Bra animefilmer.
Behöver tips på bra anime, har traskat igenom ett stort träsk av filmer och undrar om det finns någon där ute som har bra tips att komma med.
Jag har sett:
- Alla ghiblis filmer.
- Ghost in the shell 1 och 2.
- Paprika.
- Steamboy.
- Akira.
- Patlabor.
- Memories.
- Appleseed.
- Metropolis.
Vill gärna se filmer i Ghiblistuk, eller något i Akira/Paprika stil. Jag är inte så jätteförtjust i barnslig anime, men om ni har ett bra tips på det också, kör på!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Grave of the Fireflies är väldigt fin. Historien är inte barnslig (den handlar om Japan under andra världskriget), men den är mer gulligt tecknad än exempelvis Akira och Paprika.
Edit: äh, det är ju en giblisfilm.
Hoppas någon annan kan hjälpa =)
#1 Och jag har redan sett den två gånger :P
Såg även Perfect Blue igår, så där har vi en till man kan bocka av. Hittade några igår via IMDb, men hade velat ha fler tips!
Greetings.
Legacy Mwari.
Går det bra med serier också? I sådana fall vill jag tipsa om om Mushi-shi (eftersom alla avsnitt är fristående kan du se dem som filmer på 25 minuter annars ;). Det är en väldig mysig serie med fantastikt bildspråk.
Håller på att ta mig igenom alla sailor moon avsnitt så har fullt upp på den fronten men de lät som en intressant serie som jag måste kolla upp.
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag ha inte så mycket intresse för denna genre, MEN Sailor Moon såg jag som liten och den är ju underbar! men få tag i den är svårt.. (?)
#5 inte jätte svår. Den finns tillexempel på Ebay och likanade sidor. Dock är den då på japanska eftersom man bara dubbade de två första säsongerna :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Blood är bra, annars kan man ju hitta många listor på imdb med anime filmer, ett exempel:
Det är svårt att hitta bra anime. Det finns många serier där ute men inte lika många bra filmer.
Det här är filmer jag inte sätt själv, men som jag vill se och planerar att se.
http://www.imdb.com/title/tt0156887/ - Perfect Blue
http://www.imdb.com/title/tt0353014/ - Wonderful Days
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Spirited Away är inte så jättebarnslig tycker jag så kika in den.. howls moving castle är med bra.
My neighbour totoro är nog lite barnslig men söt…
Min favvoserie e fruits basket.
#7 Blood? Har redan kollat igenom de mesta listorna :P
#8 Perfect Blue är bra, (Black Swan är typ en "remake" av denna, och många anra filmer har köpt rättigheter till vissa scener från den). Wonderful Days har jag på min lista, jag avgudar nästan all Koreansk film så det ska bli kul.
# Spirited Away, totoro och Howls är alla tre Ghiblis, så har självklart redan sett dem en halvmiljon gånger.
Mja, vill ha mer vuxenanime, Fruits Basket är inte riktigt min smak.
Greetings.
Legacy Mwari.
#10 Blood är en ganska kort men intensiv film, Blood - The last vampire är hela namnet.
#6 Det kommer en dag då jag stöter på den
Tack för tipset
#11 Det låter ju onekligen intressant :P
#12 Ja, hoppas du hittar den!
Greetings.
Legacy Mwari.