Film iFokus

Film

Etiketter: tvseriewebbserie
Läst 3015 ggr
Halvdansken
0

Carneval - tv serien?

Nån som sett den? Jag började titta, men den gick på nån dålig tid för mig, så jag glömde bort den efter 4 avsnitt.

Men jag gillade starten, så jag undrar om den kan var värd att köpa?

Rekommenderas den?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linda82
0

Nej blev så besviken på serien.

Halvdansken
0

Varför blev du besviken?

Linda82
0

Sista avsnittet var jätte dåligt, som om  dom bara la ner serien utan att man fick ett avslut av serien.

mikeiko
0

Första säsongen är GRYMT bra, andra inte lika bra. Men absolut sevärd. Ja visst, det blev inte mer än två säsonger, men det gör ju inte de avsnitt som väl finns ute sämre. SE DEN.

Se bara på Twin Peaks, den har inte heller något slut, men 20 år senare är den fortfarande going strong :)

mikeiko
0

#3 det var precis det som hände också, serien lades ner. :)

FunkyShrimp
0

Många verkar tycka den är riktigt bra. jag har bara sett några avsnitt då den gick på 2an med typ 2-3 veckors mellanrum eller så^^
men den verkade riktigt bra! :) ska kolla på bägge säsongerna.

marie39
0

Varför får man aldrig veta innan att det inte finns något riktigt slut?? Varför köper svesk tv in sådant om dom vet att det inte finns något slut. Och varför kan jag inte googla innan en ny serie börjar för att få veta om det finns ett riktigt slut :(

mikeiko
0

Haha, för att de är bra nog och värda att se ändå? Många av avsnitten har ju sina egna historier, och dessa avslutas. :)

Halvdansken
0

Marie, många serier har ju inget slut när de börjar sändas. Svensk TV köper från andra länder, och de är fortfarande i produktion.

Många serier har inget riktigt slut, tom en sån kvalitetsprodukt som Matador från Danmark slutade faktiskt mitt i. Fast det märks inte så mycket.

marie39
0

#8, #9. joo, men ibland köper dom in serier som dom vet att det inte blir någon fortsättning på och dom kan man ju undra varför de köper in?

Carneval tyckte jag var en ganska hyfsat serie och det slutet kan jag köpa, lite måste man lämna till fantasin :)

Och Många serier har inga slut då de försöker göra så många avsnitt som möjligt för att tjäna pengar typ Lost och grey's anatomi men de har i alla fall en någerlunda bra säsongsavslutning.

Serien jag tänker på sluttade bara mitt i, precis när det skulle börja bli lite action. Dom fick inga mer pengar för att göra en fortsättning, dessa serier skulle vi kunna klara oss utan.

en annan gång var det en deckare i två avsnitt men dom visa bara den ena så man fick aldrig veta hur det sluta :(

mikeiko
0

#10 Jag håller inte alls med. Några av de bästa serier som gjorts är ju de som inte har något definitivt slut. Mycket på grund av att serier som får pengar nog att fortsätta och fortsätta, leder till säsonger som blir sämre och sämre - de vet inte att sluta i tid.

marie39
0

#11 Joo, vissa är bara pengautsugare men en deckare på 2 avsnitt vill man se två avsnitt av. inte bara ett då vet man ju inte vem som är Mördaren mm.

Serier som Dallas, Dynastin, Greys anatomi, för att inte snacka om desperate housewifes, där går det bara runt, runt.

Men det är inte dessa jag syftar på när jag vill ha ett slut utan det är dessa serier som tv köper in när de vet att serien blivit nerlagd mitt i utan att meddela oss tittare innan att detta är en serie som är upplagd på ca 10 avsnitt men vi visar bara 6 avsnitt . dessa vill jag bli varnad om innan jag tittar. Lost som håller på hur länge som helst det är en annan sak, där kan jag välja att inte titta då jag tycker att det är för tjatigt.

Just carnevall skulle kunna göra en säsong till men det var inte nödvändigt då det fick ett relativt bra avslut med lite lösa trådar så att man kan fantisera själv :)

mikeiko
0

Låter helmärkligt att inte visa avsnitt 2/2 o.O har du googlat den serien och kollat…kanske finns avsnittet, men inte textat än eller nåt sånt? Eller blev det inställt på grund av extra nyhetssändning eller fotboll som dragit ut på tiden (hatar när det händer)?

Hmm, jag kan förstå vad du menar med att man skulle vilja bli varnad, men tyvärr tror jag att majoriteten skulle välja att inte alls titta då - och gå miste om något!

marie39
0

#13 haha ja, jag tror att det var nån sportsändning…

Jag har nu glömt/förträngt handlingen så jag skippar att googla men det var ett bra tips - Tack! :)

knytt1
0

Jag kan förstå att man blir besviken över att serien inte får ett "riktigt" slut. Det är ju enbart amerikanska TV-bolagens fel, som inte beställer en hel serie utan alltid vill testa, går det inte tillräckligt bra så vågar man inte fortsätta.

Ett koncept som inte funkar, rent konstnärligt, anser jag, och enbart ger dåliga långkörare istället för kvalitet.

Men i detta fall anser jag nog att det är värt det ändå. Carnivále är en av de bästa serier jag har sett på länge. Den har sån speciell stämning, så fascinerande karaktärer och konstiga saker…

Skulle t.ex. svensk TV beställa en serie och börja visa den innan den är färdig? Tror inte det, det känns väldigt ologiskt.

Amerikanska TV-författare måste ha ett svårt liv. De vet ju aldrig innan om de har ett jobb nästa period eller inte…

mikeiko
0

#15 Jag håller med.

Dock har manusförfattare det svårt var man än är, så länge det inte är en fast anställning  (vilket det typ aldrig är). Brukar ju vara i projektform eller frilans.

[deen]
0

Gammal tråd, jag vet! Men gillade verkligen serien. Eller, ja, det jag kommer ihåg…! Oskyldig

Är det nån som minns hur den faktiskt slutade?

Grodan
0

Inte sett serien. Kommer nog inte göra det heller. Den verkar lite för knepig och strulig för mig.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[deen]
0

Lugnt, man kan ju inte gilla allt! Glad Men tack för upp-putten, nån annan kanske har sett den!

mikeiko
0

Den hade ju inget riktigt slut eftersom den lades ner efter säsong 2 :(

[deen]
0

Aha, då fattar jag varför jag inte hittar nåt vettigt om hur den slutar.. Förvånad Men vad synd. Tack för svaret i alla fall!