Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1968 ggr
[Kaktuz]
0

Aldrig sett ?

Finns det filmer du aldrig sett, såna som alla verka ha sett men inte du ?

Om, skriv gärna varför det kommer sig att du aldrig sett den/dem.

OBS! Inga spoliers av er som sett nämna film/er.

[stblues35]
1

Dom flesta skräckfilmer..inte intresserad Glad Sen finns det säkert fler men kommer inte på dom just nu..

MissInAction
0

Ja haha, Gudfadern-filmerna tror jag att jag aldrig sett. Kan ha gjort det, utan att ha tänkt på vilken det är.

Varför jag aldrig sett dem har jag ingen aning om. De går nästan aldrig på TV, åtminstone inte de kanaler jag har tillgång till. Och jag har inte kommit över dem på annat sätt.

Ja en och annan skräckfilm här med, eftersom jag har fått svårt för att se såna i vuxen ålder.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
0

Själv har jag inte sett schindlers list Oskyldig bl.a

[Highonbluetomorrows]
0

Av filmer som "alla" har sett så har jag inte sett Star Wars, inte de moderna superhjältefilmerna och inte Alien/proetheus. En Gudfadern har jag sett, men inte resterande. ;)

Grodan
1

#1 LOL… jag är precis likadan när det gäller genre drama och romantik. Även en del komedier går förlorade…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kaktuz]
0

Aldrig sett filmer gjorda av Woody Allen eller med han Tyst

[Emma--]
0

Fredagen den 13. Tänker om och om att jag ska se dom, men det blir aldrig av :P Gudfadern, men har inte några större planer att se.

Grodan
2

#6 Jäss box. Han är apjobbig så han är totaldissad här med. hihi

[Kaktuz]
0

#8 Knappt man klara av se reklamen för hans filmer Oskyldig

[deen]
0

Har aldrig sett Titanic, tyckte inte den verkade vara min typ av film. Sen vet jag redan hur det slutar! Skrattande

[stblues35]
0

#6 men just det ja..jag har bara sett en film som han gjort har jag för mig..han är ingen höjdare.

[Moa-]
0

Gudfadernfilmerna är ju klassiska! De går dock på tv till och från, dock ofta ganska sent på nätterna och de är väldigt långa så det gäller att hålla ögonen öppna… (I dubbel bemärkelse) =P

Jag har medvetet missat Pearl Harbor, blandningen av krig och sorgligheter känns inte det minsta lockande hur välspelat det än är…

Cafesinner
1

Filmer jag inte sett, enbart för att andra hypat dem såpass att jag inte känner mig pepp på att se dem längre:

• Flickan som lekte med elden (och resten i den serien, även den amerikanska)
  • Zombieland
  • American Psycho

Filmer jag inte ser för att de helt enkelt verkar ointressanta:

• Rocky Horror
  • Gudfadern
  • Mission Impossible
  • Die Hard
  • Avengers
  • The fast and the furious
  • Sherlock Holmes (de nya)

Kommer säkert på fler i efterhand dock.

Jesperlinden97
0

Sagan om ringen Oskyldig

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Kaktuz]
0

Teskedsgumman Tungan ute

LaSadie
0

Bond filmerna, tror jag har sett en av dom och är intre intresserad av att se de andra

[Kaktuz]
0

Gamla svenska polisfilmer, så som Hassel, gillar inte svensk film.. Men Beck går Cool

[Sjöholm i Hålan]
1

Medvetet missade filmer:

Gladiator

Troja

Alexander d. store

Rise of Evil

Flashdance :-)

Pretty Woman :-)

Göta kanal 2,3

Hälsoresan

Schindlers list,,ok såg första 5 minuterna,men avvek frivilligt

Kan inte komma på fler.Orsak till missade filmer?

Gladiator,Troja,Alexander:För mycket Hollywood,totalt ointressanta ur historisk synpunkt(språket) Samma sak gäller R. of E  och S. List Tror inte tyskarna pratade engelska :-)

Pretty Woman/Flashdance,njaaaaaa Hade jag gått sett dessa frivilligt hade det slutat med att jag fått gå köpa handväska och kjol :-)

Göta kanal och hälsoresan :-( Varför inte låta vissa filmer "falla på topp"

Sällskapsresan 1an har jag säkert sett 50 ggr men kan se igen 50 ggr..men resterande "resor" utom "hälsan" har jag bara sett en gång och det räcker :-)

mikkan01
0

Många jag helst undviker…
Gudfadern har jag kanske börjat se men inget som tilltalade mig.
Alla bond filmer, twilight filmerna, harry potter, sherlock holmes, die hard, hungerspelen……..ugh det är så många som jag inte klarar av att se, vill aldrig se och ska aldrig se!

Nästan alla komedier går bort för mig också…speciellt dom med Adam Sandler..Tyst

~mikkan

[Kaktuz]
0

Pusher-filmerna Oskyldig

Grodan
0

#20 har jag… de är kul Skrattande

[Kaktuz]
0

#21 Har dem, men aldrig sett Tungan ute

Halvdansken
0

Det har säkert med åldern att göra. Jag älskar Woody Allen, men jag tror inte man begriper hans filmer förrän man har varit gift i 10 år och närmar sig medelåldern. Men Manhattan Murder Mystery är vansinnigt rolig, faktiskt. Och snälla ni, prova att se i alla fall första Gudfadern, de är klassiker, eller läs boken, så har ni alla 3 på en gång.

Jag klarar inte av amerikanska high-school filmer av samma anledning (jag är 50 år), och jag kan ha svårt för vissa hysteriska slap-stick komedier.

Jag har medvetet gått runt djurfilmer, både i form av pratande sådana (grisen Babe?) eller sorgliga (den där hunden som väntar på stationen när husse hade dött). Det klarar jag inte.

Saw 1 + 2 har jag sett, men det var fullt tillräckligt. Alltför megaäckligt går bort.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Saga85
0

#23 Fast jag tycker om Woody Allen trots att jag är långifrån både medelåldern och giftermål Oskyldig

Gudfadern-filmerna är också något jag missat, vet inte riktigt om det är medvetet eller omedvetet.

Jag är en sån som totaldissar onödiga uppföljare. Som min första favoritfilm - Landet för längesedan. Seriöst…12 uppföljare?

Eller som Polisskolan - första filmen var bra, men har medvetet dissat uppföljarna.

Annars är jag ingen sån som dissar film, även om det kan bära emot ibland. Känns som om jag har sett de flesta "måste se"-filmerna, eller är nyfiken.

Eller…kom på lite nu iaf. Filmer med Clint Eastwood och hästfilmer går bort.

Hanna
0

Orkar inte rabbla upp alltför många. Men en film jag inte sett är Titanic. Folk typ stendör i hjärtinfarkt när jag säger det och undrar "hur tusan man inte kan ha gjort det". Men jag gillar helt enkelt inte genren. Och nu när det vart så mycket kring det och folk pratat om det och så, så känns det faktiskt som om den är ganska förutsägbar. Flört

Kan även säga att jag inte sett Twiligt, Avatar, Harry Potter (ett fåtal av dem) samt typ "Smala Sussi" och sånt som folk i klassen ansåg att man "måste" ha sett.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus