Epitafios - ny miniserie
På fredag 8 juni kl. 22:30 är det seriestart för miniserien (13 delar) "Epitafios" i SVT2. Av det jag har läst om den så verkar den mycket bra så den får man nog ge en chans. Hos imdb har den fått hela 8.6 av 10 i betyg.
**Jakt på seriemördare i argentinsk kriminalthriller
**
"Extremt beroendeframkallande blev omdömet från New York Post när den argentinska kriminalthrillern Epitafios hade premiär förra året på HBO i USA.
Fem år har gått sedan ett gisslandrama på en skola i Buenos Aires fick en katastrofal upplösning. När polischefen Benitez en kväll lockas till en makaber brottsplats inser han först inte vidden av gärningsmannens agenda, men det står snart klart att någon är ute efter att hämnas det som hände. Några av de inblandade vid tillfället; Benitez, den f.d. polisen Renzo Márquez och psykologen Laura Santini finns bevisligen högt på mördarens lista och har inget annat val än att samarbeta i jakten på en lika djävulsk som sofistikerad gärningsman. Ett blodigt hämndspel tar sin början då seriemördaren börjar lämna ledtrådar i form av epitafer, gravskrifter, till hur han ska ta livet av sina kommande offer."
Men…! Jag måste varit trött när jag skrev #0. Serien startade ju förra fredagen…å jag som satte mig vid tv:n för att kolla in starten idag och så säger de att det är del 2…grrr.