Styggast på duken
Nu har den poppat upp överst en massa gånger och helt plötsligt så läste jag styggaste istället. Anledningen var naturligtvis att jag är synsk och vet att alla önskat en sådan tråd länge.
Vem är egentligen alla tiders "bad guy"?
Inte Sschzwatrzenegegger i alla fall. Han snackar för löjligt. Clintan?
Blir till att fundera…

Spontant kommer jag att tänka på Gary Oldmans insats i filmen Leon - maken till osympatisk person får man leta efter.
Eller menar du att det ska vara en GoodGuy? Både Clintan och Arnold brukar ju spela hjältar…
// staffan
Tycker Mickey Rourke är en genuin "bad guy", både i verkligheten och på duken.
Sen är Danny Trejo en klar bubblare…

Åh nu vet jag en svensk som platsar, Mikael Persbrandt…
Stygging skulle man ju oxå kunna tolka som en tuffing som eg är god innerst inne men som inte känner sig hindrad att/eller saknat förmågan att slåss med bovarna…:)
Män som spelar elaka styggingar, ja då kommer jag nästan bara på halvkändisar som jag inte minns namnet på… Ja Danny Trejo ovan är ju en sådan!:)
Darth Vader måste väl räknas in som en av de styggaste? :)

#4 Låter som en rankad vinnare.
Fast vad heter skådisen som spelade Freddy Kruger då? Han måste också kunna vara med och slåss om att vara styggast.
Om man går på de som är stygg men innerst inne snälla så rankar jag: Chuck Norris (Texas Ranger), Clintan och Eddie Murphy.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

När man funderar lite över olika bad guys så inser man att det finns ganska få. De flesta är ju på något sätt dubbelbottnade…de är sällan helt genomelaka…
Oskar

Måste hålla med dig. Dock har jag inte direkt klurat ut vad som är snällt med Freddy. Vet ni någon snäll egenskap hos honom?
Audiatur et altera pars
#7 Han underhåller folk när de har svårt att sova :)

#8 Usch, den underhållningen klarar jag mig utan. Röstar fortfarande på att han är elakast.
Audiatur et altera pars

#5 Läste fel och trodde du tyckte Freddy K var snyggast det var då jag undrade..Ja ja smaken e som baken..delad..
Den snällaste egenskapen Freddy har e väll att han e ganska underhållande..
Det e ju ett plus i kanten på karlar ju..

#5 Robert Englund heter mannen "inom" Freddie:) Han spelade ju bl a den snälla ödlan i "V" också, så innerst inne är nog Freddie ganska snäll ändå….:)

Bra cartman! "De fattiga och rika" minns jag som en ruskigt bra serie, och Falconetti ger mig fortfarande rysningar…

Kommer ihåg den uräckliga typen Falconetti i TV serien Rich man poor man från 70-talet . Han var verkligen hemsk - guurk
Eller som min mamma alltid sa - "Uhhhh nu kommer den där hemska Fadronelli" svårt det där med namnen

Såg just att #12 cartman även tagit med Falconetti. Fy fan vilken äcklig typ Falconetti var

david carradine var ganska elak i nord o syd .. =)