mmm, nerlagd för tillfället iaf. Och tyvär hög risk för serier att bli nerlagda näre är Fox som står bakom dem, får de inte in tillräckligt med kosing på serien så äre chop chop, bye bye….tyvärr.
// Paltfan
Tyvärr så fastnade jag inte av dem tre avsnitt som sänds här..
#9 Gah, så tråkigt. Så många lovande serier som läggs ner. Jag gillade verkligen den här serien.
Tyckte också om serien och tycker det är tråkigt att det inte blir någon säsong 2 :(
Hur många avsnitt är det på första säsongen? är det 13?
Har iallafall nyligen kollat klart och jag tyckte den var super bra
synd om det är som ni säger, att det inte kommer någon säsong 2
hatar när de bara gör en säsong….
#14 ja, 13