Once Upon a Time
Från skaparna av Lost kommer höstens stora tv-succé från USA - Once upon a time. 13 miljoner tittare såg USA-premiären, som var höstens mest sedda dramapremiär av familjepubliken, och när de efterföljande avsnitten fortsatte att trollbinda publiken var succén ett faktum. Nu får Kanal 5s tittare följa kampen mellan det onda och det goda och vi lär känna sagofigurerna Snövit, Den elaka häxan och Drömprinsen som vi aldrig sett dem förut.
Once Upon a Time som har premiär i Kanal 5 den 12 januari – 20:00.
Vad tro ni ?
Verkar onekligen spännande! Lite udda kanske. Beskrivningen på den sidan gav en annan, lite barnsligare, bild än trailern jag såg. Men jag ska nog ta mig en titt 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Helt fantastisk serie som jag verkligen kommer att få gå till sitt naturliga slut.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tassar här !
Jag föreslog deen här för pappa , men så fort jag sa att den var av skaparna av Lost blev han väldigt tveksam.. Han typ gillade/hatade Lost Hahaha XD
Det är ingenting som Lost, det är magin man kände som barn på ett nytt vuxet sätt. Som Grimm tex. där springer ju den sista ättlingen av bröderna Grimm omking och jagar monstren som fanns i Grimm böckerna :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Grimm har spårat ut, till och med min dotter dissa den nu. Så jag hoppas mer på denna serie 
Kan bli riktigt kul:) Som supernatural..
Grimm har väl stannat lite, dom måste ju få bukt med dom riktiga skurkarna men han ser ju bara blondinen…
#7, ja nåt sånt ja :P

Jag har sett de avsnitt som släppts i USA, jag tycker serien är söt faktiskt. Men den är ju väldigt barnvänlig, inga farligheter alls.
Den låter lite som serien Fables. Jag ska definitivt ge den en chans, för det kan ju bli riktigt bra med urban fantasy blandat med sagor.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte många dagar kvar 

Har kollat de sju avsnitten som finns och nu när det börjar hända grejer så är vi ikapp Usa. Jag vill ju se resten ju:(

Jag skall försöka komma ihåg att kolla på denna. Kollar inte så mycket på tv längre men vi har inspelningsbar dvd-box så får sätta den på inspelning för säkerhets skull. Verkar vara min typ av serie. 
Same here, ha så jag ha timat serien ifall man glömmer 
Jag tycker ju Grimm är bra.. och once upon a time kommer ju visas samma tid som Grimm 
#16: Kolla om det går i repris, Grimm gör det har jag för mig.
sådana här serier och filmer gör mig alldeles lycklig ^^ tycker om fantasy, sagor och annat. Gärna om det dessutom är spännande kläder med i leken!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag har kollat och Grimm går i repris klockan 2 på natten, så det är ju inte så passande om man ska upp till skolan.. och hittar ingenting om ifall once upon a time går i repris..
Jag följer faktiskt denna serie… för att jag inte har så mkt annat att se… men den är rätt ok
#19, kollade du Kanal 5´s tablå: Once… 15/1 17.55. Så du hinner med båda, dock senarelagd med Once 
#21 jag kollade bara på tv.nu och det hade inte kommit ut någonting om det då. Men såg i tv-bilagan idag att det skulle vara repris på söndag.. dumt av mig att inte ha koll på det då 5an nästan alltid har repriser på söndagar 
Once upon a time är relativt bra men det finns vissa saker jag inte tycker om men det hoppas jag löser sig längre fram i serien. Just sagolandsdelen är verkligen jättebra då de visar sagorna ur ett helt nytt perspektiv.
Jag har fastnat för serien, vissa saker är väldigt förvirrande men jag kanske bara var lite tankspridd när jag kollade, ska kolla igenom alla avsnitt sedan igen så får vi se om jag hänger med lite bättre.
Men jag vågar nog säga att denna serie tillhör en av mina favoriter inom fantasy/sago-genren
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Kollade nyss på första avsnittet, de visade det tydligen gratis på tv5play, först så tyckte jag det började lite konstigt men sedan när man kom in i det lite så tycker jag faktist den verkar väldigt bra 
Mitt första intryck var att det var lätt att räkna ut vem som vad var. Hoppas lite på att det krånglar till sig i handlingen, för det var så att jag kunde veta i förväg vad som skulle ske etc.. 
Andra delen av säsong 1 börjar på Kalnal 5 igen den 16 Aug, samma tid.
Ballt att serien fortsätter. Jag kommer förmodligen att glo på den. 
Me to
I september börjar säsong 2 i usa. :P då ska jag glo.