Film iFokus

Film

Etiketter: skräckrysare
Läst 10070 ggr
[nataschaj]
1

TIPS Djur skräck/rysar filmer

Jag gillar att se skräck å rysare och speciellt om de är ''djur'' som är mödaren i filmen..

så skriv upp alla ni vet om!

här kommer några i allfall

• Rottweiler (rysare)
  • Cujo ''stephen kings'' (horror)
  • Hajen 1-4
  • Creature ''haj film'' (rysare)
  • Imse vimse spindel
  • jurassic park 1-3
  • Deep  fear (skräck)
  • Prey ''lejonfilm''
  • Primeval ''krockodilfilm''
  • territory ''krockodilfilm''
  • black water ''krockodilfilm''
  • slither (rysare)
  • snakehead
  • anaconda (ni får gärna skriva upp alla anaconda filmer som finns)

Jag vet att de ska finnas fler såna hära filmer, mer spindel skräck och säkert fler.

Så, jag vill gärna veta alla

Dålig film som bra! allt är intressant!

[Kaktuz]
0

Råttorna

tanteva
0

Lake Placid 1-3 (ah - jag har bara sett ettan och tvåan, hade missat att det kommit en trea :) )

Cats are like potato chips - you can't have only one!

[nataschaj]
0

2 å de är vad för djur film?

• fåglarna ( dem korparna/kråkorna)
  • flugan
  • rats/råttorna
  • Lake placid 1-3
[Kaktuz]
0

Lake Placid är hungriga krokodiler

[nataschaj]
0

4 kom på hehe, men bara sett 1 film av dem..måste se dem andra också

• Godzilla
  • jeepers Creepers 1-2  (är ju ett slags djur)
dolfen
2

"Razorback", har jag för mig, är en australisk film som handlar om ett jättevildsvin.

"Det okända" (har jag för mig att den hette) är en gammal skräckis som handlar om en jätteråtta i en källare.

"Mako". Stor haj(/späckhuggare(?)) blir sur på en speciell människa och vill bara käka upp honom. (Jobbiga fiskar! Skrattande) Stavas eventuellt med c (Maco).

Sedan finns det väl en film om några jättemaskar som "vaknar till" och förpestar livet för de där ökenborna.

Vad hette den där filmen om jätte-myrorna? De gjorde ett (gammalt) dataspel av den filmen som de kallade "It came from the desert".

"Alien". Need no xplenation.

("Gremlings". Yam-yam! Skrattande)

Orkar inte tänka efter mer nu. Cool

[nataschaj]
0

hehe tack för tips! ja just de dem små söta cremlings :P va ett tagsen man såg :P

[nataschaj]
0
  • Snake on the plan
dolfen
0
simonimon1998
2

Instängd/the descent

Det är djur men samtidigt är det monster som ser typ ut som människor. Jag rekomenderar den. SE DEEN!!!!!!!!!!!!!!!

ChristineL
0

Jurtjyrkogården!

rebeccajansson
2

Har sett såå många genom åren så jag kommer nog inte ihåg hälften men

Creature hyfsat läskig film med monstertema

Jaws (den enda sevärda av de 4 hajen filmerna)

Deep Blue Sea cool hajfilm

Piranha cool skräckis om pirayor

Anaconda bra ormskräckis med Jennifer Lopez

Prey satt o höll för ögonen genom halva filmen, brutal film om en familj som fastnar i vildmarken under en safari o blir attakerad utav lejon

The Beast såg denna film för måånga år sedan o då tyckte jag att den var jätteäcklig handlar om en jättestår bläckfisk som äter människor

Savannens Härskare en riktig nagelbitare, oxå om lejon som äter o jagar människor

[nataschaj]
0

vissa har ja redan lagt upp av dem du nämnde men tack!!

rebeccajansson
0

Ok läste inte riktigt ordentligt kasnke.

Slither skulle jag nog räkna mer som en alien-film då de sk maskarna kommer från en "meteorit" o är mer rymdvarelser än djur.

Vill du se alla "djurskräck" filmer som finns så gå in på denna länk, även nya filmer http://www.lovefilm.se/browse/film/skrackfilm/djurskrack/

rebeccajansson
0

Här har du samtliga Anacondafilmer

http://www.lovefilm.se/search/results/?query=anaconda

jizzy
0

#6:

"Vad hette den där filmen om jätte-myrorna? De gjorde ett (gammalt) dataspel av den filmen som de kallade "It came from the desert"."

Du tänker nog på Them!

dolfen
0

#16 - Ja, den var det troligen. Oj, vad gammal den var.

jizzy
0

#17: Såg nu att Them! omnämns även på Wikipediasidan för It Came From The Desert, så den var nog stor inspiration åtminstone.

[nataschaj]
0

Fast love film kollar man via nätet va?? å de går liksom inte för min del..

rebeccajansson
0

Starshiptroopers handlar om insekter som slaktar människor men det är väl mer en action/rumd rulle än en skräckis

jizzy
0

Rebecca, är du konstant "medlem" på Lovefilm, och är du nöjd med dem? Jag testade dem genom ett sånt här förra året men under den perioden var jag ofta upptagen med annat så det blev inte så mycket film som jag hade velat… Undrar om de är "bäst" i Sverige… Och det är ju bäst att nappa om man hittar nån billig rabatt.

Förresten, roligt (och lite weird) att de har en egen kategori för "djurskräck"! Det gillas. Flört

rebeccajansson
0

#21 Jag är inte medlem på lovefilm elr hyr filmer på denna sajt. Brukar bara länka filminfo då jag tycker att den är bra hemsida. Är medlem på en jättebra sajt som heter www.filmpunkten.se Har köpt några filmer på www.cdon.com annars brukar jag handla dvd filmer på ICA & konsum elr så hyr jag i en kiosk där jag bor. Min moster var medlem i lovefilm och det var jättebra tyckte hon ilaf. Är väldigt rastlös nu förtiden då jag är mammaledig å jag ser extremt mkt på film. Mvh Rebecca

jizzy
0

#22: Ah. Jag ser också ganska mycket film, även om jag inte är mammaledig. Hur det är med barn vet jag inte, men det är härligt med film. Glad Jag är medlem på filmtipset.se (som är väldigt bra för att få automatiska tips baserat på ens betygsättning, och för att recensera/diskutera film) och det verkar vara lite liknande Filmpunkten? Jag ska kolla in Filmpunkten iallafall! Kan rekommendera Filmtipset iallafall.

Daim och Nougat
0

Orphan är en jätte bra film dock inget djur med men man kan omöjligt gissa Esthers hemlighet=)

Don´t Be Afraid of the Dark är en väldigt bra film med små "troll" eller vad man kan kalla dom

Saga85
2

Black sheep - kul film om zombiefår på Nya Zeeland. Genmanipulerade får, lite kul splatter, smittade människor, osv.

Får ÄR läskiga, de har så ondskefulla ögon och går runt som "vaddååå, jag är oskyldig, from som ett lamm, bäää!". Innerst inne vet väl alla att får är stora fluffiga, blodtörstande bestar!

tanteva
0

#25 … den måste jag ju nästan ta och se … jag som är helt KÄR i Tele:s Frank :D

Cats are like potato chips - you can't have only one!

[nataschaj]
0

25 hahaha tyckte den va ass dålig, sämsta djur skräck film nånsin ju :P

Lyan
0
Saga85
0

#27 Fast det är ju egentligen ingen skräckfilm, utan en splatterkomedi Oskyldig

[Miiicka89]
0

Jag gillade Shark Night 3D som fan ;) och jag gillar denna tråd som fan ;D djurskräck kan ju vara bland det mest underhållande som finns!

bryr man sig inte om kvaliten på film så finns det ju hur mycket som helst.

2-Headed Shark attack
Mega Shark vs Crocosaurus
Mega Shark vs Octopus
Sharktopus

Denna lista kan ju fortsätta i all evighet, finns med både ormar, spindlar och diverse.

Min sambo skulle utan tvekan kunna rekommendera Frogs xD

http://www.discshop.se/filmer/dvd/skrack/djurskrack?type=dvd&list=all&genre=skrack&view=1&rec=20

[Kaktuz]
0

Finns tyvärr många b-filmer i denna gen om otäcka farliga djur Tungan ute